Permalänk
Medlem

Från GX2 till 4870x2

Hejsan!

Har funderingar kring att sälja mitt GX2 för 2000kr och köpa ett 4870x2(Gainwards specialfläkts modell) för 4300kr, känner inte att jag har råd med Nvidias 295'a.

Är det här ett vettigt byte eller bör jag sälja mitt GX2 och köpa ett billigt 300 kronors grafikkort och hålla mig tills de nya krympta korten kommer i mars/april?

Kan säga att det suger ganska ordentligt efter något nytt att sätta tänderna i..

Mvh

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Hedersmedlem

Om du inte är missnöjd med prestandan du får med ditt GX2 så råder jag dig att vänta med uppgraderingen. Spara pengarna och köp nåt ännu bättre när nästa generation kommer!

Permalänk

du har ju ett bra grafikkort redan.. vänta tills dom nya kommer

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Avstängd

Re: Från GX2 till 4870x2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Hejsan!

Har funderingar kring att sälja mitt GX2 för 2000kr och köpa ett 4870x2(Gainwards specialfläkts modell) för 4300kr, känner inte att jag har råd med Nvidias 295'a.

Är det här ett vettigt byte eller bör jag sälja mitt GX2 och köpa ett billigt 300 kronors grafikkort och hålla mig tills de nya krympta korten kommer i mars/april?

Kan säga att det suger ganska ordentligt efter något nytt att sätta tänderna i..

Mvh

tycker det verkar vara vansinne att byta ditt kort mot ett nytt 3000 kr kort. Vad skall du tjäna på det? Gx2 är ju ett riktigt vasst kort och i vissa spel är det mycket vasst. Vänta!!!!

Permalänk
Medlem

Är nog ingen annan än dig själv som kan avgöra om det är värt det.

Men har du köpare för ditt gammla kort, och är sugen på något nytt så ser iaf jag ingen orsak till att inte slå till! Ja skulle va om du har något annat att lägga dom ~2k som mellanskillnaden hamnar på då, men annars, kör på imo.

Permalänk
Medlem

behåll kortet å köp en xbox 360 sålänge för dom pengarna... hellre det än att kasta dom i sjön för en extremt liten uppgradering. 360 har kanske inte samma prestanda... men vad ska man med prestanda till när det finns typ 2-3 spel som är värda att spela?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...