WH40K:DoW2 skämt eller?

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att jag gillar spelet mycket bra.
Helt klart otroligt mycket mer WH40K än vad DoW1 någonsin var. DoW1 var mer traditionellt RTS och det verkar som många som inte gillar DoW2 egentligen bara ville ha en ny expansion med lite bättre grafik.
Jag gillade verkligen DoW1 också men tyckte att det var för mycket dime a dozen RTS och för lite WH40K.
Personligen skulle jag inte haft något emot om DOW2 varit lite mindre action betonat, gärna mer likt gamla Close combat-Cross of Iron. Men jag måste säga att jag verkligen gillar de nya assault marines. Vilken otrolig förbättring jämfört med ettan.

Permalänk
Medlem

Dow 2 har mött en hel del kritkik från folk som inte viljat sätta sig in i vad spelet är. Och det är väll helt ok.

Personligen gillar jag det skarpt, känns som en blanding av Dow och World in confict och CoH för mig.

Inget basbyggande nej, med därimot mer tactics. Riktigt roligt att spelar 3vs3 o du möte jämt motstånd. För även om man åker på stryck så kan man vända en match osv. Medans Wic så var man enormt beronde av ett bra lag i 3vs3, så är det lite lättare här. Förstå mig rätt, bra kamrater är viktigt. Men i wic å du var helicopter så var du tvungen att ha bra tanks, var du tanks var du tungen att ha air support osv osv osv. Här kan man klara sig själv mot allt, om man spelar rätt.

nee grymt kul spel online, adda mig om man vill på gfwl, nament är det samma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Väntar nog på Gametrailers video recension först

http://www.gametrailers.com/player/45940.html

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Gillar också 2:an duktigt mycket mer än jag gillade 1:an, mycket mer taktik i detta och kampanjen i coop är grymt underhållande.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk

Personligen tycker jag DoW 2 var väldigt lyckat, hade väldigt kul med betan~ De ända som stör mig är att Chaos eller Tau inte finns med ;p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piggynized
Personligen tycker jag DoW 2 var väldigt lyckat, hade väldigt kul med betan~ De ända som stör mig är att Chaos eller Tau inte finns med ;p

Chaos kommer i den kommande expansionen (möjligt att det kommer vara DLC)

Permalänk
Medlem

stödjer spelet 360 handkontroll? Eller det funkar kanske inte alls i såna spel?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Brukar inte köra RTS spel så mycket i multiplayer.

Men med DOW 2 så älskar jag det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
stödjer spelet 360 handkontroll? Eller det funkar kanske inte alls i såna spel?

Pc-spel med märkningen "Games for windows" brukar stödja 360-kontrollen. Dock ser jag inte varför man skulle vilja sitta med en 360 kontroll till ett spel som är optimerat för tangentbord och mus. RTS och FPS ska spelas med tangetbord och mus enligt min mening

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
De flesta som vart intresserade vet nog vad som händer Cyrus, undra om det händer i detta spel eller i senare?

Utveckla gärna, förstår inte riktigt vad du menar.

Jag håller fortfarande på med kampanjen i co-op på captain, det är riktigt roligt. Kan dock tänka mig att det är mindre kul att spela ensam, men det funkar nog det också. Hoppas nu att Relic håller vad dom lovat med DLC etc, tidigare erfarenheter om hur de skött sina spel efter release har ju inte varit någon höjdare.

Spelet är kul, men det kan göras väldigt mycket bättre, både i multi (som just nu har en del buggar och balans-problem efter vad jag har hört) och i single-player.

Permalänk
Avstängd

Måste bara skriva att spelet är mycket bättre längre in i spelet... men sen tar det slut

Men säger igen att spelet har det som föregående spelen saknar, att man kan ändra sina enheter med armor, weapons, gear bla bla. utan att det försvinner till nästa uppdrag.

Synd bara att enheterna inte avancerar sig högre än till level 20, fast det räckte väl ändå.

Trevligt med Dreadnought och terminator armor till enheterna, helt jäkla oslagbara... bara slakta slakta och krossa fienden

Väntar på fortsättningen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tycker det var ett rätt kul spel Måste prova lite multiplayer sen också

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalimac
Utveckla gärna, förstår inte riktigt vad du menar.

Cyrus karaktären i "figur spelet" warhammer 40k är Chaos, och kallas Cyrus, the fallen angel eller någonting liknande. Så nu har jag spoilat endel och troligen en stor del av handlingen i nästa expansion.

Edit: Skoja bara, han hette Cypher

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Aha, du menade Cypher. Relic har inte tillstånd att använda redan etablerade wh40k-karaktärer i sina spel så dom kommer nog inte använda något annat chapter än Blood Ravens i framtiden.

Permalänk
Avstängd

Tycker spelet är helt ok. Jag fick känslan av att spela de riktigta 40K, alltså brädspels varianten. Saknar Imperial Guard. Mina favoriter både i PC spelet och på bords planen.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Tycker de borde lägga till alla raser Skulle ge ett jävla grymt dynamiskt spel med så många olika lag