Permalänk

8800GT ny kylare

Jag ska byta kylare på mitt 8800GT, då fläkten låter väldigt mycket och det går inte att sänka hastigheten på den.

Accelero s1 ska väl tydligen vara det bästa valet vad jag har förstått. Så jag beställde en accelero s1 och en 120mm nexus från inet. Men leveransdatumet på acceleron är tydligen osäkert, dvs det kan betyda mycket lång leveranstid. Jag vet inte riktigt vad "mycket lång leveranstid" innebär; inet brukar väl vara snabba med att skicka sina saker.

Tycker ni att jag ska vänta på att dem får in acceleron eller finns det något likvärdigt val?

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Du kan kanske börja med att sänka hastigheten på fläkten med Riva Tuner?

Annars är Accelero ett OK val, men du kommer att höja temperaturen inne i chassit (den varma luften blåser inte längre ut ur chassit som med originalkylaren) så det kan påverka temperaturen på din CPU om den är luftkyld.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk

Jag kommer att ha en 120mm fäst på acceleron.

Det går inte att sänka ASUS 8800gt, dem har tagit bort den inställningen eller något.

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Har själv ett 8800gt med accelero + 120mm fläkt. Kan bara rekommendera den lösningen då temperaturer sällan överstiger 65C efter bytet, runt 95-100C var inte ovanligt innan jag bytte kylare.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

även jag har ett 8800GT med S1 + 120 fläkt, fast det knappt behövs. funkar kalas och det är skönt med ett grafikkort som inte börjar flåsa på vid belastning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl_XII

Annars är Accelero ett OK val, men du kommer att höja temperaturen inne i chassit (den varma luften blåser inte längre ut ur chassit som med originalkylaren) så det kan påverka temperaturen på din CPU om den är luftkyld.

mitt 8800GT tog upp bara en slot och luften blåstes aldrig ur chassit, men kanske är modellen i fråga just en sån variant.

Permalänk
Inaktiv

Om du har problem med leveranstiden, hittade jag samma kylare på Kjell & Co för en skitsumma...dom har i princip allting i lager vad jag beträffat.

En helt sjuk kylare för övrigt! Använder den själv och kör den passiva varianten i redan mitt passiva XPS 420 system. Aldrig över 55 grader!

Permalänk

Accelero är sjukt bra, just nu har jag ingen fläkt på men den blir inte varm ändå, i vanliga fall kör jag med en 120mm Nexus fläkt på lågt varvtal, hörs inte det misnta och kortet hålls iskallt.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64