Volvo RTI hjälp mig identifiera portar??

Permalänk
Medlem

Volvo RTI hjälp mig identifiera portar??

Tjena, vet inte om denna tråden hör hemma här men vi testar så får mod flytta den annars..

Historien bakom.

Jag köpte en Volvo V70 med inbyggd navigator, jag fick veta att den inte fungerade men att felet var okänt.. jag gjorde en själv diagnostik av enheten och den berättade då för mig att DVD läsaren slutat svara (brända motorer endast lasern funka i princip). då tänkte jag visst kan ju inte vara jätte svårt att byta ut, men jag kna inte komma på vad portarna heter för jag har aldrig sett liknande portar förut..

Hade funderingar på att koppla in en bil pc i den istället (RTI enheten är en pc.. typ) men då kan jag inte få kontakt med bilens CAN system utan att behöva göra extrema grejjer, och det e jobbigt och tidskrävande..

RTI systemet just nu kör Windows CE 2.1 om det är av intresse.

här är en bild, kan någon identifiera portarna och hitta adaptrar till mig skulle jag vara evigt tacksam.. en ersättnings enhet kostar 5000 så jag vill sätta i en ny DVD enhet bara, men som kan ses är det inte helt lätt..

Tacksam för all hjälp.
Tommy

Permalänk

Testa med samma fråga på Elektronikforumet.com dessutom.

har dock inget bra svar att ge dig.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Varför inte bara byta motorerna istället?

Fast det kan ju vara någon styrkrets som dött.

Kolla med någon lokal tv-reparatör om dom kan fixa det

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

hittade litte efter googlande

men pdf filen beskriver mest bara hur man demonterar skiten det verkar du redan gjort

http://www.holmsten.se//volvoV70/RTI_laser_dismantling.pdf

Visa signatur

assrock!! hehe