det går inte att hitta någon hårddisk på datorn

Permalänk
Medlem

det går inte att hitta någon hårddisk på datorn

Hej, en kompis till mig har fått problem med sin bärbara dator efter att ha försökt installera Windows 7 på den.
När hon nu försöker installera Windows XP så hittar inte XP-skivan hennes hårddisk längre, vilket den har gjort innan.
Dock så hittar hennes Windows 7 skiva den utan problem, och vi har försökt formatera disken med hjälp utav den, vilket vi inte har lyckats med.

Någon som vet hur man löser detta problem?

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | GPU: ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCUII TOP | RAM: 12GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | MB: ASUS Z97-PRO GAMER ATX | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold | Monitor: BenQ 27" XL2720Z 144hz

Permalänk

du kan testa o dra hem ngn bootdisk finnns gott om dem på google o formatera med den. kanske värt ett försök?

Permalänk
Avstängd

SATA drivers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xamzter
Hej, en kompis till mig har fått problem med sin bärbara dator efter att ha försökt installera Windows 7 på den.
När hon nu försöker installera Windows XP så hittar inte XP-skivan hennes hårddisk längre, vilket den har gjort innan.
Dock så hittar hennes Windows 7 skiva den utan problem, och vi har försökt formatera disken med hjälp utav den, vilket vi inte har lyckats med.

Någon som vet hur man löser detta problem?

-------------
Vad är originalsystemet på den?

Är det en hp exempelvis så går det att ändra inställningar i bios för hur s-ata styrenheten hanteras, från s-ata läge till ide-läge.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Tack för alla förslag, vi ska pröva oss på dom

Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
SATA drivers

Hur kan detta vara problemet då hon installerat med exakt samma skiva innan?

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | GPU: ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCUII TOP | RAM: 12GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | MB: ASUS Z97-PRO GAMER ATX | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold | Monitor: BenQ 27" XL2720Z 144hz

Permalänk
Medlem

Okej, de visade sig att hon endast hade tagit fel xp skiva, dvs den trasiga av dom >__________________<

Ledsen för att jag störde er

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xamzter
Okej, de visade sig att hon endast hade tagit fel xp skiva, dvs den trasiga av dom >__________________<

Ledsen för att jag störde er

-----------------------
Ja se amatörer

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(