Permalänk
Medlem

Nattgibb..

God natt alla nattugglor!

Så här är dilemmat, jag har en son på snart en månad som inte riktigt kan sova på rygg (ibland går det, ibland inte. Han får väldigt mycket knorrar och sover därför bäst på ens bröst i halvliggande läge) och jag tar gärna den smällen att sitta uppe med honom. I alla fall.

Jag vill ha något att spela dessa tider. Datorn jag använder mig är Macbook unibody 2,0 och jag har INTE XP/Vista installerat. Jag funderade på COD men finns det till OSx?

Annars har jag en XP skiva, men med en .exe-fil. Hur gör jag för att göra den filen "Mac vänlig"?

Sen när jag likväl gör en tråd så undrar jag en sak till..

Ifall jag laddar ner en film (jobbrelaterat, kommer ofta ut "heta produkter och genomgångar" via jobbet egen sida) där vi använder oss av torrent, hur packar jag upp den filen via min Mac? Vad är det för program jag behöver?

/M

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem

COD ska finnas till mac. Sök genom valfri söktjänst (google, altavista, eniro etc) så lär du hitta det.

Kör med denna på pcn och tycker det fungerar kalas. Denna är dock självklart till mac. http://rar.en.softonic.com/mac Den klarar utan problem alla idag tänkbara filformat där ibland just det populärar rar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Nattgibb..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMad

Sen när jag likväl gör en tråd så undrar jag en sak till..

Ifall jag laddar ner en film (jobbrelaterat, kommer ofta ut "heta produkter och genomgångar" via jobbet egen sida) där vi använder oss av torrent, hur packar jag upp den filen via min Mac? Vad är det för program jag behöver?

/M

Jag kör med UnrarX

http://www.unrarx.com/

Funkar bra för mig

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

jag använder mig av stuffit expander. fungerar utmärkt

EDIT: postal finns ju till osx

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Re: Nattgibb..

Citat:

God natt alla nattugglor!

Så här är dilemmat, jag har en son på snart en månad som inte riktigt kan sova på rygg (ibland går det, ibland inte. Han får väldigt mycket knorrar och sover därför bäst på ens bröst i halvliggande läge) och jag tar gärna den smällen att sitta uppe med honom. I alla fall.

Värt att investera i den här?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk

Antar att du vill ta ned en film via bittorrentprotokollet men inte har något lämpligt program? i så fal rekommenderar jag Transmission ( http://www.transmissionbt.com/ ) som enligt mig är den bästa bittorrentklienten till OS X.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem

Okej, jag får tacka så länge..

Har dock börjat snegla på wow igen, funderar på att skaffa wotlk.. Är det värt?

Bootcamp, hur går det till egentligen?
Jag har en XP skiva, men när jag startar bootcamp för att installera Xp så ber BC mig att skriva ut "installations manualen" men jag har ingen skrivare. Behövs verkligen manualen eller är det som att instalera XP? Finns manualen att läsa igenom online?
Hur stor HDD behöver jag för XP? Jag kan väl installera tex steam på OSx HDDn och köra Xp på 5GB?
/M

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, jag får tacka så länge..

Har dock börjat snegla på wow igen, funderar på att skaffa wotlk.. Är det värt?

Bootcamp, hur går det till egentligen?
Jag har en XP skiva, men när jag startar bootcamp för att installera Xp så ber BC mig att skriva ut "installations manualen" men jag har ingen skrivare. Behövs verkligen manualen eller är det som att instalera XP? Finns manualen att läsa igenom online?
Hur stor HDD behöver jag för XP? Jag kan väl installera tex steam på OSx HDDn och köra Xp på 5GB?
/M

Nope det behövs verkligen ingen manual, det är skit lätt att installera.

Partionera upp skiten, in med xp skivan, datorn bootar om och så installerar du xp.

Sen när du väl är inne i win(blows) så tar du os x installations skivan som följde med datorn, den första skivan och så installerar du "Setup.exe" (eller vad den heter) så är du klar. För os x skivan innehåller drivrutiner för macen i windows miljön.

5 Gb räcker knappt till installationen, jag tog 32 gb och det räcker bra för mig, har bara 2 spel installerade ändå. skulle rekommendera 20 gb beroende på hur mkt du tänkt använda. Men 5 Gb är tok för lite om du frågar mig

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milk^

Partionera upp skiten, in med xp skivan, datorn bootar om och så installerar du xp.

Sen när du väl är inne i win(blows) så tar du os x installations skivan som följde med datorn, den första skivan och så installerar du "Setup.exe" (eller vad den heter) så är du klar. För os x skivan innehåller drivrutiner för macen i windows miljön.

5 Gb räcker knappt till installationen, jag tog 32 gb och det räcker bra för mig, har bara 2 spel installerade ändå. skulle rekommendera 20 gb beroende på hur mkt du tänkt använda. Men 5 Gb är tok för lite om du frågar mig

Man kan ju banta ner en Xp-installation med N-lite, jag har det installerat och klart strax under 800mb på min EEE701. Hur det funkar med att köra program som ligger på OSX partitionen vet jag dock ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milk^

OSx skivan? För alla drivrutiner tex till grafikkretsen?

Hur är det med multitouch paden i XP? Fungerar den som "vanligt"?
/M

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem

Börja spela Quakeworld! nquake.com, när du börjar komma in i det kommer det hålla dig uppe

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Börja spela Quakeworld! nquake.com, när du börjar komma in i det kommer det hålla dig uppe

Är det liknande Q3?
Lirade det som fan, fast en mod som jag inte kommer ihåg vad den heter..
Dock på PC tiden ;b

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem

quakelive finns ju annars. Betan är öppen nu om jag inte misstar mig. Q3 replika!

Permalänk
Medlem

quakelive betan är mig veterligen fortfarande enbart öppen för windows än så länge

Permalänk
Medlem

BootCamp är väldigt kinkig med strippat material..
Så tänk på detta vid XP install..s

Visa signatur

Skicka mejl om ni vill nått.. zasz3@hotmail.com