Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Ja det kan du ju alltid göra men risken finns ju att de börjar rosta ganska friskt.

Men börjar du slåss med damerna eller så? Det är väl bara att undvika att prata och titta på dem så är väl problemen borta? Eller drar de sig till dig de jävlarna?

Jag slår ej kvinnor.
Det som händer är att de börjar prata skit och så får de grabbarna på gymmet med sig som vill slåss med mig.
Nå det är lite off topic i hur man bantar. Iofs bränner väl street fight också några kalorier, men jag har redan en personskada som har hindrat mig att tränat som jag ville.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Aja jo de kan va jobbiga kvinnor. Men jag kan tänka mig att ett riktigt frustarpass i skogen skulle vara riktigt gött. men då får du nog tänka på vad du köper för grejjer så att de inte rostar.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag kände mig lite fet en dag så jag körde en kur i en vecka där man inte åt något, jag drack bara vatten utblandat med nått pulver ett par gånger per dag. Jag gick ner 7kg på en vecka och gick upp 3 av dom kilona efter stabiliserad kroppsvikt. Tyckte jag var bra Hon jag köpte av påstod att en tant körde kuren i två månader och gick ner 45kg eller vad det var! Funkar iaf skitbra om man som mig inte orkar banta och hålla på under en längre tid. Cambridge kuren hette den visst.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Svältdieten är det bästa som finns för psyket Brukar köra själv fast i två veckor och mat(ca 800kcal) istället för pulver same shit fast lite roligare.

Permalänk
Medlem

När jag fick för mig att gå ner i vikt för två år sedan la jag bara om kosten. Mycket protein lite kolhydrater, rasade säkert 2kg i veckan i 4 veckor sedan gick det lite långsammare med 1kg i veckan. Kom ner från 88 till 78. Gick kanske 1 timmer per dag då, och drack massa vatten, joggade 2 gånger i veckan eller något.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Utnyttja istället din snålhet! Minska på maten och känn en tillfredsställelse av att du både går ner och sparar pengar.

Nemas problemas, jag är så jävla snål att det är fantastiskt att jag ens köper nåt.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Vägde 93 kg för ganska exakt 2 år sedan (183 cm). Tog en pulverdiet i 3 veckor och gick ner 9,5 kg (Naturdiet). Under ett år gick jag sedan upp allt igen + 1 kg (94 kg). Har mig själv att skylla för det. Metoden för att gå ner är det inget fel på, men man måste skärpa sig efter det och lägga om kostvanor och så...
Tog en pulverkur igen i tre veckor och gick ner 9 kg = 85kg. Denna gången ansträngde jag mig mer och höll vikten ett tag och gick så sakteliga upp. Vid 87 kg (ca 2 månader sedan) bestämde jag mig för att gå ner igen, men genom att äta nyttigare. Det var exakt en månad till jag skulle på fest med kostymtvång och jag ville att kostymen skulle sitta fint. Åt mindre portioner och blev aldrig proppmätt. Åt bara tills jag inte var hungrig mer (men inte mätt). Godis enbart på lördagen. En vanlig dag kunde maten bestå av:

08.30 Havregrynsgröt, mjölk och lite äpplemos alt. Knäckemacka och kaffe
12.00 Liten lunch på vanlig mat.
15.00 Knäckemacka med leverpastej och gurka + en kopp kaffe
18.00 Lagad middag, liten portion.
21.00 Stooor kopp osötat te för att få nåt i magen.

Körde stenhårt på detta och gick ner 5 kg till festen och kostymen satt som en smäck.

Har fortsatt anstränga mig (faktum är att det inte är ansträngande längre) och vägde i morse 79 kg och mår som en prins.

Slutsats: Att gå ner i vikt med VLCD (pulver) funkar fint om man efter det lägger om kostvanorna. Känns bara bra att få en kickstart på 9 kg och sedan börja jobba med kosthållningen.

Träning är något överskattat och kan snara stjälpa än att hjälpa. Man överskattar förbränningen och tänker "-Nu har jag ju tränat, så nu kan jag unna mig något gott" och kaloriintaget blir då lätt högre än kaloriförbränningen under träningen tidigare. Har hört detta på flera håll...

Lycka till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knogen

Träning är något överskattat och kan snara stjälpa än att hjälpa. Man överskattar förbränningen och tänker "-Nu har jag ju tränat, så nu kan jag unna mig något gott" och kaloriintaget blir då lätt högre än kaloriförbränningen under träningen tidigare. Har hört detta på flera håll...

Lycka till.

Då tränar du för lite

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Då tränar du för lite

Ur viktminskningssynpunkt vill jag tillägga... För välbefinnandet finns det inte mycket som slår det... Eller, jo förresten. 25 grader varmt med en öl i hängmattan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knogen
Ur viktminskningssynpunkt vill jag tillägga... För välbefinnandet finns det inte mycket som slår det... Eller, jo förresten. 25 grader varmt med en öl i hängmattan.

Det jag menar är, äter man mer än du gör av med trots att du tränar, då tränar du för lite

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt grejen med en diet.
Om man nu ska käka tex en GI diet. Hur fan funkar det när du väl kommit ned i vikt dit du vill vara och börjar äta som en normal människa igen.
Jo du går upp till samma ställe du var från början igen.

Det enda som fungerar i längden är att lägga om hela kosten till nyttigare alternativ och lära sig äta rätt, Rätt mängd och rätt tid.
Och regelbunden träning.

Men visst kan tex cambrige eller modifast fungera som en kickstart. Det gjorde det för mig. Men när man börjar äta vanligt igen utan att träna så går det åt helvete.

När jag såg kilon börja öka på vågen igen så sket jag i hela kuren och började träna och äta nyttig mat istället.

So far so good. 20 kilo minus och lite muskler, Men mer kommer det bli sakta men säkert

Får jag fråga varför trådskaparen ville bära ut sin träningsutrusning ut i skogen föresten?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Får jag fråga varför trådskaparen ville bära ut sin träningsutrusning ut i skogen föresten?

Liten lägenhet plus att det är gött att träna ute.

Annars har jag märkt vad fort en blir en bättre form genom att motionera, nu syftar mot vad en var innan. Jag själv tog en cykeltur på några mil i går kväll, det var inga som helt problem. Sedan visst blev en omkörd av några stycken("cykeldårar"), men är man i dåligt skick så får man jämföra mot ens skick innan och se förbättringen där. Så även om lite motion inte nödvändigt ger så mycket på vågen, så mår man mycket bättre.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knogen
Vägde 93 kg för ganska exakt 2 år sedan (183 cm). Tog en pulverdiet i 3 veckor och gick ner 9,5 kg (Naturdiet). Under ett år gick jag sedan upp allt igen + 1 kg (94 kg). Har mig själv att skylla för det. Metoden för att gå ner är det inget fel på, men man måste skärpa sig efter det och lägga om kostvanor och så...
Tog en pulverkur igen i tre veckor och gick ner 9 kg = 85kg. Denna gången ansträngde jag mig mer och höll vikten ett tag och gick så sakteliga upp. Vid 87 kg (ca 2 månader sedan) bestämde jag mig för att gå ner igen, men genom att äta nyttigare. Det var exakt en månad till jag skulle på fest med kostymtvång och jag ville att kostymen skulle sitta fint. Åt mindre portioner och blev aldrig proppmätt. Åt bara tills jag inte var hungrig mer (men inte mätt). Godis enbart på lördagen. En vanlig dag kunde maten bestå av:

08.30 Havregrynsgröt, mjölk och lite äpplemos alt. Knäckemacka och kaffe
12.00 Liten lunch på vanlig mat.
15.00 Knäckemacka med leverpastej och gurka + en kopp kaffe
18.00 Lagad middag, liten portion.
21.00 Stooor kopp osötat te för att få nåt i magen.

Körde stenhårt på detta och gick ner 5 kg till festen och kostymen satt som en smäck.

Har fortsatt anstränga mig (faktum är att det inte är ansträngande längre) och vägde i morse 79 kg och mår som en prins.

Slutsats: Att gå ner i vikt med VLCD (pulver) funkar fint om man efter det lägger om kostvanorna. Känns bara bra att få en kickstart på 9 kg och sedan börja jobba med kosthållningen.

Träning är något överskattat och kan snara stjälpa än att hjälpa. Man överskattar förbränningen och tänker "-Nu har jag ju tränat, så nu kan jag unna mig något gott" och kaloriintaget blir då lätt högre än kaloriförbränningen under träningen tidigare. Har hört detta på flera håll...

Lycka till.

Måste prova Naturdiet. Men blir man mätt/inte hungrig?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Måste prova Naturdiet. Men blir man mätt/inte hungrig?

Det fungerar. De första dagarna kommer du bara gå och tänka på mat i princip...
Men sen släpper det, jag vet inte hur det är för andra som provat det, men jag känner mig mätt varenda gång jag drack ett paket.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Precis som typh00n skriver, så var man hungrig som f-n de första dagarna 2-4, men sen försvinner alla hungerskänslor på något underligt vis... Man blir ju såklart sugen på mat, men inte av hunger utan mer för att det är gott. Det värsta är nog det sociala med att äta som man går miste om under några veckor.

Det bästa är=
*Billigt jämfört med att äta mat.
*Snabbt resultat.
*Ingen disk...

Lycka till.

Permalänk
Medlem

Tog ni Naturdiet för alla måltider?

Har nu köpt två Caffé Latte Shake som jag ska prova först till frukost i morrn. Har en fråga till, får man i sig energi så att man blir pigg? Jag går i högskolan och äter jag dåligt så har jag svårt att hålla mig koncentrerad.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk

Varför inte prova det nya pillret Alli som kommer till apoteket vilken dag som helst?

Permalänk
Medlem

Jag har gått ner en hel del dom senaste åren, -50kg nu och siktar på att få bort 10 till för att nå min "idealvikt". Mestadels landsvägscykling och joggning, lite kaloriräkning och en hel massa envishet. Gick upp 8kg i höstas när jag tappade lusten till allt och bara åt en massa kakor och skit men dom är borta nu igen plus några till. Pulver, shakes och piller har jag aldrig orkat med, känns som ett lätt sätt att invagga sej i falsk säkerhet eller nåt.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlyingFinn
Jag har gått ner en hel del dom senaste åren, -50kg nu och siktar på att få bort 10 till för att nå min "idealvikt". Mestadels landsvägscykling och joggning, lite kaloriräkning och en hel massa envishet. Gick upp 8kg i höstas när jag tappade lusten till allt och bara åt en massa kakor och skit men dom är borta nu igen plus några till. Pulver, shakes och piller har jag aldrig orkat med, känns som ett lätt sätt att invagga sej i falsk säkerhet eller nåt.

Starkt jobbat! Jag tror helt klart att du är inne på rätt spår där, hjälpmedel borde undvikas in i det sista. För allt handlar i slutändan om att kunna lita på sin egen förmåga.

Permalänk

Intressant tråd. Jag har nu i början av Maj gått in för att försöka tappa några kilon men jag börjar blir lite rädd för de negativa effekterna av "bantning."

Förutom att jag mest är rädd att tappa tänderna eller något så är det allt från håravfall till psykisk trötthet som oroar mig. Jag vet sedan tidigare erfarenhet att det alltid slutar med att jag ger upp och efter att ha kört några månader nu med "bra mat" i rätt månger och med utökad träning har jag gått ner 0,5kg i veckan.

Efter några dagar panikbantning har jag tappat i genomsnitt ett kilo per dag. Jag skulle vilje hitta ett alternativ där jag kan gå ner mer än 0,5kg i veckan utan att behöva panikbanta.

Permalänk
Medlem

Detdär kilot om dan du gått ner är antagligen bara vätska och tarminnehåll, eftersom ett kilo motsvarar ca 7000 kcal är det omöjligt att minska så mycket i kroppsfett. Bli medlem på fitday eller livestrong, räkna ut din BMR(base metabolic rate) och hur mycket du i genomsnitt förbrukar på vardagsnivå och eventuella träningar samt logga intaget en vecka eller två för att få en bild av dina matvanor och förbränning. Ät 600ckal mindre är du bränner per dag för ett halvkilo i veckan som är ungefär lagom om man inte är ett praktfetto som jag var.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Om jag ska tala för mig själv så mår jag bra av att skippa de flesta kolhydraterna. Jag slipper känna mig svullen och få blodsockerfall. Jag äter inte riktigt LCHF nu, men nästan. Och JAG trivs med det jättebra. Motionerar flera gånger i veckan dessutom.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlyingFinn
Ät 600ckal mindre är du bränner per dag för ett halvkilo i veckan som är ungefär lagom om man inte är ett praktfetto som jag var.

- Ah, jag har ganska bra koll på kalorier och sånt men problemet är att jag sällan själv får välja maten, så det blir att jag inte äter alls.