Permalänk
Medlem

iphone 3g fråga!

Hje!

Har precis införskaffa en iphone 3g. Allt funkar bra men jag undrar om iphonen går in på mitt trådlösa nätverk (har anslutit till det) när jag laddar ner apps och ser på youtube clip. Satte o laddade ner skype i går men vill helst undvika dyra kostnader om telefonen nu inte går på mitt eget trådlösa nätverk utan telias.

Tack på förhand för svar

MVH sebbe

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Om du har WiFi ikonen uppe i vänstra hörnet så ska du vara kopplad till WiFi, annars är står det 3G eller E och så länge du har WiFi så laddas all data ner från det.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ok tack för svaret.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Dun kan inte ringa via 3g på Skype,bara chatta. Så du behöver nog inte oroa dig. Du kan också stänga av 3g data trafiken på iphonen ifall du inte annvända den. Gjorde jag när jag var i Swe..

Visa signatur

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Borny
Dun kan inte ringa via 3g på Skype,bara chatta. Så du behöver nog inte oroa dig. Du kan också stänga av 3g data trafiken på iphonen ifall du inte annvända den. Gjorde jag när jag var i Swe..

Nice, det går alltså att strypa 3g-trafiken helt? Alltså att man bara använder wlan och annars är datatrafiken avstängd.

Permalänk
Medlem

Yes. Gå in på inställningar, och på nätverk. And there you get it.

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rilloo
Nice, det går alltså att strypa 3g-trafiken helt? Alltså att man bara använder wlan och annars är datatrafiken avstängd.

Ja, det kan du, enklaste viset att göra detta på är:
http://www.ifun.se/tips-att-sla-av-gprsedge-i-20/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av natlie
Yes. Gå in på inställningar, och på nätverk. And there you get it.

Du stänger bara av 3G där, inte all datatrafik.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc