Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av para[Z]ite
Har testat 2 olika msn program som har fungerat för mej, Googlade för kanske 2 månader sedan och hittade en kinesisk version av MSN, kanske var crackad eller något men den fungerade ganska bra... men efter några veckor slutade den versionen funger, vet då inte varför, hade V10 då,

Den bättre versionen som fungerar med alla typer av MSN, Gtalk, yahoo, icq etc. heter slick... minns då inte var man får tag i denna men borde inte vara så svårt att googla fram, dessutom matchar det ganska bra med orginal temat på telefonen... fungerade iaf med V11

Tack för ditt svar! Jag har nu provat Slick och det funkar.. YES! Men har tidigare haft en N82a och då fanns det ett "orginal" msn under hämta och det var mycket mer användarvänligt! Så fler förslag mottags gärna

Visa signatur

Amd Athlon x64 6000+ MSL SLI 4gb ram

Permalänk
Medlem

Finns fring till nokia 5800. Googla

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Windows Live Messenger för 5800: (orginal)
http://www.symbian-freak.com/downloads/freeware/cat_s60_5th/d...

Windows Live Messenger for Nokia: (kanske inte funkar på 5800)
http://symbianv3.com/new-windows-live-messenger-perfect/

Finns fler originalfiler av detta program till 5800, om man inte vill andvända tredjepartsprogram och köra orginalprogramfilerna.

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Avstängd

En liten twitterwidget för er som vill köra det i 5800XM:
http://www.symbian-freak.com/downloads/freeware/cat_s60_5th/d...

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Kalla mig noob, men vad är twitterwidget?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aure
En liten twitterwidget för er som vill köra det i 5800XM:
http://www.symbian-freak.com/downloads/freeware/cat_s60_5th/d...

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem

Jag har en sån, den gick sönder efter en vecka, hör inte något när jag pratar me någon, men jag fick väl ett måndags exemplar, annars riktigt grym mobil, bra ljud som tusan, tummen upp för tuben 5800 (Y)

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMad
Kalla mig noob, men vad är twitterwidget?

twitter är en microblogg och Stew tillåter dig köra Twitter direkt i telefonen.

Dvs du följer dina vänners mikrobloggar i mobilen. Detta är alltås ett program och inte via webläsaren.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Jag märkte att dom länkarna inte längre funkar. Eller, ja länkarna funkar men inte programet.

Vad gällande samtal och mikrofon/högtalare så har jag ingen erfarenhet av att ha pratat med nån då jag fick min 5800 idag. Men därremot har jag lyssnat på ljud (ringsingnaler) så jag vet att högtalaren funkar och det är bra ljud.

Därremot har jag råkat ut för att min mobil som jag fick hem i dag har en glipa vid högra hörnet från ovan volymknappen. Så jag tänkte kolla med er hur ni gjort och gått tillväga. Är det bara att gå in till en servicebutik t.ex. Mobilbyrån på Hornsgatan i stockholm och få den fixad gratis? Eller vem ska stå för priset på en sådan reparation/fix? Eller ska man gå in till Elgiganten där jag köpt min och kräva att dom fixar/byter ut den?

Hur har ni gjort?

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem

mina länkar funkade heller inte efter uppdatering, sedan ställde ja in gps efter en guide ja hitta på prisjakts forum, o så vips nu funkar länkarna. Hängde nog ihop med att ja ställde in både tele2 internet och wap manuellt? aja funkar gör det iaf

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobo1987

Därremot har jag råkat ut för att min mobil som jag fick hem i dag har en glipa vid högra hörnet från ovan volymknappen. Så jag tänkte kolla med er hur ni gjort och gått tillväga. Är det bara att gå in till en servicebutik t.ex. Mobilbyrån på Hornsgatan i stockholm och få den fixad gratis? Eller vem ska stå för priset på en sådan reparation/fix? Eller ska man gå in till Elgiganten där jag köpt min och kräva att dom fixar/byter ut den?

Hur har ni gjort?

Det är ett klasiskt fel på Nokia 5800XM. Väldigt många har det (Jag har det inte). Jag vet inte vad Nokia säger om just tidiga skönhetsfel, kanske slå de en signal eller ring dit du inhandlade telefonen.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkSoul
mina länkar funkade heller inte efter uppdatering, sedan ställde ja in gps efter en guide ja hitta på prisjakts forum, o så vips nu funkar länkarna. Hängde nog ihop med att ja ställde in både tele2 internet och wap manuellt? aja funkar gör det iaf

Menar du länkarna jag postade tidigare till msn?
För om du menar dom så är jag osäker på hur en rätt inställd GPS fixar till det? & gällande mina internetinställningar i telefonen som inte har nåt att göra med GPS:en så har jag fått dom automatiskt med operatören. Allt annat funkar.

Aure: Jag hade tänkt kolla upp det, d.v.s. gå tillbaka till butiken, ev. besöka en servicebutik m.m. Det jag ville veta var hur ni som har glipan gått tillväga och hur det löst sej för er... Men tack iallafall.

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem

Vart har ni glipan, mellan skärmen och volymknappen eller mellan volymknappen och bakre skalet?

Jag har ingen direkt glipa där men "skalet" rör sig lite om man trycker på det. Inget man ser direkt.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Glipan sitter mellan skärmen och volymknappen och sträcker sej från volymknappen upp till högra hörnet på mobilen. Flexar kanske 0.5-1 mm men när man har mobilen igång så syns ljus från den delen som lyser igenom. Jag tycker personligen att min glipa blivit större, men det kanske bara är min hjärna som spelar trick med mej. Ska in och snacka med dom idag.

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobo1987
Glipan sitter mellan skärmen och volymknappen och sträcker sej från volymknappen upp till högra hörnet på mobilen. Flexar kanske 0.5-1 mm men när man har mobilen igång så syns ljus från den delen som lyser igenom. Jag tycker personligen att min glipa blivit större, men det kanske bara är min hjärna som spelar trick med mej. Ska in och snacka med dom idag.

Har precis samma på min, har lagt dit lite epoxylim och det fixade biffen. Lite dåligt att man ska behöva limma ihop telefonen det första man gör
Jag var mest orolig för att det skulle komma in damm under "linsen" till andrakameran.

Berätta gärna vad du får för respons i affären!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Kanske står tidigare i tråden, men undrar om 5800 har möjlighet till samma som i dagarna kommande 5630, dvs

"5630 har också Nokias musikbutik inbyggd. Telefonen kommer också att säljas med Nokias musiktjänst ”Comes With Music” där man får ladda ner hur mycket musik som helst från Nokias musikbutik under ett år. Om man inte förlänger abonnemanget på musiktjänsten får man ändå behålla alla de låtar som man under året fyllt telefonens minneskort med, dock med kopieringsskydd."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
Har precis samma på min, har lagt dit lite epoxylim och det fixade biffen. Lite dåligt att man ska behöva limma ihop telefonen det första man gör
Jag var mest orolig för att det skulle komma in damm under "linsen" till andrakameran.

Berätta gärna vad du får för respons i affären!

Jag var på Elgiganten i Barkarby idag och snackade med personalen, dom sa att det var en designer-miss Nokia har gjort för att kunna öppna mobilerna fortare ifall dom behöver. Lät lite som en bortförklaring. Dom sa att om jag vill kan dom skicka in den på lagning, men han trodde Nokia skulle skicka tillbaka den utan att göra nåt då dom inte skulle hitta nåt "fel" på den, samt att om jag skulle byta ut den mot nån mobil skulle förmodlingen en glipa finnas på den. Även om den är på olika ställen på olika exemplar av 5800.

Men jag gav inte upp och ringde Mobilbyrån på Hornsgatan i Stockholm. Dom sa att dom förmodligen kunde fixa det då dom haft några till inne på lagning för samma fel, trodde det bara var att dra åt en skruv. Så jag ska in imorn så får dom titta på den och bestämma sej ifall det går att fixa. Dom gör det antingen gratis och då tar det ca 1 vecka. Eller gör dom det direkt mot ett pris av 395:-

Jag återkommer imorn med hur det gick...

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem

bra, köpte min idag och såg en glippa :((

Permalänk

jag beställde en idag

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

HAHA , nu ser jag också glipan men bara för att ni skrivit om den här.
Otroligt störande för nu ser man den hela tiden

EDIT: min är tillverkad i Ungern

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Kan man köra någon gps-mjukvara i 5800? Typ tomtom eller liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobo1987
...

Intressant, förklaringen verkar ju inte särskilt trovärdig, för då hade väl glipan suttit på samma ställe på alla exemplar?
Om man plockar bort batteriet så sitter där en torxskruv, men den påverkar inte denna glipa. Har svårt att tänka mig att det finns någon annan skruv som kan fixa detta problem.
Min teori är att det handlar om att ett eller flera "skallås "(snäppfästen inbyggda i detaljen) är felplacerade i designen eller blir fel vid tillverkningen.

Fortsätt gärna hålla oss uppdaterade, det uppskattas!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
HAHA , nu ser jag också glipan men bara för att ni skrivit om den här.
Otroligt störande för nu ser man den hela tiden

EDIT: min är tillverkad i Ungern

Haha, sorry!

Nokia har någon slags "assembly point" i ungern, där man förmodligen packar lådan med grejjor och utför någon enklare montering. Annars kommer hårdvaran direkt från....gissa?...Kina

Idag fick jag min Invisible Shield (skyddsfilm för skärmen) från Dustin, tog ca. 5min att montera och redan är 98% av luftbubblorna borta. Verkar vara ett bra skydd som förhoppningsvis kommer hålla länge. Enda nackdelen som jag märkt ännu är att ytan är liiite mer "gummiaktig" nu, pennan och fingrarna glider lite trögare över ytan. Får se om jag vänjer mig efter ett tag för isåfall är det en produkt jag kan rekommendera!

Edit: Svar till Yobo1987

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Om 5800 levererades med ett skärmskydd från fabrik skulle folk säkert köpa skyddsfilm ändå för att inte repa skärmskyddet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
Intressant, förklaringen verkar ju inte särskilt trovärdig, för då hade väl glipan suttit på samma ställe på alla exemplar?
Om man plockar bort batteriet så sitter där en torxskruv, men den påverkar inte denna glipa. Har svårt att tänka mig att det finns någon annan skruv som kan fixa detta problem.
Min teori är att det handlar om att ett eller flera "skallås "(snäppfästen inbyggda i detaljen) är felplacerade i designen eller blir fel vid tillverkningen.

Fortsätt gärna hålla oss uppdaterade, det uppskattas!

Haha, sorry!

Nokia har någon slags "assembly point" i ungern, där man förmodligen packar lådan med grejjor och utför någon enklare montering. Annars kommer hårdvaran direkt från....gissa?...Kina

Idag fick jag min Invisible Shield (skyddsfilm för skärmen) från Dustin, tog ca. 5min att montera och redan är 98% av luftbubblorna borta. Verkar vara ett bra skydd som förhoppningsvis kommer hålla länge. Enda nackdelen som jag märkt ännu är att ytan är liiite mer "gummiaktig" nu, pennan och fingrarna glider lite trögare över ytan. Får se om jag vänjer mig efter ett tag för isåfall är det en produkt jag kan rekommendera!

Edit: Svar till Yobo1987

Tackar för det, jag väntar fortfarande på mitt invisible shield (full body) som jag beställt från CDON.se

Du får gärna hålla mej uppdaterad, det uppskattas!

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
Enda nackdelen som jag märkt ännu är att ytan är liiite mer "gummiaktig" nu, pennan och fingrarna glider lite trögare över ytan. Får se om jag vänjer mig efter ett tag för isåfall är det en produkt jag kan rekommendera!

Edit: Svar till Yobo1987

Jaha man lägger inv shield över touchscreenen med. Jag trodde man bara lade den över "övriga" delen av mobben.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

På tal om skärmskydd... Jag har använt skärmskydd ca 2 månad, köpte något konstigt märke, var enda jag hittade på den tiden från en webshop i finland, Rinco Screen Protector NK 5800 heter skyddet, 95% genomskinligt, ganska tjockt också, blev inga bubblor heller och ytan blev mera glidig, blev dubbelt lättare att skriva med pennan än utan skydd... billigt var det också, bara 4 € st + 1,50 € i frakt, kom hem med brev nästa dag, köpte 2 då de inte kostade så mycket helt nöjd med Rinco skyddet och det har skyddat 100%

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem

Finns det RSS-läsare installerat från början? Hittar inte den i så fall. Om inte, vilket program kör ni med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OrrE
Finns det RSS-läsare installerat från början? Hittar inte den i så fall. Om inte, vilket program kör ni med?

Brukar inte använda mej av RSS överhuvudtaget men har för mig att jag skulle ha sett något sådant i telefonen, kan då blanda med något annat, har haft telefonen på service snart en månad nu så kan tyvärr inte kolla upp det heller... ifall det finns så borde det kanske vara någon del i webläsaren

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OrrE
Finns det RSS-läsare installerat från början? Hittar inte den i så fall. Om inte, vilket program kör ni med?

Ligger i själva webläsaren, om man är inne på nån sida, tryck på "val" så finns prenumerera på feeds med. Sen ligger det under "val-gå till-webbfeeds" inne i webläsaren. Inte helt logiskt men det får duga i brist på annat. Tycker personligen Sonyericsson löst dett smidigare i sina telefoner...

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

Nu vet jag att detta är inte lönensvärt att köpa den.Glipa och so från början,Tack för den INFO.....Mvh.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Min har också "glipan", hade nog inte noterat om jag inte läst om den dock.

Jag var in i Onsdags till ÅF och påtalade, han kontaktar Nokia för deras kommentar så får vi se vad som händer.

Börjar fundera på om det egentligen stör mig.. är ju väldigt nöjd med telefonen i allt övrigt så kanske jag struntar i glipan. Fukt ska inte vara
ett problem menade ÅF, damm.. ingen kommentar där. Om att limma
tyckte han bestämt (!) nej, garanti problem.
Exemplaret han hade bakom disken hade samma glipa.

Jag som andra uppdaterar när dom hör av sig.

En liten fråga, vad för "lösnings medel" (om något) är okej att använda för
att rengöra skärmen när den är riktigt skitig? (utan att skada förstås). Jag söker en effektiv rengörings metod som inte repar eller mattar ut skärmen
över tid.

En till liten fråga, när jag har tittat på nån video, youtube eller t.o.m, mobil-TV frågar Realplayer om jag vill spara videon.. Kan man ta bort denna fråga?

Daniel