Skrivare som skriver ut svarta etiketter (HP P2055d)

Permalänk
Medlem

Skrivare som skriver ut svarta etiketter (HP P2055d)

Den fixar A4 utan problem, den fixar också vanliga papper som klippts ut till samma storlek som etiketten (107x251)

Det har nåt med att göra att det är en etikett, då blir ettiketterna svarta med text på (som knappt går att läsa)

Jag har kollat efter drivrutiner till P2055d men det finns bara universaldrivrutiner.

Jätteskumt varför inte alla papper blir svarta...

När jag går in på HP's sida för support så finns inte denna skrivaren att välja.

Permalänk
Hedersmedlem

Har nog att göra med att din skrivare är en laserskrivare och 99,99999% av de etiketter som finns på konsumentmarknaden är för bläckstråleskrivare.

Tillägg:
Efter lite forskning verkar det faktiskt tvärtom vara så att de flesta etikettark ska fungera både i laser och bläckspruta så då får jag ju reversera min teori till att du kan ha fått tag på en typ som ändå inte fungerar i laserskrivare.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

I detta fallet var det nog så som du skrev först, att pappren inte var gjorda för skrivaren utan dom blev "brända"

Permalänk
Medlem

Värmepapper mao. Sånt som alla affärer har i kassorna t.ex.

Ta fram nåt gammalt butikskvitto och värm lite med tändare el. dyl. så får ni se på nåt skoj om ni inte testat det tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Värmepapper mao. Sånt som alla affärer har i kassorna t.ex.

Ta fram nåt gammalt butikskvitto och värm lite med tändare el. dyl. så får ni se på nåt skoj om ni inte testat det tidigare.

Då brinner det väl upp...eller...?