Safari 4 Publik beta ute!

Permalänk
Medlem

Safari 4 Publik beta ute!

Safari Publik beta 4 är ute

http://www.apple.com/safari/download/

Nta saker i den
Top Sites, en visning av ofta besökta sidor i en imponerande vägg förhandsvisar så att användarna kan gå till sina favoritwebbplatser med ett enda klick;
- Full Historia Sök, där användarna söka igenom titlar, webbadresser och den fullständiga texten till nyligen visade sidor enkelt återvända till platser de har sett förut;
- Cover Flow, att söka webbhistoriken eller bokmärken som roligt och enkelt som personsökning genom albumbilder i iTunes;
- Flikarna överst, för bättre flikområdet surfa med enkel dra-och-släpp fliken verktyg och en intuitiv knappen för att öppna nya;
- Smart adressfältet, som automatiskt fyller webbadresser genom att visa en lättläst förteckning över förslag från Top Sites, bokmärken och surfa historia;
- Smart sökfältet där användarna finjustera sökningar med rekommendationer från Google Föreslå eller en lista över de senaste sökningar;
- Full Page Zoom, för en närmare titt på en webbplats utan förnedrande kvaliteten på webbplatsens layout och text;
- Utvecklingsverktyg - inbyggd webbutvecklare verktyg för att felsöka, justera och optimera en webbplats för maximal prestanda och kompatibilitet, och
- Windows-infödda ser i Safari för Windows, som använder standard Windows font rendering och infödda namnlist, gränser och verktygsfält så Safari passar utseendet och känslan för andra Windows XP och Windows Vista tillämpningar.

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Den "imponerande väggen" var lika störande för mig som alla andra startsidor. Jag har använt about:blank sedan 90-talet och tänker fortsätta med det. Dessutom har dom gjort den konkav och det bidrar väl lite till blingfaktorn men ser bara fult ut tycker jag. Det är inte mer funktionellt än t.ex. operas platta thumbnails på nåt sätt. Snarare tvärtom, för man måste klicka med musen. Det finns inga tangentbordsgenvägar.

Däremot känns den "hemma" på windows numera. Safari 3 på windows kändes bara som nåt man har om man måste, typ om man är webbutvecklare, och inte som en webbläsare som man faktiskt vill använda.

Jag kommer att uppgradera när 1password börjar fungera, men tills dess är det vanliga 3.2.1 som gäller här.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var på tok gör mycket lullull, den nya "start-sidan" var allderles för mycket, tabraden blev mer distraherande. Däremot var den brutalt snabb, vilket alltid är trevligt. Tabbarna gick ju visserlegen att flytta ned, men i alla fall.

Angående 1password kan man bara editera:
/Applications/1Password.app/Contents/Resources/SupportedBrowsers.plist
så fungerar det fint.

Men för min del så kommer jag stanna i 3:an tills man kan få bort allt lulllull på vettigt vis (och få alla plugins att fungera som de ska), eller tills man blir tvingad att byta.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Den "imponerande väggen" var lika störande för mig som alla andra startsidor. Jag har använt about:blank sedan 90-talet och tänker fortsätta med det.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Tabbarna gick ju visserlegen att flytta ned, men i alla fall.

Phew. Tack för den informationen! Det såg ut som något jag skulle kunna störa mig på något ordentligt.

Visa signatur