Permalänk
Medlem

Netbook med 3G och 1366x768?

Som rubriken lyder, vet någon när det finns en netbook med inbyggt 3G och högre upplösningen på skärmen till försäljning i Sverige? Varken Dell eller HP verkar sälja de modeller som finns i USA med högre skärmupplösning. Jag köper den första modellen som släpps!

Permalänk

Dells mini 10 går att få med högupplöst skärm här hemma, MEN man måste beställa via telefon och det går bara få med Atom Z5xx. Dock tror jag inte att inbyggt 3G finns, har inte tittat på det så noga eftersom detta inte är så noga för mig i dagsläget...

Skulle gärna få tag i en HP 2140 med HD screen... Ska försöka få tag i HP vilken dag som helst för att fråga varför den inte finns i Swe.

// P

Visa signatur

Det finns bara ett enda problem med SSD diskar.... de får alla andra diskar att verka trasiga för de är så långsamma

Permalänk
Medlem

Mailade HP och fick tyvärr följande svar

Citat:

Hewlett-Packard Sverige AB
Det finns i dagsläget inga planer på att ta in den maskinen i Sverige. Det har varit lite fram och tillbaka men nu verkar det som att vi inte kommer lansera den.
2140 kommer inte komma med inbyggt 3G men förhoppnignsvis kommer det någon netbook i nästa line-up (hösten 09) där vi både kan erbjuda HD-skärm och inbyggt 3G. Detta är dock ingenting vi fått verifierat än så vi vågar inte lova något.