Detta är Svenska föreningen för upphovsrätt

Permalänk
Melding Plague

Detta är Svenska föreningen för upphovsrätt

The Pirate Bay-domaren Tomas Norström och målsägandes advokater Henrik Pontén, Peter Danowsky och Monique Wadsted är alla med i samma förening.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
The Pirate Bay-domaren Tomas Norström och målsägandes advokater Henrik Pontén, Peter Danowsky och Monique Wadsted är alla med i samma förening.

Läs nyheten

Behöver man säga mer än detta?
Snacka om att sitta i samma båt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak: Skandal!

Permalänk

Helt åt helvete är vad det är.

Permalänk
Avstängd

Jaja bara att vänja sig vid rättsövergrepp som detta!Vi Svenskar bara accepterar och nickar som vanligt

I Frankrike visar dom missnöje genom att elda ner bilar och hus,kanske är en väg att gå för att visa att det är allvar

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Men alltså, jag förstår inte riktigt... Hade domaren tänkt att det här aldrig skulle komma fram ? I en så uppmärksammad rättegång.. hmm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewiruz
Jaja bara att vänja sig vid rättsövergrepp som detta!Vi Svenskar bara accepterar och nickar som vanligt

I Frankrike visar dom missnöje genom att elda ner bilar och hus,kanske är en väg att gå för att visa att det är allvar

O i Frankrike är man på väg att få Europas strängaste fildelningslagar...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

EUvalet kommer att bli spännande, minst sagt.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks

O i Frankrike är man på väg att få Europas strängaste fildelningslagar...

Det blev ett nej där.

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/franskt-nej-till-fildelnin...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd

Att domaren själv inte valt att överlämna fallet till någon utan egenintresse är skamligt, snacka om självmål i kanske ett av de mest uppmärksammade fallen i svensk rättshistoria.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Det blev ett nej där.

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/franskt-nej-till-fildelnin...

Jag vet, men det berodde ju bara på att för många av regeringens ledamöter var på semester :/ Det kommer att komma ett sånt förslag igen och då kommer den tyvärr med största sannolikheten gå igenom.

EDIT: Resultatet av omröstningen blev 21-15 , alltså ganska få som röstade med tanke på att nationalförsamlingen har 577 ledamöter

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

hahaha, vilken groda
ska de spela fult kan de väl åtminstone anstränga sig lite, amatörer ^^

Visa signatur

Thank you for helping us help you help us all.

Permalänk
Medlem

Sånt kallas jäv har jag för mig, och är väl bara det olagligt, slutar nog att målet måste tas om från början, eller läggas ner....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Busted?

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewiruz
Jaja bara att vänja sig vid rättsövergrepp som detta!Vi Svenskar bara accepterar och nickar som vanligt

I Frankrike visar dom missnöje genom att elda ner bilar och hus,kanske är en väg att gå för att visa att det är allvar

Ja du, där eldas ner inte bara bilar och hus utan även människor, och det är inte för rättsövergrepp. Så nej tack.

Med pro-Lisbon treaty Sarkozy i spetsen så är deras statssituation väl knappast så där jättemycket att se upp till i rättsfrågor :S . Man kan även bli fängslad för åsikter där... Ehm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Det blev ett nej där.

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/franskt-nej-till-fildelnin...

Ett nej betyder inte längre nej i vår tids demokrati. Se bara på Telekompaketet och det tillägg som röstades igenom i dagarna, det har varit uppe många vändor i EU.

Permalänk
Medlem

Jag tycker dom går för långt när dom bränner ner hus och bilar och förstör infrastrukturen i samhället...... bränn bara ner och förstör för jäviga dommare och idioterna som äter oss vanliga filderlare in på skinnet.... förstör inte för deras barn och kollegor, för dom sitter förmodligen och fildelar som oss, och skäms ögonen ur sig om dom blir igenkända som relaterade til idioterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Ett nej betyder inte längre nej i vår tids demokrati. Se bara på Telekompaketet och det tillägg som röstades igenom i dagarna, det har varit uppe många vändor i EU.

Menar du tillägg 138 som det också blev nej till?
Jag förstår inte liknelsen då.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Jag sa ju att det va något fulspel. Jag har alltid rätt.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|