Vuze startar inte efter uppgradering till Ubuntu 9.04

Permalänk

Vuze startar inte efter uppgradering till Ubuntu 9.04

Som rubriken säger så får jag inte igång vuze efter uppgraderingen till 9.04 =/ Jag har även testat göra en ominstallation via synaptic men samma sak.

Frågan är, vad ska jag göra för att få det att funka UTAN att behöva lägga till alla mina torrenter igen?
Jag har nämligen lite över 200 som seedar =/

Hjälp :<!

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk
Avstängd

Vilket fruktansvärt öde..... ^^

Seedar du semesterbilderna ?

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

lite onödigt att du ska in o seeda igen när det redan är över 200 som seedar

Permalänk
Medlem

Torrentsen ligger väl under /home/<användarnamn>/.azureus/torrents?

Säkerhetskopiera dem innan du går vidare då. Vad får du för felmeddelande när du försöker starta?

Visa signatur
Permalänk

plunn

Yes alla semesterbilder

DAoG
Du fattar poängen.

MarcusW
Yes det gorde dom Så det är bara att göra en backup på dom, ominstallera programet och slänga tillbaks filerna där så är allt game?

Jag får inget felmedelande, det händer absolut ingenting när jag klickar på programmet.

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem

Det borde funka att göra så, dvs om ominstallationen funkar denna gång. Du kan ju prova att ta hem vuze från deras hemsida och starta "manuellt" utan att installera, se om det funkar.

Visa signatur
Permalänk

Har ominstallerat, funkar ej, Har tagit bort det men programmet är fortfarande kvar :S:S

Har testat tagit ner programmet manuelt och då startar det, Men det är helskumt :S
Jag vet inte alls om det seedar nu eller inte =/

Här är 2 bilder.

Jag fattar ingenting där, så såg det inte ut innan :S får inte upp det där splitfönstret man hadde innan =/
Men programmet startar iaf.

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem

Det kanske beror på att vuze från hemsidan är senste versionen? Annars vet jag inte...

Visa signatur
Permalänk

Jag har alltid haft senaste versionen :S

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem

En helt offtopic fråga bara, varför kör du både Vuze och Transmission?

Permalänk
Medlem

Senaste versionen i ubunturepot behöver inte vara den riktiga senaste versionen..

Visa signatur
Permalänk

well, kör Transmission nu för vuze inte funkar.
Jag skulle kunna köra Trans på heltid men blir tvungen att lägga till över 300 torrenter vilket tar sin tid =(
Den ska verifiera etc..

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att den verifierar, kör den under natten bara. Slipper du hålla på med ett Java-baserat program också. Men om ditt problem har jag inga svar, tyvärr.

Permalänk

Hmm, well saken är att jag har musiken uppdelat i olika kategorier, vissa i en mapp, andra i album etc.

Så Om man massmarkerar alla som är album och lägger till torrenterna i album så bör dom verifiera och inte börja ladda ner på nytt right?

får nog bli att göra så tror jag.

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk

Testa att starta Vuze från en terminal och se om den rapporterar några felmeddelanden.

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk

Gorde det med den jag tog ned, startade via terminalen men inget felmedelande =/

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fatcaesar
Gorde det med den jag tog ned, startade via terminalen men inget felmedelande =/

Funkar det fint genom terminalen? Isåfall är det ju bara genvägen som är paj.

Permalänk

Det gamla är borta, och spelar ingen roll ifall jag tagit bort det så finns alla gamla filer kvar, Spelar heller ingen roll om jag installerar om det.

Och det nya jag tog ner manuelt, Det blev bara en mapp där jag INTE kunde lägga till alla torrenter.. Så vafan? hur installerar man programmet? nu går det bara att köra.

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk

Problemet kvarstår :<

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2