Alla MSN kontakter är offline.

Permalänk
Medlem

Alla MSN kontakter är offline.

Igår uppdaterade jag min msn live adress. Då den gamla e-posten inte existerar längre. Det resulterade dock till att alla mina kontakter står som offline. Nu har det det gått ~24 timmar och felet kvarstår.

Har surfat runt och försökt finna på någon information om detta, men utan resultat.
Någon annan som stött på detta problem och förhoppningsvis har ett bra svar på hur jag ska gå tillväga?

Tacksam för hjälp!

Mvh, Robin.

Permalänk

Testat att skicka meddelande till dem?
Kolla med en över telefon om han får dina meddelanden för man kan skicka och ta emot meddelanden i offline läge.

Jag tror det är så att då du bytte adress så gjordes inte en inbjudan till de andra så testa med att adda dem igen.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Har försökt skicka medelanden. Men dom kommer inte fram.
Hehe, skoj om funktionen finns att man kan byta användar adress och sen måste lägga till alla användare på nytt, när dom redan finns i kontakt listan. Då är ju lördagen räddad med en monoton sysselsättning

---

Har nu försökt lägga om kontakter, radera kontakt, sen lägga om igen.
Men inte ens detta fungerar?

Börjar bli smått frustrerande att msn live har denna underbara funktion då man ska kunna ändra sin e-post adress. Men resultatet blir att allt krachar?

Permalänk
Medlem

prova logga in med ebuddy

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Så du har loggat in och ut på din MSN? För ibland blir det fel och man måste logga ut och in igen.

Permalänk
Medlem

Jag har provat olika program att logga in med, ingen skillnad tyvärr. Även provat olika versioner av msn. Startat om datorn, startat om msn flertal gånger.

Ingen lycka alls!

Permalänk
Avstängd

Det kan ju vara så att du har blivit impopulär. Prövat på en annan dator?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Jag har provat att logga in från en annan dator, som sitter på samma nätverk dock.

Vad innebär att "jag" har blivit impopulär?

Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Förmodligen måste du väl bli accepterad av alla igen?

Men tycker det är lite konstigt att ingen skulle ha accepterat dig på över 24h

Säkerligen en bugg eller nått, testa att maila msn support.

mvh

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Jag har till och med raderat vänner och försökt adda om dem igen. Men även det fungerar inte.

Har letat runt efter msn support, men har inte funnit någon hjälpande hand angående mitt problem. Inte ens kontakt till dem. Blir bara skickad till deras underbara hjälp sida där man får hjälp om hur man skickar en smiley

Permalänk

Skapa en ny msn och adda om alla igen. Enda sättet typ.

Permalänk
Medlem

Hmmm.. Borde ju finnas en smidigare lösning?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det där hände mig också för ett bra tag sedan och det enda sättet för mig var att mina kontakter skrev till mig och då löste det sig.

Lycka till

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4

Permalänk
Medlem

Det funkade tyvärr inte heller hehe..

Enda sättet är att spara ner hela kontaktlistan till datorn, radera alla kontakter en efter en. Sen ladda in kontaktlistan då det skickas iväg en förfrågning till alla kontakter. Nu börjar dom ploppa tillbaka, sakta men säkert.

Om någon annan skulle råka ut för samma sak. Bara bita ihop och göra som jag gjorde.

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag har precis också gjort samma sak som dig, alltså bytt e-mail adress pga den gamla var död. Inte en enda kontakt är online. Ska testa be någon messa mig.

Permalänk
Medlem

funka inte :/

Permalänk
Medlem

Samma problem här, jag har dock inte ändrat ngn mailadress eller dylikt.
Har bara köpt ny dator och börjat använda nya msn (programmet)
Alla mina kontakter visas offline som för er andra, har testat skriva till min bror men han får tydligen inte det jag skriver...vad ska man göra.. AKUT!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

när ska folk lära sig att msn suger, ända sen upd 7.5 har det bara dalat neråt. och det drar så satans mkt av proppen. Själv använder jag mig av Miranda IM som funkar strålande även Pidgin funkar bra, pröva ett av dom kanske?

Permalänk
Medlem

Finns något vettigt alternativ till windows så, för oss som inte kör det underbara os linux
edit: det var en väldigt dum fråga.. sorry

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

Hade samma problem och hitta lösning på annat ställe, regga på forumet bara för att svara, för det var så sjukt jobbigt för mig så tänkte att jag skulle dela med mig

My MSN contacts are all showing offline, even though they are online?!? - Yahoo! Answers