iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på en Iphone nu när mitt ab har gått ut. Men kan man stänga av 3G mottagningen om man känner att man vill spara på batteriet?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Funderar starkt på en Iphone nu när mitt ab har gått ut. Men kan man stänga av 3G mottagningen om man känner att man vill spara på batteriet?

Jupp. Det går att stänga av 3G-mottagning om du nu skulle känna för det.

Permalänk
Medlem

Bra! Då är frågan med vilket ab den blir billigast???

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Jag köpte min nu från Telia.

Köpte abonnemanget "Prata På" i 24månader.
Betalade 5295kr cash och själva abonnemanget kostar 29kr /månad.

Så det enda jag är bunden på är total kostnad av 700kr. Sen la jag även till Mobilsurf extra för 199kr /månad. Men det är utan bindningstid.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Musikälskare

Vad skyddar ni eran Iphone 3G med för fodral etc?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Vad skyddar ni eran Iphone 3G med för fodral etc?

Gelaskin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Vad skyddar ni eran Iphone 3G med för fodral etc?

Inget, varför skydda den? På snart ett år han min inte fått en enda repa. Dax för ny snart med antar ja

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
Gelaskin.

Hittar ingen Svensk sida som säljer GelaSkin, vet ni?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Varför inte en Invisible Shield?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Musikälskare

Skyddar GelaSkin framsidan med? Man ser inte riktigt de på bilden

Har hört att många är missnöjda med Invisible Shield

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

jag funderar också hur man ska skydda iphonen, har funderat på inviseble shield men det har aldrig blivit av. Det jag helst vill skydda är skärmen alltså hela framsidan. Finns det något bra till det?

Permalänk
Medlem

varför vill man skydda en skärm med en äcklig plastbit när skärmen är av repfritt glas?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Inget, varför skydda den? På snart ett år han min inte fått en enda repa. Dax för ny snart med antar ja

Visst men man kan få repor hyfsat lätt ändå. Polarn har en rejäl repa i sin display, så pass stor att man känner den med fingret.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk

Det är kanske inte en spricka då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Jag köpte min nu från Telia.

Köpte abonnemanget "Prata På" i 24månader.
Betalade 5295kr cash och själva abonnemanget kostar 29kr /månad.

Så det enda jag är bunden på är total kostnad av 700kr. Sen la jag även till Mobilsurf extra för 199kr /månad. Men det är utan bindningstid.

Borde inte telia gå med förlust om jag som aldrig pratar och inte skickar några sms, och bara betalar 700 kr om jag säger upp abonemanget efter 24 månader.

Skulle det bara kosta så mycket så tror jag faktist att jag byter min gamla mobil, mot en iphone som är mer hightech.

edit: stavfel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humvoffla
Det är kanske inte en spricka då?

Nix det är en repa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Borde inte telia gå med förlust om jag som aldrig pratar och inte skickar några sms, och bara betalar 700 kr om jag säger upp abonemanget efter 24 månader.

Skulle det bara kosta så mycket så tror jag faktist att jag byter min gamla mobil, mot en iphone som är mer hightech.

Klart dom inte går med förlust. Han betalade ju 5 295 kontant för telefonen.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk

vet en som också har en repa i displayen så det kan inte vara repfritt.

Permalänk
Musikälskare

Köpte ett GelaSkin nu för baksidan, kanske mossan kan sy nån strumpa med till den

Vi får se ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Borde inte telia gå med förlust om jag som aldrig pratar och inte skickar några sms, och bara betalar 700 kr om jag säger upp abonemanget efter 24 månader.

Skulle det bara kosta så mycket så tror jag faktist att jag byter min gamla mobil, mot en iphone som är mer hightech.

edit: stavfel

Precis som dom skrev nedanför så betalade jag 5295kr för mobilen kontant.

Så mycket mer än så kan inte dom köpa in dom för

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Kan jag stoppa i ett tele2-sim i en telia-låst iphone och kopiera mina kontakter?

Permalänk
Musikälskare

Har haft nallen nu nån dagar och kan bara säga att jag är 100% nöjd!

Vilken maskin alltså

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

En fråga om iphone. Hur länge ska man ladda den första gången? Kan det räcka med par timmar?

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Precis som dom skrev nedanför så betalade jag 5295kr för mobilen kontant.

Så mycket mer än så kan inte dom köpa in dom för

Sa inte Steve Jobs någonting om 199$ innan 3G kom ut? Så den kan ju inte kosta så mycket att köpa in för operatörerna.

Sen att den är så dyr idag är ju för att det är brist på konkurrens pga att operatörerna fick köpa rättigheter att sälja telefonen, eller?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Har haft nallen nu nån dagar och kan bara säga att jag är 100% nöjd!

Vilken maskin alltså

Visst är det? Tycker inte det är rätt att kalla den telefon ens, för det är ju en av de minsta funktionerna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
En fråga om iphone. Hur länge ska man ladda den första gången? Kan det räcka med par timmar?

Läs manualen, jag hade gärna låtet den ligga i 24h först dock, bara för att....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
En fråga om iphone. Hur länge ska man ladda den första gången? Kan det räcka med par timmar?

Ladda tills den är full, när den är full, ja, då är den full..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Har haft nallen nu nån dagar och kan bara säga att jag är 100% nöjd!

Vilken maskin alltså

Håller helt med!
Saknar bara möjligheten att använda den som 3G modem :/ Men annars är den klockren!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag håller åxo med, haft den drygt nån månad bästa mobilen

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Musikälskare

3G stängdes av direkt på min, har Wlan hemma + skolan

Dock är Wlanet på hela tiden

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag har fri datamängd så för mig är 3G alltid igång
Jag har blivit facebook-beroende :/

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |