Permalänk
Medlem

Hd4850 med zalman block?

Tjenare sitter o börjar gå i tankarna att kasta in vattenkylningen i datorn igen. då mina fläktar har snurrat på den sista refrängen.
min setup av datorn är intel core 2 duo 1.8 ghz och ati hd4850. inge värsting system. jag har i princip alla vattenblock av zalman.
Zalman ZM-GWB2 vattenblock, GPU
Zalman ZM-GWB3 vattenblock, GPU
Zalman WB3 GOLD CPU-vattenblock
Zalman NWB-1 vattenblock för nordbrygga

min fråga är klarar zalmans gpu block att kyla ett hd4850?
om inte finns det något vattenblock till hd4850 som är i alu. allt i mitt vattenkylsystem kommer vara i alu. så vill gärna forsätta me samma material.

för er som undrar så resten av systemet är en hydor l30 pump, 1 black ice 120 mm radiator och 1 black ice extreme 120 mm radiator. båda singelfläktar!

m.v.h// Napster

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Medlem

Det tror jag inte blir några problem, visst du skulle kanske få bättre temps med något annat block men har du ändå zalman blocket så har du ju inget att förlora på att testa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Det tror jag inte blir några problem, visst du skulle kanske få bättre temps med något annat block men har du ändå zalman blocket så har du ju inget att förlora på att testa.

tja va mer ute efter att få mer klara svar än prova:p då kan ja lika gärna vänta nån månad o beställa hem ett från staterna.

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Medlem

Men dina block är väl i eloxerad aluminium? dvs vattnet kommer inte i direktkontakt med aluminiumet. Använder du någon tillsats i vattnet så ska det inte bli några problem med korrision om det är det du är orolig över, din radiator är väl inte heller gjord av enbart aluminium btw?

Permalänk
Medlem

Jag har Zalmans Reserator 1 Plus och har inte haft mågra problem att kyla mitt HD4850 med det medföljande blocket. Min temp ligger på 40-45 idle och upp till ca 60 vid load. Ska jämföras med 80 vid idle och 90-95 vid load med stock-kylaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Men dina block är väl i eloxerad aluminium? dvs vattnet kommer inte i direktkontakt med aluminiumet. Använder du någon tillsats i vattnet så ska det inte bli några problem med korrision om det är det du är orolig över, din radiator är väl inte heller gjord av enbart aluminium btw?

jo kommer köra med tillsatser i vattnet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nameless
Jag har Zalmans Reserator 1 Plus och har inte haft mågra problem att kyla mitt HD4850 med det medföljande blocket. Min temp ligger på 40-45 idle och upp till ca 60 vid load. Ska jämföras med 80 vid idle och 90-95 vid load med stock-kylaren.

okey vad kör du för kylning på dina minnen / spänningsdabbarna?

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Napster
okey vad kör du för kylning på dina minnen / spänningsdabbarna?

Passivt, inget märkvärdigt då jag inte överklockar hårt.