Strul med uppdatering av BIOS

Permalänk
Medlem

Strul med uppdatering av BIOS

Har fått en bios uppdatering av XFX:s support eftersom mitt 8800GTX+ strular. När jag ska installera så för jag detta meddelande:

ERROR: Supported EEPROM not found

Och efter det kommer jag in här: " R:\> "

Vad är detta EEPROM? Kan XFX ha gett mig fel biosuppdatering eller något?

/Bruzz

Permalänk
Medlem

Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory = EEPROM dvs där bioset lagras.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

Så, den hittar inte det där det ska lagras. Vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem

Har du mer än ett grafikkort i datorn? Se även till så att grafikkortet sitter i första PCI-E porten.

Permalänk
Medlem

Har endast ett, och det sitter i port 1

Permalänk
Medlem

Inget internt grafik på moderkortet? Och var kollade du ditt serienummer för kortet, på kartongen? Kolla så det inte står nått annat på kortet...

Permalänk
Medlem

Jag kollade serienummret direkt på kortet. Om det finns ett internet grafik på moderkortet, måste jag "disable" det då tror du?

Permalänk
Medlem

värt ett försök... om det ens går. En del BIOS klarar inte att stänga av det interna. Men det borde väl finnas endel inställningar för att sänka prioriteten på det iaf. I värsta fall så får du prova att flasha med ett annat moderkort.

Permalänk
Medlem

Fick samma fel när jag skulle flasha mitt. Lösningen var att ladda hem den senaste nvflash versionen och sen gick att flasha utan problem.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Är inte så haj på det här med flashingen. Detta nvflash är någon typ av programvara som hjälper till vid flashningen eller?

Permalänk
Medlem

Vad har du för program som du uppdaterar ditt korts bios med?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Supporten på XFX gav mig en imagefil som jag brända till en cdskiva och bootade med. Han sa att den fixade allt själv

Permalänk
Medlem

Kolla upp ditt moderkort först (BIOS inställningarna), om det nu har intigrerad grafik.

Permalänk
Medlem

Jag har tittat runt i instruktionsbok och i bios och hittar ingenting om att det har integrerad grafik.