Bästa antivirus-programmet just nu?

Permalänk

Bästa antivirus-programmet just nu?

Vilket är det bästa antivirus-programmet, alltså för att söka igenom datorn efter virus, nu?

Permalänk

Finns massor av trådar om detta, prova använd sök!

Men Nod32 är bäst!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Re: Bästa antivirus-programmet just nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wanderer of
Vilket är det bästa antivirus-programmet, alltså för att söka igenom datorn efter virus, nu?

Håller på att testa Norton 2009 just nu, jag en gammal "Nortonhatare", men har läst lite om det och änsålänge är jag positivt överraskad, uppdateras ofta, tar väldigt lite resurser (mindre än AVG free hos mej), få ser hur det artar sig..

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Avstängd

Förra (alternativ 2007) året var Bitdefender bästa och billigaste. Sitter på linux så har ingen aning numera.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

AVG free 8.0 fungerar utmärkt:D

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re: Re: Bästa antivirus-programmet just nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hubbe1
Håller på att testa Norton 2009 just nu, jag en gammal "Nortonhatare", men har läst lite om det och änsålänge är jag positivt överraskad, uppdateras ofta, tar väldigt lite resurser (mindre än AVG free hos mej), få ser hur det artar sig..

jag av vissa pers. är norton älskare menmen:p

NIS09 funkar grymt bra.. gillar inte utseendet så mkt bara.

Uppdateras var 5-15min, minimal aktivitet (går att ställa in bakgrundsaktivitet) osv och huvudfönstret är ju riktigt mysigt faktiskt osv^^.

nej nu ska ja sluta innan nån "stabs me in the back"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Bästa antivirus-programmet just nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
jag av vissa pers. är norton älskare menmen:p

NIS09 funkar grymt bra.. gillar inte utseendet så mkt bara.

Uppdateras var 5-15min, minimal aktivitet (går att ställa in bakgrundsaktivitet) osv och huvudfönstret är ju riktigt mysigt faktiskt osv^^.

Hej
" nortonhatare" sträcker sig tillbaka till ver 2002,2003,2004...då den tog mycket resurser av datorn och lämnade kvar mycket "skit" efter sig vid avinstallation, men numera tillhandahåller man "avinstall tool" som löser problemet med det...fö är jag nöjd, kör 90 dagerversion, ända negativa är väl fortfarande priset.....

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamingfreak
AVG free 8.0 fungerar utmärkt:D

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Bästa antivirus-programmet just nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad

HA! Försent xD *slaps tcntad on the back in true Gibbs-way*

Jag installerade Norton Internet Security 2009 förra veckan eller nått. Allt var frid o fröjd, tills tredje dagen hade gått. Spelen startade långsamt, Internet blev slött (från 3-4 MB/s från FZ till 500 kB/s - 1 MB/s), muspekaren hängde sig flertals gånger i Windows när jag tabba till och från EVE Online (kör i window-mode) o datorn blev allmänt überseg, osv. Tog då ilsket bort NIS 2009 från datorn och vill aldrig mer installera det igen.

Till er som vill avinstallera Norton: avinstallera programmet genom Lägg till/ta bort program eller Avinstallera program om ni kör Vista, och starta sedan programmet "Norton_Removal_Tool.exe" som ni hittar här. Ingen Norton-produkt försvinner nämligen inte helt om ni endast tar bort det via Kontrollpanelen.

För övrigt har jag börjat använda senaste versionen av Kaspersky Internet Security 2009 (8.0.0.506) igen, o jag bara älskar det. Har inte märkt några "seg-datoranvändning" än som i de tidigare versionerna ^^ Tankar mellan 1-2 MB/s från FZ med KIS 2009 installerat för de som undrar

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re: Re: Re: Re: Bästa antivirus-programmet just nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hubbe1
Hej
" nortonhatare" sträcker sig tillbaka till ver 2002,2003,2004...då den tog mycket resurser av datorn och lämnade kvar mycket "skit" efter sig vid avinstallation, men numera tillhandahåller man "avinstall tool" som löser problemet med det...fö är jag nöjd, kör 90 dagerversion, ända negativa är väl fortfarande priset.....

hehe jo ja körde faktiskt 02(farsan), 03(morsans), 04(min bla), prövade 05 & 06, körde 07, 08 och nu 09 lol (4an kördes med ett bra tag så 07an åkte direkt in på alla datorer en stund efter att det kommit it)

Hela jävla raddan.. alla versioner var ju klart bättre än 5an och 6an, fattar inte hur det fick släppa det skiten, men mkt löste sig iomed 07an, ännu bätter blev det senare.

jag var rätt nöjd med 04an faktiskt, var inte så jävla krävande, iaf inget jag direkt märkte av.. ja vet att det va lite problem med avinstalleringarna bla,
men som sagt det lösta sig ju imo deras avinstalleringsverktyg.

Om jag inte missminner så.. avinstallerar båda 8an och 9an tidigare versioner utan problem så där slipper man avinstallera innan man installerar t.ex 9an.

Over and out from me. har fått post..va som fan

Permalänk
Medlem

Trend Micros Internet Security är klockrent.

Visa signatur

Main:[Q6600 @ 3.4GHz][TRUE][Asus P5K PRO][4GB Corsair TWIN2X][GeForce 8800GT][74GBRaptor][1TB Lagring][Antec 900]
HTPC:[AMD 4850e @ 3GHz][Gigabyte GA-MA78GM-S2H][2GB Corsair XMS2][500GB Samsung Spinpoint F1][Antec Fusion Black 430]

Permalänk
Medlem

bästa gratis: avg 8.0

Permalänk

själv kör jag NOD 32 v4 beta... om jag fattat det rätt så är det både gratis och lagligt (några månader)

http://www.eset.eu/download/beta

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Kaspersky eller Nod32, jag använder båda utan problem.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk

Avg Free, du behöver inte göra ett skit utan bara låter de kör helt själv.....Underbart

kaspersky har 98.5% funna virus
AVG free 97.7% och kostar inte ett öre ;D

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sniperbob
Kaspersky eller Nod32, jag använder båda utan problem.

Använder du båda? :S Woot? Kaspersky slutade att använda en enkel brandvägg för några år sedan. Nu finns det bara antivirus och internet security. NOD32 finns endast även det i antivirus och internet security. WTF??? Använder du 2 olika brandväggar eller vadå?

Visa signatur

Permalänk

Hej, en fråga gällande NORTON.. vilken norton är bäst och hur många olika finns det? har hört om NAV 09, NIS 09, Norton 360, Norton 360 v2 osv... vilken av dem är bäst och vad är skillnaden?

Visa signatur

Cooler Master HAF X AMD Ryzen 5 3600XT 3.8GHz Corsair H50 PnP Asus ROG Strix B450-F Gaming MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8GB OC Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 2x8GB WD Blue 3D NAND SSD 2.5" SATA III 500GB Samsung Spinpoint F3 1TB Corsair TX650W 80+ Win 10 64bit MSI MAG272QP Logitech Z-5500 Logitech G502 Hero Roccat Horde AIMO SteelSeries Qck+ SteelSeries Siberia V3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aleksandarr
Hej, en fråga gällande NORTON.. vilken norton är bäst och hur många olika finns det? har hört om NAV 09, NIS 09, Norton 360, Norton 360 v2 osv... vilken av dem är bäst och vad är skillnaden?

Norton 360 o Norton 360 v2 är ju samma, förutom versionen. Trodde du kunde lista det själv xD Du kan hitta alla Symantec's produkter här: http://www.symantec.com/norton/index.jsp

Klicka sedan på fliken "All products". Men Norton är inte att rekommendera, då det finns flertals andra Internet Security-program som är betydligt bättre. Senaste Kaspersky som jag nämnde ovan, är svinigt svårslaget. Bästa IS-programmet ever made in the history of... everything!!! :S *beter sig omoget* xD

Visa signatur

Permalänk

men vilken kaspersky ska man ha KIS 09 eller KAV 09 ?

Visa signatur

Cooler Master HAF X AMD Ryzen 5 3600XT 3.8GHz Corsair H50 PnP Asus ROG Strix B450-F Gaming MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8GB OC Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 2x8GB WD Blue 3D NAND SSD 2.5" SATA III 500GB Samsung Spinpoint F3 1TB Corsair TX650W 80+ Win 10 64bit MSI MAG272QP Logitech Z-5500 Logitech G502 Hero Roccat Horde AIMO SteelSeries Qck+ SteelSeries Siberia V3

Permalänk
Medlem

Om man vill vara säker mot typ allt, ska man använda KIS, men om man endast vill vara skyddad mot malwares (virus,maskar, trojaner, spionprogram och adware) ska man ha KAV.

Visa signatur

Permalänk

ok

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Personligen föredrar jag Avast, ett gratis antivirus program som man bara behöver registrera sin email på och sedan skriva in en registrerings nyckel på, som man får från verifikationsmailet från Avast SKITNÖJD! :D, BÄTTRE än något annat jag har testat Norton, Norman, AVG och NOD men det är ENBART min personliga åsikt andra kan föredra vad dom vill, smaken e ju som sagt som baken........

Visa signatur

-Fint ska de va!
sade käringen som fick mahognyflisor i baken.....

Permalänk

AVG 8 Free är ruggigt bra och gratis^^

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Norton -07eller -08 (Minns inte) kom med min dator när jag fick den, det åkte ut efter ett par dagar..
Sedan dess har jag kört Avast! efter rekommendation från dethär forumet, vänner, bekanta, fackhandel osv. och jag kan inte bli mer än nöjd.
Det fungerar utmärkt på min dator.
Även jag har testat AVG för några månader sen, men det var en besvikelse.
Fråga inte varför, jag tror det helt enkelt inte kändes helt rätt i mina ögon

Permalänk
Medlem

En rolig grej var när min bror misstänkte virus i datorn och scanna med F-secure (följde med telia bredband) men det hitta inget. Sedan installerade han Avira Antivir free som då hittade 7 olika trojaner och malware.

Så jag tycker det är onödigt att lägga pengar på något man kan få gratis som också är bättre.

Visa signatur

>E6750 3GHz< >HD4850 Dual Slot< >2GB pc6400<

Permalänk
Medlem

Använder F-Secure Plus som är gratis för alla som prenumererar på PC För Alla, tycker det har funkat underbart hittills (ca 2 månader).

Permalänk

Jag användet etrust AV 7 som uppdateras typ varje dag, inget märkvärdigt med det, den gör det den ska och stör ingenting. Har aldrig haft problem med det.

Visa signatur

Busy working

Permalänk
Medlem

körde kaspersky förut, vilket har varit det bästa jag använt, dock gillade jag inte att betala så jag gick över till Avira Antivir vilket har funkat över förväntan, gillar avira bättre än avg som jag också provat.
till brandvägg rekommenderar jag comodo

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re: Re: Re: Re: Bästa antivirus-programmet just nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
HA! Försent xD *slaps tcntad on the back in true Gibbs-way*

*Sorry boss*

Gibbs *sayin sorry is a sign ok weakness*

ok..sorry....boss

Hm skumt det fuckar ur för dig:/ jaja. vi tar det vi vill anyway