Permalänk

Zepto support fortfarande katastrof

Allmän varning...
Den här trådens syfte är egentligen bara att upplysa folk som hur illa man blir behandlad hos Zepto. Köpte min laptop själv där efter rekommendationer härifrån, efter att nu ha insett att detta köp var ett brutalt misttag känns de rimligt att varna folket här.

Det började med att ljudkort samt ramminne gick sönder på datorn, detta var i slutet av november. Jag använde deras formulär på hemsidan för att rapportera detta och blev meddelad att de skulle svara inom 3 dagar. Detta skedde emellertid inte. Efter en dryg vecka gjorde jag försök att ringa men efter ca 40 min blev man glatt bortkopplad. Jag gjorde ett 10 tal försök att ringa, efter de jag skickade jag ett mail och frågade vad de höll på med. Tillslut, 9:e december fick jag meddelandet att jag skulle posta in den och att de skulle ta ungefär 15 dagar att reparera. I mitten av januari hade jag fortfarande inte hört någonting, gjorde ytterligare försök att ringa men fortfarande omöjligt att komma fram på telefon. Efter många försök lyckades jag slutligen komma fram via deras live chat där supporten sade att dom inte ens börjat reparera datorn pga av att försäkringsbolaget inte svarade men att de skulle återkomma när dom viste nått. Ringde ytterligare en gång i början av februari men då var datorn vist klar de hade bara ”glömt” att kontakta mig. Ytterligare två dagar senare kom då ett mail som talade om att jag måste betala ytterligare än självrisk på 500kr för reparationen samt ett kontonummer för detta. Detta kontonummer visade sig vara ogiltigt och går inte att mata in från någon svensk internetbank men har idag fått ett nytt kontonummer som förhoppningsvis är genuint. Det bör även tilläggas att den handläggaren som skickat ut kontonumret inte häller svarar på mail.

Är i skrivande stund (25/2) fortfarande utan dator, samt 1100 kr fattigare, (600 för frakt till Danmark och ytterligare 500 kr för självrisk). Har idag pratat med Zepto som inte anser sig ha gjort något egentligt fel utan uppger att det är normalt att saker kan dra ut lite på tiden, samt att de haft mkt att göra.

Permalänk
Medlem

Fruktansvært att ett føretag behandlar sina kunder på det sættet.
De kommer inte få några trogna kunder med den typen av support.

Permalänk
Medlem

Har som tur var inte haft missnöjet att ha kontakt med deras support men jag och de jag känner som ägt Zepto-datorer har alla haft problem.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad kasst av dom!

Om jag någon gång i framtiden ska köpa en bärbar så blir det inte av dessa snubbar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Riktigt grisigt av Zepto att dra ut så pass mycket på tiden! Nej några zepto datorer blir det då inte här! Har också hört att deras datorer datorer är ungefär av samma kvalité som deras support... Riktigt riktigt dålig.

Visa signatur

Björn.

Permalänk
Medlem

Vad kan vi lära oss av detta? Jo lita aldrig på danskar! Lömska svin allihopa..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Vad kan vi lära oss av detta? Jo lita aldrig på danskar! Lömska svin allihopa..

^^
Nej men seriöst, fyfan. Verkligen illa.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Beror på finanskrisen, de har säkert lagt ut ett varsel så all personal skiter i....

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk

Skickade in min 6224w i sommras för mitt graffe dog helt o hållet, gick snabbt o smidigt, inga problem alls.

Nu så har datorn börjat visa symptom för samma fel, kan bla inte kolla på film utan att det hackar o spel glöm det. Beror varken på fel drivrutiner, codecs eller windows.

Skickade ett mejl till dem för 2 veckor sedan och har inte än fått något svar. Dessutom så har de tagit bort felformuläret på hemsidan så enda sättet är via chatten eller mejl, vilken inte förekommer på något vettigt ställe.

Och alla som jag känner som har zepto har också haft strul med sina datorer. För en tog det 4 månader, dock inte i swe utan i Danmark.

Kommer aldrig mer köpa en zepto eller rekommendera dom för någon.

Permalänk
Medlem

Tack för varningen* Av Zepto Data*
Mycket bra* Blir ingen Zepto för mig *
Mvh; hotspot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elgus
Riktigt grisigt av Zepto att dra ut så pass mycket på tiden! Nej några zepto datorer blir det då inte här! Har också hört att deras datorer datorer är ungefär av samma kvalité som deras support... Riktigt riktigt dålig.

Här måste jag nog försvara Zepto lite. Det måste du ha hört från någon som vart väldigt bitter över sitt måndagsex (I dont blame them) men den generella kvalitén på iaf Noxen är det inget fel på. Stabilt byggd, snygg och bra prestanda. När den kom och folk slutat vara bittra efter den långa leveranstiden (inklusive jag själv) höjdes Noxen till skyarna för sitt utseende och byggkvalitén.
Sen att det visade sig att många som sagt fått måndagsex och dålig hårdvara var ju tråkigt men den generella kvalitén är det inget fel på, tänk också på att det är de som får problem med datorn som hörs. Och får man problem glömmer man givetvis allt som faktiskt var bra.

Något som det dock verkar vara dålig kvalité på var Zeptos egna nätverkskort, tur att jag tog Intels...
Ja, jag vet att högtalarna är kassa men vilken stackare förväntade sig något annat från en bärbar (få har bra ljud).

Som jag nämnt förr i andra trådar, haft min Nox sen augusti 08 och den funkar prima. Bra prestanda, forförande snygg, de störande fläktljuden är borta, bra temperatur osv.
Mitt tangentbord har dock dött typ 2 ggr dom senaste 3 månaderna men då det löses genom att ta ur och sätta i batteriet ser jag det inte som nått problem direkt.

MEN, jag håller med om att supporten är under all kritik, som tur är har jag inte behövt kontakta dom (peppar peppar).
Den långa förseningen innan man fick den var vidrig men all heder för nedsatt pris och gratis väska (som faktiskt är bra). Gav typ 13400 för min tillslut, dyrare nu av ngn anledning.

MEN2, jag kommer aldrig skaffa en dator från Zepto igen, trots att jag är väldigt nöjd med datorn, har man otur och måste kontakta supporten blir det inte roligt. Jag skulle inte rekommendera Zepto till en vän.

Somliga gapar kanske fanboy nu men saken är den att trots den urusla supporten och de många måndagsexen är det lite väl att säga att alla Zeptos datorer håller "riktigt, riktigt dålig kvalité"...
De utan problem sitter glatt och tankar semesterfilmer och spelar WoW på sina Nox/Mythos/Hydras whatever... De läser inte hata zepto-trådar. (Jag stötte på tråden av en slump )

Permalänk
Medlem

När jag fick min Znote 6224w från zepto så var det något fel på hårddisken... jag är inget proffs så det tog någon månad efter omformateringar tills jag med hjälp av zeptos support lyckades diagnostisera problemet. Efter det gick jag in på deras hemsida och gjorde en felrapport och skrev att support hade bekräftat att det var fel på hårddisken. Efter bara någon eller ett fåtal dagar fick jag ett mail att de skulle skicka en ny hårddisk...

Jag fick bara någon vecka senare en ny hårddisk som tillochmed var 40gb större...
Allså väldigt bra service är min erfarenhet, men detta var ju ett tag sen så det kan ju ha förändrats.
Dessutom är själva datorn väldigt bra kvalitet och sitter ihop väldigt bra med tangentbord och är inte plastig... jag har viftat en hel del med min dator men inget har pajjat... gått på många lan osv.

Hårddisken skulle inte vart fel på egentligen men jag var väldigt nöjd med deras service och att min dator funkade 1-2 veckor efter mitt mail till zepto.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
...text...

Jag får för mig att företaget har vuxit för snabbt för sitt eget bästa, har en nox a14 som är inne på rep nu..
Zeptos egna nätverkskort (glapp, det ska bytas till ett intel)
Glapp blåtand
Väskan jag köpte till sprack i en söm efter någon dag
Sen så brusar det i hörlurarna om man drar ner ljudet till noll, inget jag kommit ihåg att säga till om ;P

Håller med dig om det mesta, bra datorer men för dålig kontroll före de lämnar fabriken, och underbemannad support.. När allt fungerar som det ska kommer jag känna mig nöjd med mitt köp men jag kan trots det inte rekommendera företaget :S

On topic: Stod tydligt att man inte får igen pengar för frakten om man skickar in det själv, använde ups-blanketten som följde med i min rma..
men 500:- i självrisk tycker jag inte att du ska behöva betala, förutsatt att det var ett tillverknings/kvalitetsfel.. i övrigt, hoppas att min reparation inte drar ut på tiden då jag behöver en bärbar dator..

Visa signatur
Permalänk

I det här fallet kom de inte med någon UPS mall så hade inte så många alternativ.