Antec three hundred, modekort ?

Permalänk
Medlem

Antec three hundred, modekort ?

Tja sweclockers. Jag har fått ett problem ! Idag fick jag hem mitt nya antec trhee hundred och modekort. Nu när jag skuvat dit det så märker jag att det inte finns fästen i chassit till processorkylaren ? Asså inga hål man kan gänga i ? Det går bara att ha modekortet på ett sätt ( tror jag ) så ingen som har någon aning om vad felet är ?

Sen undrar jag om man kan starta datorn utan: Processor, minnen och hårrisk ? Bara för att kolla så allt funkar ?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk

Man fäster CPU kylaren på moderkortet inte chassit, och nej du måste ha CPU och ram minne o för att starta tror man inte behöver HDD men inte säker

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Avstängd

Tycker att du ska rådfråga nån som vet vad han pysslar med..
Och inte försöker pilla med nåt du inte vet ett dugg om för att vara på den säkra sidan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Tycker att du ska rådfråga nån som vet vad han pysslar med..
Och inte försöker pilla med nåt du inte vet ett dugg om för att vara på den säkra sidan..

Jag vet vad jag gör ! Jaha men det finns ju inga gängor i modekortet ? Hur fäster jag då ?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Jag hoppas för guds skull att du har distanser fastsatta innan du försöker något.
CPU + RAM är måste för att starta.
Nu har jag ingen aning om vad för kylare eller socket du har, men har du Intels Stock-kylare finns det "pushpins" som ska tryckas ner i hål runt sockeln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Jag hoppas för guds skull att du har distanser fastsatta innan du försöker något.
CPU + RAM är måste för att starta.
Nu har jag ingen aning om vad för kylare eller socket du har, men har du Intels Stock-kylare finns det "pushpins" som ska tryckas ner i hål runt sockeln.

Jag har 775 socket, är dem guldiga ? För under modekortet sätter man sånna dära guldiga ju , är gör man inte samma sak till cpun ?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Inga "guldiga saker" till CPU-kylaren! Är det den medföljande originalkylaren så ska man trycka in plastfästena genom moderkortet i hålen runt sockeln.

Permalänk
Medlem

För någons skull, läs installations instruktionerna till kylaren, vafan...

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
För någons skull, läs installations instruktionerna till kylaren, vafan...

Om jag inte har den hemma då idiot ? Var lite trevliga mot oss nybörjare !!!

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Se till att du lägger pastan rätt om du inte har original kylaren. Om du har original kylaren så ser du 4st vita piggar som endast trycks ner i moderkortets 4 hål vid processorn och vrids om.

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Medlem

hur vill du att folket ska möta dig om du säger idiot?

Permalänk
Medlem

Asså för att moderkortet ska sitta i chassit finns guldiga distanser att ha mellan moderkortet och plåten. Får man till sitt chassi. Till cpu kylaren , om det är orginal så är det bara att trycka sen skruva ett kvarts varv på "plast skruven". Iallafall till intel processorer.. Är det inte orginal kylare så borde du fått till en "bricka, liten plåt" som ska sitta bakom moderkortet, förmodligen med gummi imellan som har gängor i kanterna så att man kan fästa processorkylaren.

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Om jag inte har den hemma då idiot ? Var lite trevliga mot oss nybörjare !!!

Hm, ett tips är att inte kalla folk för idioter utan vidare...
Om du googlar lite så kommer du troligtvis hitta instruktioner.
Är det en stock-kylare du ska montera så kan du spana in denna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vivace
Se till att du lägger pastan rätt om du inte har original kylaren. Om du har original kylaren så ser du 4st vita piggar som endast trycks ner i moderkortets 4 hål vid processorn och vrids om.

Ja tack så mycket för svar !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Hm, ett tips är att inte kalla folk för idioter utan vidare...
Om du googlar lite så kommer du troligtvis hitta instruktioner.
Är det en stock-kylare du ska montera så kan du spana in denna.

Okej, Ja sorry men vart bara sur !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
Asså för att moderkortet ska sitta i chassit finns guldiga distanser att ha mellan moderkortet och plåten. Får man till sitt chassi. Till cpu kylaren , om det är orginal så är det bara att trycka sen skruva ett kvarts varv på "plast skruven". Iallafall till intel processorer.. Är det inte orginal kylare så borde du fått till en "bricka, liten plåt" som ska sitta bakom moderkortet, förmodligen med gummi imellan som har gängor i kanterna så att man kan fästa processorkylaren.

Okej, jo det är intel original kylare så borde funka Tack alla !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Om jag inte har den hemma då idiot ? Var lite trevliga mot oss nybörjare !!!

Trevlig mot nybörjare är i regel inget problem, men ffs, prova åtminstonde att hitta google eller någon manual (det följer i princip med en för vare pryl du köper), och ge en utförlig förklaring av ditt problem.
(kan inte gänga passar antagligen rätt bra, men hjälper inte för att lösa ditt problem )

Du har t.ex, inte talat om vad du har för mobo och cpu kyl etc.

Edit: note to self: read the entire thread
vilket fall som helst, ignorera eller "spring i taket", gör som du vill

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Avstängd

Lånar tråden lite... Kör antec three hundre med, kör på ett ASUS p5Q pro moderkort, fanns bara 4 st disanser i chassit så jag fäste kortet med dem fyra, och i det moderkortet ska man sätta 6 st, när jag te.x trycker in mina "sata" sladdar så åker moderkortet riktigt när chassit. Kan det bli kortslutning ifall jag har datorn och moderkortet avstängt och råkar trycka in moderkortet mot "chassiväggen"? sen undrar jag över min processor kylare.. har intel E8400 , när jag installerade fäste jag inte den diagonalt alltså a hoppas ni fattar... Kan det bli snebelastning på processor? har tydligen läst att man ska installera den diago...

Edit: kör på orginalkylaren till E8400 för min extreme freezer fick jag inte plats och kunde inte installera den

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem

Folk borde läsa manualerna istället för att bara pilla i allt!

Det kommer extra distanser med 300 och ALLA som ditt moderkort kräver ska va i, dvs en distans för varje skruvhål.

Permalänk
Medlem

Jag har läst manualerna, och somsakt så har jag inte cpu hemma ännu !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Jag har läst manualerna, och somsakt så har jag inte cpu hemma ännu !

varför sätter du fast cpukylaren innan du har cpu:n hemma? verkar lite dumt tycker jag...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
varför sätter du fast cpukylaren innan du har cpu:n hemma? verkar lite dumt tycker jag...

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D