Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

Men på en skala 1-10 hur nöjda är ni med denna telefon? Jag är inne på att tjacka en till farsan i present just för den lite större skärmen och det låga priset.... Tror ni den håller ut i ett par- tre år? Nämnas bör att farsan ringer med sin telefon och inte mycket annat.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Hedersmedlem

stör mig bara på att det inte går o scrolla som på iphonen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av para[Z]ite
jag hade liknande problem, gissade att skärmen hade något fysikt fel så jag skickade in på service... liknande symptom men symptomen kom helt random så det kunde komma när som helst... när jag fick tillbaka den från servicen så dog skärmen efter kort tid och in på service igen, har inte fått tillbaka den ännu

Okej :/ Hoppas det inte återkommer bara. Var inställd på att lämna in den då det inte hjälpte att starta om den först. Men efter två omstarter funka det igen. Och har inge blivit fel efter det heller. Men köpte försäkring på min också så behöver väl egentligen inte oroa mig.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Har ett problem med min 5800, när jag ska ansluta till mitt trådlösa nätverk som jag har här hemma så trycker jag på anslut i menyn då kommer det upp att jag ska skriva in en "i förväg delad nyckel för wlan".
Jag gissar på att det är säkerhets koden så jag slår in den och då försöker telefonen ansluta men efter ca 5 sec så kommer det upp en ruta som säger att det inte går att ansluta eftersom inget nätverk hittades, det är lite konstigt eftersom jag sitter brevid routern?

Är de nån som haft samma problem som mig och kommit på nån lösning? jag vill ju kunna surfa med min telefon...

Permalänk
Medlem

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=3514&art=1334484
Där har dem lite av alla möjliga tillbehör till Nokia 5800.. Har själv beställt ett "spegel skärmskydd" till min 5800..

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMad
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=3514&art=1334484
Där har dem lite av alla möjliga tillbehör till Nokia 5800.. Har själv beställt ett "spegel skärmskydd" till min 5800..

undra om speglen är bra när solen piskar på

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Webbradio

Hur lyssnar ni på webbradio i den?

För mig blir hela skärmen svart o den enda text som finns är avlsuta när man öppnar med realplayer från hemsidan.
Har ni nått program? Kanalen jag vill lyssna på är neradio.se

Hoppas ni vet nått

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
undra om speglen är bra när solen piskar på

Haha, det tänkte jag inte ens på, men snart får vi ju veta, lär skriva här hur det blir

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Men på en skala 1-10 hur nöjda är ni med denna telefon? Jag är inne på att tjacka en till farsan i present just för den lite större skärmen och det låga priset.... Tror ni den håller ut i ett par- tre år? Nämnas bör att farsan ringer med sin telefon och inte mycket annat.

Skulle nog ge den en 8-9:a. Har inte märkt någon brist på den ännu. (haft den sen jan). Men den skulle kunna vara lite mindre plastig o så, men inget man störs av egentligen. Fungerar riktigt bra. Hade dock gärna velat sett någon typ av skydd för kameralinsen bak, det är de enda negativa jag har att säga om den.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

får man fråga vad han ska med en så pass avancerad media mobil om han mest ska ringa med den?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Är faktiskt riktigt riktigt nöjd me min
fick min för 3990 på expert här i stan =P
ingen glipad (som jag stör mig på iallafall)

Någon som använder fring.
hur fasen får man bort "whats new" buddyn?

sen åter till 5800.
Kan man på nåt sätt få bort mapparna i "internet" där bokmärkena sparas?
Kan man ta bort facebook ikonen osv?
Hur tar man bort ett program man installerat?

Hmm, kommer inte på nåt mer just nu, återkommer med fler frågor.
Annars är det en helt perfa mobil enligt mig & mina åsikter =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag har haft min i några dagar nu och är helnöjd. Jag har inget att anmärka på avseende kvaliteten, den plastiga känsla som den sägs ha har jag inget problem med. Jag ger den nog betyget 8/10. Det som drar ner poängen är att det saknas linsskydd och att jag inte riktigt är vän med navigeringen än (beror troligen på mig så det kanske är orättvist av mig...).

Citat:

Hur tar man bort ett program man installerat?[/B]

Gå till Inställningar->Progr.hanterare->Installerat och välj 'Avinstallera' på det program du vill ha bort.

Permalänk
Medlem

Helt snurrig nu..Hur installerar man nya teman som länkades här nån sida tebax?
Det är ju sis filer,och jag har kommit så långt att jag hittar filen i mobilen,får varningar bla bla,och sen installerar den,men har fortfarande samma bakgrund...hur fan gör man?

Och hur gör man genvägar som finns på startsidan(ikoner) Skulle vilja ha Radio, Datum, Mp3...då är jag nöjd med luren. Har nu en kontaktbild på framsidan,gär det att ha genvägar också?

Kan man ha mp3,som sms signal? Kunde ändra ringsignalen till mp3 ,men inte sms...

Tack

Permalänk

Lite löjliga saker kanske men tycker det är värdelöst utan tidtagar ur och tex, att man inte kan få gula smileys gubbar. Kan man fixa till detta?
Skulle det inte finnas ett program man kan använda sig av när man springer? Kan inte hitta det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filkon
Helt snurrig nu..Hur installerar man nya teman som länkades här nån sida tebax?
Det är ju sis filer,och jag har kommit så långt att jag hittar filen i mobilen,får varningar bla bla,och sen installerar den,men har fortfarande samma bakgrund...hur fan gör man?

Och hur gör man genvägar som finns på startsidan(ikoner) Skulle vilja ha Radio, Datum, Mp3...då är jag nöjd med luren. Har nu en kontaktbild på framsidan,gär det att ha genvägar också?

Kan man ha mp3,som sms signal? Kunde ändra ringsignalen till mp3 ,men inte sms...

Tack

Efter du har installerat temat måste du välja att använda det också, Inställningar - Personligt - Teman - Allmänna.

Du kan välja mellan att ha kontaktbilder eller genvägar på startsidan på Inställingar - personligt - Startsida.

Ja du kan ha en mp3:a som sms signal, det gör du genom att redigera en profil. Inställningar - personligt - Profiler.

Visa signatur

| Ryzen 7 5700X3D | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunemangs
Skulle det inte finnas ett program man kan använda sig av när man springer? Kan inte hitta det

http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av jens
får man fråga vad han ska med en så pass avancerad media mobil om han mest ska ringa med den? [/QUOTE
Avancerad?? Tycker inte den är speciellt avancerad beror väl vad man gör den till. Som den levereras är den en ganska simpel sen kan man ju lägga in en massa program men de är ju upp till en själv. Nä köp du en 5800 till farsgubben sen kan ju han bestämma hur avancerad han vill göra den. Mvh Sanna

Permalänk
Medlem

finns de nåt bra epost app använda sig av?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Om han bara ska ringa med den så är det ju skapligt onödigt att köpa en 5800.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do

Nån av dom som funkar till 5800 ?

//Stellan

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Är mkt nöjd med luren faktiskt...

Men ser klockan lite dåligt,kan man inte få den större,eller ännu bättre som på SE mobilerna när dom är standby,så trycker man på ljudknappen på sidan,så kommer klockan upp..

Permalänk
Medlem

Om du trycker på klockan så kommer den upp i helskärm med alarminställningar osv. Men det är nog det bästa du kan få tyvärr...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

Är riktigt nöjd med min mobil hittils

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Jag har inte pillat så mycket med min telefon men är riktigt nöjd än sålänge, har haft en N73 i nästan 3 år tror jag och nu när joysticken hade gett upp var det dags för ett byte.
Använder ni MSN på telefonen och isåfall med vilket program och med vilket program konverterar ni filmer osv? Testade med Nokias överföringsprogram men så extremt lång tid skall det inte behöva ta tycker jag.

Kanske borde ha en separat tråd om program/spel som är bra att ha till luren...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Jag har inte pillat så mycket med min telefon men är riktigt nöjd än sålänge, har haft en N73 i nästan 3 år tror jag och nu när joysticken hade gett upp var det dags för ett byte.
Använder ni MSN på telefonen och isåfall med vilket program och med vilket program konverterar ni filmer osv? Testade med Nokias överföringsprogram men så extremt lång tid skall det inte behöva ta tycker jag.

Kanske borde ha en separat tråd om program/spel som är bra att ha till luren...

Jag har testat fring som msn klient.
Fungerar kalas bra för min del

http://www.fring.com/

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nån här som lyssnar på podcaster med sin 5800?

Den vanliga podcastingklienten för s60v3 kommer inte ihåg var man var om man stänger av programmet och startar uppspelningen igen. Har dom fixat det till 5800:an?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har testat fring som msn klient.
Fungerar kalas bra för min del

http://www.fring.com/

Surfade in här via mobilen och tankade ned fring direkt till den, fixade ett konto och det verkar ju fungera hur bra som helst, tackar.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Surfade in här via mobilen och tankade ned fring direkt till den, fixade ett konto och det verkar ju fungera hur bra som helst, tackar.

Det finns en "officiell" Windows live messenger till S60v5... problemet är bara att den inte fungerar, ryktet säger att det beror på att deras server är överbelastad.

Själv är jag inte riktigt nöjd med funktionaliteten i fring (ingen webcam).

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Jag kör med slick på min 5800 till msn o det funkar kanon Kan man även köra icq, Aim, yahoo, jabber o så i samma program

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Jag kör med slick på min 5800 till msn o det funkar kanon Kan man även köra icq, Aim, yahoo, jabber o så i samma program

Det gör man även i fring. Har slick webcam-stöd?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.