Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem

men jävligt rolig när man väl träffar, träffar heavy å ser 4pers vända sig mot den win win

Permalänk

Måste fråga, är det grönt blod i det här spelet? För när jag skjuter folk så blir det som en grön "splash".

Eller är det jag som har lyckats få en tysk version fast på spelet så står det "Svensk version".

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Måste fråga, är det grönt blod i det här spelet? För när jag skjuter folk så blir det som en grön "splash".

Eller är det jag som har lyckats få en tysk version fast på spelet så står det "Svensk version".

Det ser då synnerligen blodrött ut för min del.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Det ser då synnerligen blodrött ut för min del.

Ja det var konstigt.. det står dock såhär på kvittot när jag registrerade min version på steam:

"The Orange Box Retail (DE)"

Har jag lyckas få en tysk kod fast jag köpte spelet i OnOff i Uppsala och det står "Svensk version" på spelet? :S

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Ja det var konstigt.. det står dock såhär på kvittot när jag registrerade min version på steam:

"The Orange Box Retail (DE)"

Har jag lyckas få en tysk kod fast jag köpte spelet i OnOff i Uppsala och det står "Svensk version" på spelet? :S

Är blod förbjudet i tyska versioner av spel? Det kan väl vara grafikbugg också?

Permalänk
Medlem

Jag har hört att tyskarna måste ha grönt eller inget blod i sina spel, och DE står ju för Deutschland så det verkar ju mycket troligt att du har fått en tysk version.

Hör med OnOff om du kan göra ett återköp kanske?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Är blod förbjudet i tyska versioner av spel? Det kan väl vara grafikbugg också?

Det ser inte ut som en grafikbugg direkt. Det ser ut som man träffar folk men "splasharna" är lime-gröna istället för röda.

Det ser ut så här i spelet:
http://www.youtube.com/watch?v=bST6zy9f56Q

Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Jag har hört att tyskarna måste ha grönt eller inget blod i sina spel, och DE står ju för Deutschland så det verkar ju mycket troligt att du har fått en tysk version.

Hör med OnOff om du kan göra ett återköp kanske?

Jo det låter ju så, med tanke på att det stog "DE". Ett återköp lär nog inte vara möjligt då spelet är brutet samt registrerat på Steam. Men har kontaktat Steam supporten, så jag får väll se vad dom säger.

Lite lustigt att man lyckas få en tysk nyckel i ett spel fullt med svensk text och med utskrivet "Svensk version".

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

haha ja det verkade lite underligt, jag skulle dock inte orka tjollra med support när spelet kostar så lite.

Köp en ny kopia över steam, det hade jag gjort

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
haha ja det verkade lite underligt, jag skulle dock inte orka tjollra med support när spelet kostar så lite.

Köp en ny kopia över steam, det hade jag gjort

Nja, då överlever jag nog med grönt blod istället för att pröjsa 300 spänn igen :P.

Men få ser vad supporten gör, man tycker att det inte borde vara så svårt att fixa till.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

mjaa 222:-

Men det är sant, du kan ju fortfarande spela spelet så och det borde inte ta så lång tid att fixa till det där

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Nja, då överlever jag nog med grönt blod istället för att pröjsa 300 spänn igen :P.

Men få ser vad supporten gör, man tycker att det inte borde vara så svårt att fixa till.

Patch?
http://tf2wiki.net/wiki/Blood_patch

Cd-Nyckeln, är den så att säga tysk den med? meningen med steam var väl just att man ska kunna ladda ner en kopia x antal gånger då nyckeln/beviset du köpt spelet är reggat hos dem, min fråga är om nycklar är är geografiskt låsta?,, om inte borde det väl bara vara att ta bort och installera om spelet från ditt Steam Konto. f*n vet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Nja, då överlever jag nog med grönt blod istället för att pröjsa 300 spänn igen :P.

Men få ser vad supporten gör, man tycker att det inte borde vara så svårt att fixa till.

Kollat inställningarna? Finns säkert någon ful "flower-mode" som gör blodet grönt

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pocketsurfer
Patch?
http://tf2wiki.net/wiki/Blood_patch

Cd-Nyckeln, är den så att säga tysk den med? meningen med steam var väl just att man ska kunna ladda ner en kopia x antal gånger då nyckeln/beviset du köpt spelet är reggat hos dem, min fråga är om nycklar är är geografiskt låsta?,, om inte borde det väl bara vara att ta bort och installera om spelet från ditt Steam Konto. f*n vet

Jag tror att dom har speciella nycklar för Tyskland, du kan spela med dessa nycklar utanför de tyska gränserna men man får censurerad version av spelet.

Tack för tipset med patchen men vill nog inte börja mecka med scripts för att dölja filändringar i steam filer, vem vet, VAC kanske reagerar på nått. Det är Valve som har strulat till det och då tycker jag f*n att dom ska få fixa till det med.:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars Adaktusson
Kollat inställningarna? Finns säkert någon ful "flower-mode" som gör blodet grönt

Haha, om det vore så enkelt.
(Har kollat).

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Ny patch på ingång. Nu är det dags för sniper att få lite nya grejor, som jag har väntat!:D Kommer ni spela eller väntar ni ut stormen? Tillkommer även en del nya maps om man ska tro på det som skrivs.

Källa: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=32132

Permalänk

Steam supporten fixade mitt problem nu iallafall, så nu kan jag se spelet i sitt ocensurerade blodiga form.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

gött Gurra!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
gött Gurra!

Jajamän!

Om det är någon som vill köra någon runda TF2 så finns jag i Sweclockers gruppen under namnet belgarn.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

För er som är sugna på att låsa upp alla achivements utan att använda hack så finns det en server (säkert fler) servrar med achivement mod. De låser upp i alla fall 90% av alla achivements på ett kommand.

88.198.6.169:27017

Använd !givemeall

O ja, detta förstör hela meningen med achivements, men jag tröttnade på att jaga achivements för Ubersaw

Ville bara tipsa

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

Äsch, achivements-servers. Förstör ju allt, det roligaste är när folk ber en att inte skjuta då de försöker fixa achivements. Detta gäller alltså vanliga servers, vilket är lite lustigt. Jag har aldrig förstått grejen med att "fuska" för att få achivements. Visst, man får nya vapen. Men det känns inte värt det, man vill ju få upp rutan när man verkligen lyckas med det hela.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får artifakter i TF2?

Det kvittar om jag kör överklockat eller helt original. Det är kommer i vågor typ. Ibland så funkar det som en klocka, ibland inte. Detta fenomen uppstår ibland på L4D också, dock bara dessa två spelen.

Sitter på 2x 4850.

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

värmeproblem? kolla allt sådant först, värme, drivrutiner osv osv...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
värmeproblem? kolla allt sådant först, värme, drivrutiner osv osv...

Inte det som är problemet.

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haker
Inte det som är problemet.

då är det bara att prova plocka ut och flytta omkring lite saker. Prova ta ut ena grafikkortet tex. Testa båda var för sig. formaterat?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Någon som har problem med att spelet ibland fryser till en 1-2 sekunder då och då när man spelar?

Händer några gånger varje gång jag spelar.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Någon som har problem med att spelet ibland fryser till en 1-2 sekunder då och då när man spelar?

Händer några gånger varje gång jag spelar.

Är troligtvis netlag

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars Adaktusson
Är troligtvis netlag

Känns tveksamt faktiskt... när det blir nätlagg så blir det att folk liksom stannar/springer in i väggar men animeringar och sånt på vatten fortsätter. När spelet fryser så blir det som ett foto, inget rör sig, utan allt bara stannar.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

har samma problem gurra. Har AA på med ett ATI 4850. Ser du nåt samband?

Permalänk

Någon som vet hur spelet är på xbox 360?

Visa signatur

[GA-EP35-DS4] [Q6600 2.4GHz] [4096MB] [GeForce GTX 260 896MB] [WD740ADFD 74GB] [Xilence 600W ] [SB 500GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
har samma problem gurra. Har AA på med ett ATI 4850. Ser du nåt samband?

Kör 1650x1050 och allt på högsta samt med AA. Har ej testat om jag får problemet med eller utan AA. Men jag läste runt lite och många verkar ha problem med att det fryser någon sekund då och då med multicore rendering aktiverat. Verkar vara en ganska känd bugg på steam forumet.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
då är det bara att prova plocka ut och flytta omkring lite saker. Prova ta ut ena grafikkortet tex. Testa båda var för sig. formaterat?

Det förekommer ju fortfarande bara i TF2 & L4D. Verkar funka nu dock

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super