Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Man blir ju ruggigt sugen på att inhandla en 5800, finns det stöd för TomTom navigator?
Eftersom det funkar på tex P1 med just symbian så borde det väll fungera på även denna mobil, eller har dom gjort en fuling och blockat det?

vet inte om tomtom funkar för det serie60 gränssnittet som 5800 har, men även om det gör det, så funkar det väll inte med den interna GPS:en, det göre i alla fall inte på de andra nokia nallarna.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Någon som kan posta ett par bilder tagna med den nallen?
både inom & utomhus osv.

Kameran är inte allt, men vill gärna ha ett litet hum vad det kan handla om.
Eller om någon känner till en bra länk med bilder.
Sitter me fingret på köp knappen =/

EDIT: hittade http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=400&a=476283

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fick denna telefon igår och jag gillar den skarpt:) Har inte satt mig in i saker på den så mycket än men undrar kan man ändra rullningslisten från högra till vänstra sidan? Blir problem när jag ska scrolla ner med pennan och då jag är vänsterhänt så täcker jag det mesta av skärmen med den handen! Så kan man göra detta? Byta sida på den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurra101
Fick denna telefon igår och jag gillar den skarpt:) Har inte satt mig in i saker på den så mycket än men undrar kan man ändra rullningslisten från högra till vänstra sidan? Blir problem när jag ska scrolla ner med pennan och då jag är vänsterhänt så täcker jag det mesta av skärmen med den handen! Så kan man göra detta? Byta sida på den?

Jag är också vänsterhänt men att dra med högertummen cirka 5cm uppifrån kanten till nedre kanten är inga problem. Borde du klara också.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Jag är också vänsterhänt men att dra med högertummen cirka 5cm uppifrån kanten till nedre kanten är inga problem. Borde du klara också.

Jo men om man vill dra med pennan som är smidigare då blir det problem om man ska göra det med vänsterhanden.

Permalänk
Medlem

Hmm, någon som vet när den svarta/grå färgen kommer ut på marknaden?
Har mailat nokia, men inget svar än.

För på deras sida finns blå, svart/grå & röd

http://www.nokia.se/link?cid=PLAIN_TEXT_1231581

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hur var det med kartorna till gpsen på denna, kan man ladda in egna kartor tex friluftskartan. En liten fundering då min tanke är att använda denna som en pda med gps och wlan med ringfunktion.

eller är man tvungen till 3g kort mm för att överhuvud taget använda gpsen mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacecow
Hur var det med kartorna till gpsen på denna, kan man ladda in egna kartor tex friluftskartan. En liten fundering då min tanke är att använda denna som en pda med gps och wlan med ringfunktion.

eller är man tvungen till 3g kort mm för att överhuvud taget använda gpsen mm

Du kan använda Nokias egna GPS program, då behöver du inte vara uppkopplad till nåt internet.

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Du kan använda Nokias egna GPS program, då behöver du inte vara uppkopplad till nåt internet.

/ lAlAz0r

jo det har jag förstått, men tanken är att kunna ladda in kartor som tex friluftskartan för att kunna använda vid tex skoteråkning samt att kunna logga rutten man åkt(för att kunna logga positioner för leder tex)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
vet inte om tomtom funkar för det serie60 gränssnittet som 5800 har, men även om det gör det, så funkar det väll inte med den interna GPS:en, det göre i alla fall inte på de andra nokia nallarna.

Ok, såg nu efter lite grävande att Garmin mobile fungerar på denna mobil och även de flesta andra nokia nallarna.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurra101

Vill kunna byta sida på den...

Permalänk
Medlem

En annan fråga om jag har slagit av tangent låset på sidan och sen bara lägger telefonen och ska inte använda den mer borde inte det låsa sig självt efter en liten stund? min är upplyst till jag manuellt låser telefonen igen!? Ska det vara så?

Permalänk
Medlem

Du kan ställa in om den ska låsa och typ vilken tid o såna saker. Kolla inställningarna.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Någon som både har N95 & 8500 som kan ta diverse bilder och visa?

Vet att n95 har bättre kamera, men hur stor skillnad kan det vara?
är det så man gråter en skvätt pga den enorma skillnaden?
använder den bara till ta då och då.
så det är ju inga proffs kort, men vill gärna kunna urskilja på saker & ting =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Bild tagen i NYC för 3v sedan med 5800XM:

Inga inställningar gjorda utan bara knäppte av, s.a.s.

http://4.bp.blogspot.com/_FDCbKeE4XbU/SaWrhXtLseI/AAAAAAAAEx0...

Edit: N95an som jag har oxå

http://4.bp.blogspot.com/_FDCbKeE4XbU/SNEwUFDk7bI/AAAAAAAADOw...

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Tusen tack.
Så då är det ju inte såå jäkla farligt byte.
hade i tankarna på att man kännde sig tvungen å sätta en kula i pannan =P
Är ju inte så kräsen av mig

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

I mörka områden är N95an betyydligt bättre än 5800XM, det är min uppfattning. Den tar OK bilder men man bör def. se sig om efter en annan mobil om kameran är viktig.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

sällan jag tar i mörka partier, behöva ja ta sängkammar bilder så finns det vanlig kamera
Sen så är ja inte så kräsen en då.
bilderna va faktiskt helt ok som du säger.
Finns ju sämre kameror med för den delen.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fick min första bugg tror jag.

Hade musik på i handsfreen, så ringde det och jag tog ut handsfreen och svarade, pratade i 20 sekunder sen la jag på. Sen när jag kollade på telefonen igen efter ca 1 min så var skärmen svart och alla knappar lös.

Startade om telefonen och skrev in pinkoden. Sen blev skärmen bara vit. Men Xpressknappen fungerade och kunde lyssna på musik. Men inget annat fungerade. Startade om den igen och nu verkar det funka som vanligt igen.

Rätt skumt

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Sägs att nästa firmware v21 ska ge en ordentlig skjuts till kamerakvalitén!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Har köpt mig en 5800 idag, Kollade runt bland inställningarna för WLAN och hittar ett nätverk som heter "Default", Öppet nätverk, 1 kopplingspunkt, 54Mbits står det om det.
Är detta någon med mobilt bredband som lämnat det öppet lr vad kan det vara?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Jag tror att det kan vara ett öppet trådllöst nätverk som vem som helst kan använda. Antagligen en trådlös router i närheten där du befinner dig som ingen har satt lösen ord på. Bara för dig att surfa på:D

Permalänk
Medlem

Jag har märkt en till sak ang glipan. Det är att den silvriga ramen kring kameran bak på mobilen är på väg att lossna hela tiden. Får trycka tillbaka den hårt så det klickar till, men sen efter ett tag så är den på väg igen.

Nån som har det problemet?

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobo1987
Jag har märkt en till sak ang glipan. Det är att den silvriga ramen kring kameran bak på mobilen är på väg att lossna hela tiden. Får trycka tillbaka den hårt så det klickar till, men sen efter ett tag så är den på väg igen.

Nån som har det problemet?

På min telefon sitter den ramen fast ordentligt.

Om du lossar batteriluckan och kollar på insidan av luckan så ser du ett par metallbleck vid kamera skyddet. Blecken ska låsa fast den där ramen så om din ram lossnar så borde det hjälpa att bara trycka till blecken?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är ett måste för dom som har en 5800:

iPhone SMS like manager on Symbian s60v3 and s60v5!!

http://dailymobile.se/2009/03/13/symbian-free-isms-iphone-sty...

och en massa bakgrundsbilder: http://dailymobile.se/wallpapers/

Permalänk
Medlem

Hur funkar den där sms hanteraren ? Ersätter den originalet så att säga ? Och hur signar man ett program. Aldrig lärt mig det

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Hur funkar den där sms hanteraren ? Ersätter den originalet så att säga ? Och hur signar man ett program. Aldrig lärt mig det

ja, det ersätter orginalet, du kan både svara o läsa inkomande sms.

Det finns ett par signing guider här: http://dailymobile.se/category/applications-s60-signing/

och en massa här: http://dailymobile.se/forum/index.php/board,62.0.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
ja, det ersätter orginalet, du kan både svara o läsa inkomande sms.

Det finns ett par signing guider här: http://dailymobile.se/category/applications-s60-signing/

och en massa här: http://dailymobile.se/forum/index.php/board,62.0.html

Kanon ! Antar att det går att ta bort igen om man vill det ?

Måste testa senare ikväll om det kan vara nåt att ha

//Stellan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad gör program i skillnad från vanliga sms hanteraren?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Fick min första bugg tror jag.

Hade musik på i handsfreen, så ringde det och jag tog ut handsfreen och svarade, pratade i 20 sekunder sen la jag på. Sen när jag kollade på telefonen igen efter ca 1 min så var skärmen svart och alla knappar lös.

Startade om telefonen och skrev in pinkoden. Sen blev skärmen bara vit. Men Xpressknappen fungerade och kunde lyssna på musik. Men inget annat fungerade. Startade om den igen och nu verkar det funka som vanligt igen.

Rätt skumt

jag hade liknande problem, gissade att skärmen hade något fysikt fel så jag skickade in på service... liknande symptom men symptomen kom helt random så det kunde komma när som helst... när jag fick tillbaka den från servicen så dog skärmen efter kort tid och in på service igen, har inte fått tillbaka den ännu

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410