Permalänk

GPU renderings program

Vet någon nåt namn på något program som kan rendera med hjälp av GPU kraft istället för CPU kraft? helst något gratis men accepterar alla namn på de olika osm finns.

Har vart rätt så dött när jag har sökt efter några..

Permalänk
Medlem

Vad är det du vill rendera?

Permalänk

videorendering, lillebrorsan är trött på å sitta och rendera med processorn i flera timmar.

Är en 8800GT där som han har i datorn.

Permalänk
Medlem

Badaboom Media Converter har stöd för GPU acceleration. Har testat men nån direkt boost märkte jag inte av, kan bero på att min quad processor gör jobbet rätt snabbt ändå. Sitter ni med nån gammal P4 så kanske de märks skillnad, GPU accelerationen tror jag bara speedar på upp till realtime, dvs 24-30fps som videon spelas upp i.

Även TMPGEnc Xpress av senare version har stöd för GPU acceleration, men även där har jag inte märkt av nån skillnad när jag testat.

Adobe Premiere CS4 sägs väll ha stöd för det hela med men detta har jag inte testat..

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk

lillebrorsan sitter ju o gör en massa gameplay videos på en massa spel och med fraps så blir ju filerna några GB stora och när han renderar sen då med en athlon x2 6400+ så tar det en rejält lång tid.