Permalänk

PS3 Media Server, lagg!

Jag har precis fixat ps3mediaserver eftersom jag läste att den skulle fungera bra med att spela upp hd filmer. Men jag får extremt mycket lagg när jag spelar upp hd filmer. I början fungerar det fint utan lagg eller liknande, men efter att ha tittat i 6-7 minuter börjar lagget uppstå. Det laggar så mycket att det inte går att titta på filmen. Sen när jag försöker se på vanliga filmer i SD-format uppstår smålagg då och då men det går att titta på filmerna/serierna iaf. Jag har en snabb dator med 100 mbit fiber, använder xp och alla inställningar i ps3mediaserver på default. Dessutom kör jag med sladd via BBB modemet. Någon som vet hur jag kan lösa problemet?

Permalänk
Medlem

För mig blev det smidigare att ändra så att den använder max 10-15mbit. Smat ändra i kvalitén en aning.

Men vad har du för dator i övrigt?

Permalänk
Medlem

Det är 2 saker det kan bero på, för slö intern uppkoppling mellan PS3 och din dator eller för slö CPU att den inte hinner med att transcoda efter ett tag.

EDIT:
Min dator klarar t.ex att transcoda HD-filmer utan quality loss och jag har 1Gb på mitt LAN.
Medans min P4 Celeron 2,9Ghz inte klarar att transcoda HD-filmer utan det blir precis som du beskriver det.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk

JAg har en E6600@3,2 ghz 8800gtx och 2 gb ddr 2 800 mhz c4. Borde väl vara mer än tillräckligt för att streama hd material? Om internetuppkopplingen är slö mellan pcn och ps3an hur ökar jag den?

EDIT: Problemet uppstår när jag tittar på .mkv filer runt 250 mb också men det verkar som att när det börjar lagga extremt att om jag pausar en stund och sedan fortsätter så försvinner lagget, antar att det har med nätverket att göra?

Permalänk
Medlem

Som du säger är din pc ok... så jag skulle misstänka nätverket.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Det är 2 saker det kan bero på, för slö intern uppkoppling mellan PS3 och din dator eller för slö CPU att den inte hinner med att transcoda efter ett tag.

EDIT:
Min dator klarar t.ex att transcoda HD-filmer utan quality loss och jag har 1Gb på mitt LAN.
Medans min P4 Celeron 2,9Ghz inte klarar att transcoda HD-filmer utan det blir precis som du beskriver det.

Vilken fart kommer du upp i när du kör med 1 gbit? har en vanlig 100/100 router och när jag ser tex planet earth 720p när det zommas ut elelr är mängder med fåglar så laggar det! har trådbundet! tänkte om jag måste upp i 1gbit för att det itne ska lagga! när det laggar brukar det stå i info att runt 220 mbit ligger farten!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Vilken fart kommer du upp i när du kör med 1 gbit? har en vanlig 100/100 router och när jag ser tex planet earth 720p när det zommas ut elelr är mängder med fåglar så laggar det! har trådbundet! tänkte om jag måste upp i 1gbit för att det itne ska lagga! när det laggar brukar det stå i info att runt 220 mbit ligger farten!

Haha kör planet earth med och samma problem händer. Löste du det eller vadå?

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Haha kör planet earth med och samma problem händer. Löste du det eller vadå?

Nej har installerat core avc men det hjälper inte! vet iinte om routern om d-link 635 100/100 mbit är för dålig?! får upp farten i 220mbit är det mer än routern klarar! blir snurig av detta mb mbit gbit etc.!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin