iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimpZ
Någon som vet om det går att få tag i en ny "gammal iPhone", alltså den utan 3G. Om så, var?
Blivit intresserad av iPhone på sista tiden, men priset på 3G-versionen är lite högt.

Nedan.
Eh… Sorry.
Ovan blir det ju nu.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Nedan.
Eh… Sorry.
Ovan blir det ju nu.

Om det är s.c.s.i.s telefon du menar så lät det ju inte lika kul när den är slö, kanske man borde kika på något annat då ;3

edit, kanske var Prisjakts länkar där uppe du menade? var då jäkla dyrt där uppe iallafall ;p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimpZ
Om det är s.c.s.i.s telefon du menar så lät det ju inte lika kul när den är slö, kanske man borde kika på något annat då ;3

Äterställd och uppdaterad så borde de nvara som alla andra....
(Om sedan inte skussi är det så är det en annan femma )

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Äterställd och uppdaterad så borde de nvara som alla andra....
(Om sedan inte skussi är det så är det en annan femma )

Ja, jag är ju den enda som tycker att 2.x är segare än 1.x..
Eller menar du som vanligt något annat än det du skriver?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Ja, jag är ju den enda som tycker att 2.x är segare än 1.x..
Eller menar du som vanligt något annat än det du skriver?

Som vanligt har du taggarna utåt och noll vilja till att försöka förstå vad folk skriver.
Men som tur är bryr jag mig inte speciellt mycket om dig.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Men som tur är bryr jag mig inte speciellt mycket om dig.

Tur för oss båda.

Visa signatur
Permalänk

Var med om en lite rolig olycka inatt...
Jag tappade min iPhone i toaletten(!) och den dog ganska omgående. Trodde verkligen att jag inte skulle få liv i den igen men nu några timmar senare startade den av sig själv i "Flight mode" men allt verkar fungera som vanligt. Dom jävlarna tål mer än jag trodde

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
Var med om en lite rolig olycka inatt...
Jag tappade min iPhone i toaletten(!) och den dog ganska omgående. Trodde verkligen att jag inte skulle få liv i den igen men nu några timmar senare startade den av sig själv i "Flight mode" men allt verkar fungera som vanligt. Dom jävlarna tål mer än jag trodde

den kommer nog o lägga av snart ska du se

Världens första iPhone Robot? en sånhär robot skulle man väl vilja ha hemma?

http://dailymobile.se/2008/10/20/video-iphone-robot/

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om detta: ÅÄÖ direkt på tangentbordet i iPhone

http://www.iphoneinfo.se/aao-direkt-pa-tangentbordet/

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0rre
En fråga bara, vad ska du med en telefon till om du inte har ett abonnemang?
Surfa via WiFi?
Tro mig, kontantkort är inget du vill ha i en iPhone, den blir stympad.

Jag tror dig, men varför ska man acceptera att inte få välja själv, utan att apple ska välja åt dig?

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem

Sugen på köpa en 16gigs, men kollar man på blocket så kostar de mera än i affären. fattar inte att folk köper det.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
Sugen på köpa en 16gigs, men kollar man på blocket så kostar de mera än i affären. fattar inte att folk köper det.

Det är för att de dom säljer på blocket är alltså inte låsta till ett abb, visst är dom köpta i sverige så är dom låst till telia. Men du har inget abb du ska betala i 2 år.

Sen finns det ju dem importerade som är olåsta.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Finns ju inga olåsta? Du måste ju har sånt där speciellt sim kort till alla.
Sen kan du köpa IPhone hos telia utan abonnemang, är iof låst till Telia men men.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

I utlandet finns olåsta

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Vad tror ni att en ~7 månader gammal 8gb iphone i nästintill perfekt skick (med låda och alla tillbehör) kan vara värd? Kikade lite på blocket, och där varierar det ju väldigt kraftigt.

Vad vore ett vettigt pris att begära?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Vad tror ni att en ~7 månader gammal 8gb iphone i nästintill perfekt skick (med låda och alla tillbehör) kan vara värd? Kikade lite på blocket, och där varierar det ju väldigt kraftigt.

Vad vore ett vettigt pris att begära?

Det är ganska många som säljer för 3000kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Vill bara tipsa om detta: ÅÄÖ direkt på tangentbordet i iPhone

http://www.iphoneinfo.se/aao-direkt-pa-tangentbordet/

Tyvärr försvinner ju rättstavningen av denna vilket jag tycker fungerar bättre på än av.
Och verkligen behöver man åäö p tangentbordet när telefonen i flesta fallen kompletterar till rätt ord med åäö trots att man skriver med A eller O genom orden?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem

http://mac.feber.se/art/143531/iphoneprank_i_teliabutik/

Permalänk
Medlem

I Kroatien släpps iPhone på fredag, där kostar den 6800n upplåst vilket gånger 1,4 blir 9 500 kr för 8gb HAHAHAH...lite överpris?

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk

Någon som känner till/kan tipsa om ett snyggare bakstycke till iPhone 2G? Det medföljande är ju bara så fult!

Permalänk
Medlem

Gah, jag har kommit på att det enda jag vill ha är en officiell "tethering" tjänst via USB kabeln. AT&T har ju sagt att snart kommer det släppas officiellt stöd, men hoppas det kommer snart.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Trevligt, tappat den massor av gånger i asfalt, marmor, grus, parkett. Allt möjligt hårt, lite ytliga skador på baksidan.

Tappar den på mjuk heltäckningsmatta, så går skärmen sönder :/

Inget farligt då det sitter så långt ner, men det suger ändå.

Blir nog att uppgradera sig till Googles mobil...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Blir nog att uppgradera sig till Googles mobil...

aw illa illa... googles mobil?
har dom gjort en egen nu eller? trodde dom bara gjorde ett os

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
googles mobil? har dom gjort en egen nu eller?

Jo - http://www.t-mobileg1.com/

Eller, nja, kanske inte riktigt. Jag trodde T-mobile var ett Google-företag, men dom är "bara" partners...

EDIT: T-mobile är Deutsche Telekom's USA-baserade företag.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
aw illa illa... googles mobil?
har dom gjort en egen nu eller? trodde dom bara gjorde ett os

Han menar troligen den HTC Telefon som det sitter google OS i.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem

Finns på tok för många iphone trådar, kan vi inte ha en gemensam ist? Denna hade mest inlägg så jag röstar på att all framtida diskussion sköts här.

Mitt inlägg:
Jag har precis köpt en iphone 3g och den är mycket fin men glaset ligger ojämnt, det ligger lite ovanför metallkanten på ena sidan och lite under på andra sidan av skärmen. Även gummilisten som ligger runt hela glaset är ojämnt, har försökt tycka på skärmen men vill ju inte spräcka glaset. Bör man vara orolig/har ni andra samma på era?

en fråga till, ang. itunes. Finns det något sätt att bara dra in saker(video/musik) till iphonen utan att itunes ska spara saker och synka saker? använder inte itunes mer än till att lägga in musik men nu måste j ag först dra in filerna i mitt bibliotek och sen synka iphonen. Jag vill dra det dirr till iphonen för när jag kör usb sticka tex, så tar itunes bort musiken på iphonen om jag synkar utan usbminnet i. Hatar apples "lösningar".

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

så vare nu möjligt att låsa upp ALLA iphones http://macworld.idg.se/2.1038/1.203404/las-upp-din-iphone-3g-... även de iphone 3G med senaste versionen av baseband

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
så vare nu möjligt att låsa upp ALLA iphones http://macworld.idg.se/2.1038/1.203404/las-upp-din-iphone-3g-... även de iphone 3G med senaste versionen av baseband

Mycket positivt. Nu kanske man kan börja använda den iaf.. typ ta upp den från kartongen...

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_nkpg
Nu kanske man kan börja använda den iaf.. typ ta upp den från kartongen...

Har du kunnat klara dig utan den så här långt: varför förfalla till vanebildande användande nu?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Har du kunnat klara dig utan den så här långt: varför förfalla till vanebildande användande nu?

jag har fått den av min arbetsgivare, men låtit bli använda den då jag inte kunnat använde den till den operatör jag vill.

Apple / Telia ska inte bestämma över mig i detta fallet.

Visa signatur

//Mikael
imike.se