Permalänk
Inaktiv

3Mobil Surf

3 har en drive nu som låter ger en gratis månad av 3Mobil Surf om man väljer att teckna den tjänsten.

Funderar på att hoppa på men har 2 frågor som jag vill ha besvarade innan, jag testade att ringa till 3 via 300 från min telefon men samtalet blir frånkopplat. Något problem i halmstad eller liknande.

Fråga 1: Jag har ett abbonemang hos tre där jag betalar en summa pengar varje månad, om jag tecknar 3Mobil Surf kommer jag att få betala för denna tjänst + mitt abbonemang eller kommer tjänsten att bakas in i min månadskostnad?
Dvs. 299 + 3kr/dag = 299kr att ringa för/månad?
eller 299 - 3kr/dag = 206kr att ringa för/månad?

Fråga 2: Hur mycket data kan man skicka och ta emot varje månad? De flesta operatörer brukar ha en gräns för detta om jag förstått det rätt?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Om du har pengar kvar av dina 299 så dras det av på surfen.

Så om du inte vill ha högre räkning än 299:- se då till att ha kvar pott till surfavgiften.

Vet ej nått om begränsingar.

Permalänk

Pengarna dras från din ringpott så länge du inte använder upp den till annat.

Det är ingen begränsning på hur mycket data som får användas.

Du kan dessutom koppla in mobilen till datorn och använda den som ett mobilt modem (mobilt bredband). (via USB kabel eller blåtand)

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem

e det 90:- i månaden för mobil surf?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

jepp 90 kr/månaden för 0,384 Mbit/s. För upp till 7,2 Mbit/s (flesta mobiler klarar maximalt 3,6) får du pröjsa 150 kr.

0,384 Mbit/s funkar för vanligt surf men ska du tanka ner stora filer så kanske man ska titta på 7,2 Mbit/s.

Edit: Turbo (7,2) tjänsten är kostnadsfri i 3 månader så det är bara att testa.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7