Permalänk

Byta fläktar i Xbox 360?

Tjipp

Nu har jag köpt ett Xbox 360 som lider av RROD. Har fixat det problemet (bilder kommer på det och på kommande moddar). Nu håller jag på att modda kylningen. Min fråga är nu. Jag läste förut i något forum att nån hade blivit portad från Xbox live för han bytt fläktar. Kan det verkligen stämma?

Permalänk

öppna skalet å sätt en bordsfläkt ;D

Permalänk

Kylningen har jag redan planer på men vill ha tyst på den också

Permalänk

Nej man blir inte bannad , jag har inte blivit bannad iaf.

Jag bytte till whisperer fläktar om du ville veta.

Visa signatur

8800gt voltmod 600@ 860mhz core 1500@ 2100mhz shader

Permalänk
Medlem

Tvivlar starkt på att du skulle bli bannad pga att du bytt fläktar. Modda på du ^^

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Största nackdelen är ju att dvd'n låter mer än vad fläktarna gör. Inte lyckats kommit på att få tyst på dvdn om man nu inte ställer in xboxet i ett skåp.

Tror absolut inte på att någon blivit bannad för att han moddat fläktarna på sin xbox360.

Permalänk

Ok tack för svar Då ska jag modda in några fräscha fläktar Någon som vet vad det är för storlek? Orkar inte mäta i skrivandets stund

Ni som provat Wisper. Blev det någon skillnad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tredent
Största nackdelen är ju att dvd'n låter mer än vad fläktarna gör. Inte lyckats kommit på att få tyst på dvdn om man nu inte ställer in xboxet i ett skåp.

Tror absolut inte på att någon blivit bannad för att han moddat fläktarna på sin xbox360.

Om du missat det så kan flytta spelet till HDDn med nya GUI't
Snabbare laddningstider, tyst

Så Microsoft har satt in sensor som känner av vilken typ av fläkt du har på något konstigt sätt? Låter hitech

Permalänk
Medlem

Behöver inte betyda snabbare laddningstider, vissa spel (halo 3 tror ja de var som fick längre laddningstider tex).

Jo det är ju dvdn som låter mest, men installera på hdd så få du ju ner ljudet en del.

Fläktarna ska ju gå bra o byta, det svåra är väl att hitta några med samma mått. Men vill du ha den så tyst som möjligt så köp de där lian li chassit som är framtaget för xbox 360.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Kan du inte lägga in bilderna

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogge-e
Ok tack för svar Då ska jag modda in några fräscha fläktar Någon som vet vad det är för storlek? Orkar inte mäta i skrivandets stund

Ni som provat Wisper. Blev det någon skillnad?

Ja kan säga att fläktarna dom låter fortfarande en del men ljudet från dom är bra mycket mindre irriterande än från stockfläkten.

Beror också på om man har den gamla 360 versionen eller den nya.

Visa signatur

8800gt voltmod 600@ 860mhz core 1500@ 2100mhz shader

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogge-e
Ok tack för svar Då ska jag modda in några fräscha fläktar Någon som vet vad det är för storlek? Orkar inte mäta i skrivandets stund

Ni som provat Wisper. Blev det någon skillnad?

Vad som helst är tystare än deltafläktar
En ide kan ju vara att borra hål i chassit och sätta upp en redig 80 mm fläkt eller två. Ser ut som att de två i xboxarna är 70mm, men det är ögonmåttat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogge-e
Tjipp

Nu har jag köpt ett Xbox 360 som lider av RROD. Har fixat det problemet (bilder kommer på det och på kommande moddar). Nu håller jag på att modda kylningen. Min fråga är nu. Jag läste förut i något forum att nån hade blivit portad från Xbox live för han bytt fläktar. Kan det verkligen stämma?

Ryktet går om att det mycket väl kan vara så. Men det är svårt att veta. Inget microsoft delar ut som officell information.

Permalänk
Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ryktet går om att det mycket väl kan vara så. Men det är svårt att veta. Inget microsoft delar ut som officell information.

Skitsnack säger jag, inte en chans att dom skulle kunna banna folk för att man byter fläktar. Det enda sättet man kan märka om en fläkt är bytt är att mäta strömmen den drar eller antalet varv/minut den snurrar.

Säg att orginalfläkten skulle få massor av damm i sig (den kanske står i ett väldigt dammigt hem) så skulle den plötsligt snurra långsammare eller alternativt dra mer ström för att bibehålla samma hastighet och att Microsoft då skulle se det som en anledning till att banna folk vore ju bara korkat och att be om problem med folk som skickar in sina dammiga Xboxar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

70mm tror jag det är, du får använda adapter.
Men det skall funka. har sett ett antal lösningar här på Sweclockers, se bara i galleriet

Här finns en väldigt detaljerad guide:

#6606497

Happy moddin

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs

Ryktet går om att det mycket väl kan vara så. Men det är svårt att veta. Inget microsoft delar ut som officell information.

Ryktena går bland paranoida konsollspelare, vad skulle Microsoft ha för intresse i fläktbyten? Förstår ni inte hur löjligt det låter?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Aja nu har jag kommit på en lösning på problemet Kommer bilder senare

Permalänk

http://www.silentxbox.com/
en Svensk guide på hur man fixar lian li chassit

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drazze
Om du missat det så kan flytta spelet till HDDn med nya GUI't
Snabbare laddningstider, tyst

Så Microsoft har satt in sensor som känner av vilken typ av fläkt du har på något konstigt sätt? Låter hitech

Har nån en länk till GUI!?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogge-e
Har nån en länk till GUI!?

Bara att koppla upp Xboxen mot Live så laddas det ner automatiskt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Bara att koppla upp Xboxen mot Live så laddas det ner automatiskt.

Trevlans. Kan man låna andras spel och kopiera in dom då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogge-e
Trevlans. Kan man låna andras spel och kopiera in dom då?


Hade varit nice, men du behöver ännu skivan i för att kunna spela. Allt laddas dock från HDDn!

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Jo för hade dom gjort så det räckte med att bara ha spelet på HDD så skulle det bli mer "hej kom och chipa mig" stämpel direkt. Lite som första xbox fick mer eller mindre.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Kom på att mina planer hade brister. Hade en plan på att köra fläkten via USB. Vilket jag gör nu. Men det resulterar i för lite kraft samt att fläkten inte stänger av sig när man stänger av boxen. En annan plan va att köra på ett externt nätagg. Men samma sak där. Då måste jag hålla på att stänga av den för hand.

Så nu vill jag veta om någon har någon bra idé. Vill verkligen inte bli banad från live. Och folk säger ju olika. Vissa säger att det är omöjligt och bli det och andra tvärt om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogge-e
Så nu vill jag veta om någon har någon bra idé. Vill verkligen inte bli banad från live. Och folk säger ju olika. Vissa säger att det är omöjligt och bli det och andra tvärt om

http://www.youtube.com/watch?v=sfkDxF2kn1I

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogge-e
Så nu vill jag veta om någon har någon bra idé. Vill verkligen inte bli banad från live. Och folk säger ju olika. Vissa säger att det är omöjligt och bli det och andra tvärt om

Tänk såhär. Din hdmi kabel går sönder, du köper en ny (inte xbox orginal) och kopplar in. Du blir inte bannad. Samma sak med fläktar och andra mods. Man KAN EJ bli bannad från Xbox Live! om du byter en fläkt! Dom kan aldrig se om du har en Noctua/Zalman/Nexus/Whatever fläkt i din Xbox360.

Dock ska du inte gå in och ändra mjukvaran.

Folk som påstår detta är ju rikspuckon. Sånna som dom lever på att driva med folk.

Visa signatur

-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilaya
Tänk såhär. Din hdmi kabel går sönder, du köper en ny (inte xbox orginal) och kopplar in. Du blir inte bannad. Samma sak med fläktar och andra mods. Man KAN EJ bli bannad från Xbox Live! om du byter en fläkt! Dom kan aldrig se om du har en Noctua/Zalman/Nexus/Whatever fläkt i din Xbox360.

Dock ska du inte gå in och ändra mjukvaran.

Folk som påstår detta är ju rikspuckon. Sånna som dom lever på att driva med folk.

Okej nu litar jag på dig Hoppas det e som du säger

Permalänk
Medlem

Hur fan kan man tro att man blir bannad för att byta fläkt? Det skulle omöjligt gå att se det i.o.m att fläkten drar olika mycket beroende på vad du har för luftflöde.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie-or-paj
Hur fan kan man tro att man blir bannad för att byta fläkt? Det skulle omöjligt gå att se det i.o.m att fläkten drar olika mycket beroende på vad du har för luftflöde.

Ingen aning men läste tidigare på nätet att folk va nojiga över det. Och det lät ju möjligt eftersom teknologin har blivit så avancerad. Man kan ju tex inte byta delar i en ny bil hur som helst utan att programera om datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogge-e
Ingen aning men läste tidigare på nätet att folk va nojiga över det. Och det lät ju möjligt eftersom teknologin har blivit så avancerad. Man kan ju tex inte byta delar i en ny bil hur som helst utan att programera om datorn.

Se det som att byta däck på bilen..

Visa signatur