iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Applåderna kan jag inte mycket mer än att dela mellan de självklara Apple fanboysen och givetvis de seriösa journalisterna som ironiskt klappade ett "äntligen"-klapp.

Jag skulle velat att multitasking lämnats, men detta främst för IM. När detta ändå verkar fungera via push så kanske jag kan fundera på en iPhone igen, men dock först framåt juni, och då är Palm Pre skrämmande nära också. Denna uppdatering var för att nolla Palm Pre i alla de områden den överglänser nuvarande iPhone, men jag ser fortfarande att Pre har försprånget på alla områden utom apps.

Det blir spännande att se om 3.0 får några ytterligare funktioner tills dess att det presenteras (mest troligt med en ny telefon också skulle jag gissa).

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Jag fick det från Mobil.se. Vissa applikationer från app store skulle kunna köras i bakgrunden.

Jag undrar om det inte menas att vissa program ska kunna köras med skärmen låst och släckt.

Det har jag saknat när jag loggar cykelturer/promenader med iTrail. Hoppas den funktionen är med i nya SDK. (Ska titta lite i den nästa vecka när tentorna är klara )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Det blir spännande att se om 3.0 får några ytterligare funktioner tills dess att det presenteras (mest troligt med en ny telefon också skulle jag gissa).

Jag hoppades på en "today screen", alltså möjligheten att visa kalenderbokningar och uppgifter på låsskärmen. Vet att det finns tredjepartslösningar som kräver jailbreak, men skulle vara bra med en officiell (och förhoppningsvis snyggare) lösning.

Låsskärmen känns väldigt bortkastad nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag hoppades på en "today screen", alltså möjligheten att visa kalenderbokningar och uppgifter på låsskärmen. Vet att det finns tredjepartslösningar som kräver jailbreak, men skulle vara bra med en officiell (och förhoppningsvis snyggare) lösning.

Låsskärmen känns väldigt bortkastad nu.

Det är en variant. Jag har själv tänkt på det då home screen idag inte kan visa kalenderposter på ett vettigt sätt. Ska det vara en riktig affärslur så ska det ju självklart vara kalender snabbtittat någonstans.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Enda viktiga för mig var snack om tethering Tethering via USB i OS X kommer va guld värt

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Fått för mig att 3.0 kommer möjliggöra filöverföring via Bluetooth, har jag missförstått något nu?

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Har de äntligen fixat så man kan använda den som ett 3g-modem för datorn?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Det är en variant. Jag har själv tänkt på det då home screen idag inte kan visa kalenderposter på ett vettigt sätt. Ska det vara en riktig affärslur så ska det ju självklart vara kalender snabbtittat någonstans.

Fungerar med jailbreak om jag fattat det rätt. Dock inte orkat pillam med låsskärmen på min touch då jag har telefonen för kalender

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
Fått för mig att 3.0 kommer möjliggöra filöverföring via Bluetooth, har jag missförstått något nu?

Det verkar vara dolt i dimma detta. De pratade om att ge full BT-egenskaper men senare under Q&A så svarades just att skicka filer sins emellan med BT inte skulle gå att göra.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Tur att ibluetooth.com verkar vara något på spåret då, som reserv )

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Har de äntligen fixat så man kan använda den som ett 3g-modem för datorn?

Som jag fattat det kommer de fixa det såpass att operatörerna kan ta över

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag klagar inte alls, tycker bara att det var intressant. Vad som var ännu mer intressant, är de i publiken som faktiskt applåderade när dessa funktioner presenterades.

kanske just pga. att många av sakerna är saker som borde funnits från början o som är efterlängtade.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
Tur att ibluetooth.com verkar vara något på spåret då, som reserv )

Menar du http://www.ibluetoothproject.com/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Filöverföring med bluetooth finns redan till iphone, har varit ute i någon vecka nu.

http://www.medevil.net/

Kräver jailbreak.

Fungerar bra tycker jag.

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem

rastersize: exakt

Snook: grymt!!! ska testas !

EDIT: Någon som vet om det går (eller kommer i 3.0) att skicka sms via datorn och bluetooth? Går ju i OS X dashboarden med andra mobiler men inte iPhonen pga den kassa blåtanden (som den är nu..)

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Roligaste blocketannonsen på länge!

http://www.blocket.se/vi/20769749.htm?ca=11_s

Om det inte är ett skämt så får vi alltså sluta oss till att Telenor säljare får tokigt med provision för att dra in kunder till abonnemanget...

Hmm... 580 spänn i månaden i 24 månader för 16 gig:aren (totalt 13.920 - ruskigt dyrt, även om det inkluderar ett dataab). 11.280 totalt för 8:an är inte direkt billigt det heller. Men det verkar vara ett turbo-3g ab. Vore kanske intressant ändå om den gick att använda som datormodem.

Permalänk
Avstängd

Tycker Telenors abbonemang är sämre än Telias.
Trodde att telenor skulle trycka ner priset Men går åt andra hållet.

Permalänk
Medlem

tele2 säljer den ju till företag, kan de inte ta o släppa den till privatpersoner me snart. borde kunna pressa enr priserna lite.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
rastersize: exakt

Snook: grymt!!! ska testas !

EDIT: Någon som vet om det går (eller kommer i 3.0) att skicka sms via datorn och bluetooth? Går ju i OS X dashboarden med andra mobiler men inte iPhonen pga den kassa blåtanden (som den är nu..)

Eftersom de tillät tillverkare av applikationer att kunna köra p2p via bluetooth i tex multiplayerspel lär ju någon skapa nått sorts sms-app som kan skicka meddelanden, liknande sms fast via bluetooth.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Roligaste blocketannonsen på länge!

http://www.blocket.se/vi/20769749.htm?ca=11_s

Om det inte är ett skämt så får vi alltså sluta oss till att Telenor säljare får tokigt med provision för att dra in kunder till abonnemanget...

Hmm... 580 spänn i månaden i 24 månader för 16 gig:aren (totalt 13.920 - ruskigt dyrt, även om det inkluderar ett dataab). 11.280 totalt för 8:an är inte direkt billigt det heller. Men det verkar vara ett turbo-3g ab. Vore kanske intressant ändå om den gick att använda som datormodem.

Det är faktiskt inget skämt. Men det luktar lite desperation. Jag jobbar själv på Telenor, så jag vet vilket erbjudande det handlar om.

Om man lyckas "värva" 5 personer som anger ens anställningsnummer i samband med att man köper en iPhone så får man själv låna en iPhone som arbetstelefon. Man får ingen provision alls, utan det är bara möjligheten att använda en iPhone på jobbet som det handlar om.

Sen är väl kanske inte tanken direkt att folk ska annonsera om det på nätet.

Visa signatur

Amantes Sunt Amentes

Permalänk
Medlem

iPhone 3G 8 GB för 179kr i månaden hos Telia, inkl abonnemanget "Prata på" i 24 månader. 695 kr i engångsavgift. Det tyckte jag kändes som en bra deal, så jag kunde inte hålla mig från att beställa

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Musikälskare

Förlängde abonnemanget hos Telenor med 24 mån och tog med en Iphone 3G 8GB för 469kr i mån (Ringa för 200 av de) samt 2 mån med lägre kostnad

Tur man har lite strö-jobb som får betala teleräkningen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tjena! Har en iphone på posten nu som kommer med halebop. Saken är den att numret inte kopplas på förän den nionde från min nuvarande operatör (tele2). Kan man fortfarande aktivera den med det nya halebop-simkortet eller måste jag vänta på att numrets kopplats på? Alternativt kan jag köra den som ipod touch medan?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

CloX, jag befinner mig i samma situation fast min portering sker 8:e.

iPhone går att aktivera och allt, dock så kan du inte komma åt halebops nät, sms eller ringa.

Permalänk
Musikälskare

För att installera program inte gjorda av Apple måste man låsa upp Iphonen då?

Känns inte så kul att börja med det direkt när man får hem den

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
För att installera program inte gjorda av Apple måste man låsa upp Iphonen då?

Kolla på AppStore med iTunes så ser du vad som finns.
Allt det installerar du på en halvmiss (även ute på stan).
Hittar du något du vill ha som inte finns där så är det Jailbreak som gäller...
(...men det är mest mms, videoinspeling och teething samt olaglig emulering av spelkonsoler.)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Musikälskare

Verkar trevligt med AppStore, kostar inte allt för mycket heller

Lär glo igenom gratis alternativen först ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Går det att använda sin iPhone som modem för mobilt internet?

Antingen via kabel eller blåtand.
Ska nämligen åka och köpa en iPhone idag är planen och det skulle vara nice att kunna använda sitt data-abonnemang på laptopen (macbook) när man är ute och reser eller bara ute på stan och softar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Går det att använda sin iPhone som modem för mobilt internet?

Antingen via kabel eller blåtand.
Ska nämligen åka och köpa en iPhone idag är planen och det skulle vara nice att kunna använda sitt data-abonnemang på laptopen (macbook) när man är ute och reser eller bara ute på stan och softar.

Om man jailbreakar, ja. Samt det kommer i 3.0 för iPhone i sommar.

Permalänk
Medlem

Då väntar jag till i sommar Har inte jättebråttom och har ändå tillgång till Telias homerun nätverk. Hoppas det är utspritt bara

Sitter här med en fin vit iPhone nu som jag ska koppla in nu!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |