Permalänk

Dålig bild med Canal Digital

Hej, jag är helt kass på detta med tv kanaler så kommer med en dum fråga =). Farsan har Canal Digitals basutbud "Familjepaketet" och jag vill påstå att bilden är värdeös. Typ grynig och SEG, känns nästan som att det släpar ibland. En vanlig dvd film är mycket bättre. EJ HD, Bluray utan hederlig dvd ala 576p.

Tvn är en Samsung LE-40R87BD , http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=165342

Bilder tas emot av en Handan CDC 7000 , låter inte som hightech i mina öron iaf, värdelöst med anslutningar sitter via Scart nu. Vanliga dvd filmerna ses från dvd med hdmi kabel. Skulle de göra någon skillnad att byta till deras andra box Sagem HD ITSD 81 eller måste man ha hd kanalerna? Han är inte så kräsen och kommer inte beställa hd kanaler men jag anser att de bör gå att få bättre än det han har nu med annan box och då känns det värt det. Hans parabol har vart med i många år, påverkar den? Är en nokia de är det jag vet om den.

Tacksam för lite tips

//Robban

Visa signatur

C2D E6600 @ 3.0ghz + HYPER TX 2 - Sapphire 4850 512 mb- Corsair 5 gig pc6400CL5 Valueram - P5W DH Deluxe = 11224 3DMarks 06

Permalänk
Medlem

Du får nog lättare svar på minhembio, där är det nog fler fantaster av tv. Har fått för mig att sweclockers är lite mer åt it-hållet