Permalänk
Medlem

HTC magic - Tråden

Overview

Specs

Video från mobil.se

Väntar med förväntningar på denna fina telefon.

Någon som vet när och om den kommer till Sverige?
Till vilket pris?

edit: vad jag läst så skall den släppas i av vodafone UK i april.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Man blir så less på att Sverige ligger efter så mycket när det gäller hårdvaru relaterade produkter. Speciellt när det gäller mobiler.

HTC Magic kommer nog bli riktigt nice, hoppas på en relativt låg prislapp runt 3,5k. Då är det nog ett köp.

Permalänk
Medlem

Känns halvbra att man inte kan koppla den till laptoppen via blåtand. Men det verkar vara en kompetent produkt annars. Kommer förmodligen att kosta 6k+

Permalänk

Föregångaren G1 säljs i USA billigare än vad HTC Diamond gör. HTC Diamond kostar ca 4000kr i Sveringe

Permalänk
Medlem

ok!
hoppas på 3-4kkr då

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Jag är också sugen på denna. Frågan är om den kommer till Sverige på ett tag eftersom den kommer vara brandad till vodafone i början
Någon som vet om den kommer finnas i svart färg också? Skulle också va nice med testbilder från kameran.

Permalänk
Medlem

Spännande
imho tråkigt att den inte har något fysiskt QWERTY, men annars såg den ju väldigt trevlig ut.
Blir nog en android-nalle för min del, när jag blivit less på min Diamond.

Permalänk
Medlem

Verkar onekligen intressant. Snart kommer ju Diamond 2 och strax därefter windows mobile 6.5. Skönt att det äntligen händer något där. Vill gärna se att Android fungerar bra innan man köper en sådan telefon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Verkar onekligen intressant. Snart kommer ju Diamond 2 och strax därefter windows mobile 6.5. Skönt att det äntligen händer något där. Vill gärna se att Android fungerar bra innan man köper en sådan telefon.

Windows 6.5 finns readan idag att testa på tex Touch HD. Ger bara lite mer lullull på startskärmen och andra menyer. (som inte lyfter win mobile över marken). Dom som kommer att segra är Android, Palms nya operativ och Symbian.

Permalänk
Medlem

Ny film från mobil.se ute!
Recensenten gnäller över att Itunes inte går att använda för att föra över musik till spelaren.. Men *suck* va tror han egentligen?

Fan nu blev jag ännu mer sugen!

Permalänk
Medlem

ahhh, vill ha!

Permalänk

Att man inte behöver itunes är ju bara ett stort +

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Ny film från mobil.se ute!
Recensenten gnäller över att Itunes inte går att använda för att föra över musik till spelaren.. Men *suck* va tror han egentligen?

Fan nu blev jag ännu mer sugen!

Lol, saknar itunes... sicken loooser

Permalänk
Medlem

iTunes är så sjukt uselt program...

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Samma här.. Det där är bara en fördel. Att slippa alla förbannade spellistor.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på hur man kan importera den, alternativt när (om) den kommer tills verige? vodafone finns ju inte längre i sverige.

Permalänk
Hedersmedlem

Åh den är ju så sjukt fin. Enda kassa med alla HTC är ju kameran.. är säkert samma i denna. Att det ska vara så svårt att sätta en vit lysdiod bredvid linsen? Extrakostnad för denna lysdiod skulle bli typ 1 kr per nalle.

Har själv varit sugen på en smartphone länge, har i dagsläget en htc s200 som är bland det kassaste som finns. Windows Mobile är verkligen hemskt att använda och jag utnyttjar inte en enda funktion förutom spelet Solitare.

Android ser jag en ljus framtid för.

Edit: Blir det multi touch på den förresten? Det stöds ju i android men är inaktiverat av Google, enligt rykten för att slippa stämning från Apple.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twinlight
Edit: Blir det multi touch på den förresten? Det stöds ju i android men är inaktiverat av Google, enligt rykten för att slippa stämning från Apple.

Precis. Den har multitouch hårdvarumässigt men det är inaktiverat från start pga påtryckningar från Apple. Android ska tydligen ha stöd multitouch färdigscrivet, klart för att användas. Allt enligt rykten. Visserligen G1 men man kan anta att det är samma eftersom hårvaran för magic är lik G1.

Jag tror dock att multitouch kommer att aktiveras i en uppdatering förr eller senare, eller på annat sätt eftersom Android är open source.

http://blogs.smh.com.au/gadgetsonthego/archives/2009/02/magic...

http://lukehutch.wordpress.com/2009/01/25/get-multi-touch-sup...

Permalänk
Medlem

Ny recension ute från mobil se:
http://www.mobil.se/ArticlePages/200903/26/20090326170918_MOB...

Snips:

Citat:

Allt det här fungerar verkligen smidigt och intuitivt. Vad som är än bättre: Det går snabbt. Till skillnad från exempelvis smarta mobiler med Windows upplever jag aldrig att det går segt att använda Magic, trots att jag har en mängd program och funktioner igång samtidigt.

Citat:

Men Magic har faktiskt en kamera som är betydligt bättre än väntat. Framför allt har den en bra autofokus-mekanism, som lyckas väldigt bra med att skapa skärpa i bilderna. Färgåtergivning och ljus i bilderna blir dessutom riktigt bra. Dock saknas fotolampa/blixt, så när det är mörkt blir bilderna inte bra.

Citat:

Från recensenten: Hej! Den ska börja säljas inom en månad i Europa. Den uppgift jag har fått om svensk säljstart är att det är planerat till i maj. Vodafonr har avtal med HTC om exkluvitet, dvs att bara de får sälja telefonen, men det gäller bara i Vodafone-länderna, dvs inte i exempelvis Sverige.

/Linus Brohult, Mobil

Permalänk

Något nytt?

Om den här telefonen kommer i rimligt pris så blir det nog min nästa iallafall.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Läste i det senaste numret av Mobil idag, där stod det att Vodafone går ut med telefonen nu under april, och att Sverige antagligen får den under maj månad.

Någon som prisuppgift av något slag?

Permalänk

Enligt http://www.engadget.com/2009/04/02/vodafones-htc-magic-report... så kommer den att släppas i UK den 1 maj. Jag tror att vi får vänta på den i sverige till juni månad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maunoking
Enligt http://www.engadget.com/2009/04/02/vodafones-htc-magic-report... så kommer den att släppas i UK den 1 maj. Jag tror att vi får vänta på den i Sverige till juni månad.

Bara för att den är försenad i UK så betyder det inte att en månads försening per automatik läggs på i Sverige.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Bara för att den är försenad i UK så betyder det inte att en månads försening per automatik läggs på i Sverige.

Den underliggande orsaken var ju dock från HTC's sida så det är väl ganska troligt att så är fallet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Någon som prisuppgift av något slag?

I Italien kommer den att kosta 449 euro med kontantkort.

https://htc.vodafone.it/magic/?tk=HPPrivati%2Cc&ty_key=htc.vo...

Permalänk
Medlem

Mobilen verkar lovande men jag stör mig enormt på att man inte kan koppla in vanliga hörlurar i den. Vad tänker de med? Kameran bryr jag mig inte om. Finns digitalkameror för det. Sen också det där med blåtand verkar ju skumt..

Tänker inte betala 4500kr om så blir fallet för en telefon med dessa negativa sidor.

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damo
Mobilen verkar lovande men jag stör mig enormt på att man inte kan koppla in vanliga hörlurar i den. Vad tänker de med? Kameran bryr jag mig inte om. Finns digitalkameror för det. Sen också det där med blåtand verkar ju skumt..

Tänker inte betala 4500kr om så blir fallet för en telefon med dessa negativa sidor.

Vad är det du tänker på angående blåtand?

Och en halvbra lösning på hörlursutgången är ju att köpa en billig USB->3,5mm-adapter till den. Tycker dock alla tillverkare av telefoner ska skärpa sig med detta. Det är ju verkligen ingen kostnadsfråga menar jag, min 500kr mobiltelefon (Huawei U1310) har både mini-USB och 3,5mm ljudutgång.

Permalänk
Medlem

http://androidphone.org.uk/htc-magic-hardware-changes/

Anledningen till varför den släpps senare. Om någon tyckte det var intressant.

Permalänk
Medlem

Undrar vad det kan vara för ändring i hårdvaran

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
Undrar vad det kan vara för ändring i hårdvaran

http://www.tmonews.com/2009/03/htc-magic-passes-fcc-for-t-mob...

Detta är min gissning, en förbättrad kamera med 5MP istället för 3MP.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207