Permalänk
Medlem

Om jag köper en bärbar med Intel GMA 4500M, kommer den då att klara av att spela empire:total war på hyfsad grafik?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roVVel
Om jag köper en bärbar med Intel GMA 4500M, kommer den då att klara av att spela empire:total war på hyfsad grafik?

Förmodligen inte. Intels är inget att hurra för och Total War drar rätt mycket även på lägre grafik

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Permalänk

Litet urklipp från notebookcheck om G105M :
"The Nvidia GeForce G105M is a higher clocked GeForce 9300M G and therefore a DirectX 10 capable graphics adapter for small and thin notebooks."
Så ska du spela är den inte mycket att hänga i granen.

Är själv i köp-tankarna efter en ny laptop. Har kollat lite närmare på datorer med 4650 (dock inte en acer, för plastiga och dålig kvalité enlig mig), men blev väldigt besviken då jag läste waconda's 3dmark 06 resultat. Får ca. 4700p med mitt 8600M GT med DDR3, känns ju inte så motiverat att lägga ut massa pengar då.

waconda: Har du kört en clean-install och installerat nyaste drivisar?

"i vilka spel drar man som mest nytta av DDR3?? Många påstår att skillnaden är "som natt och dag".. på vilket sätt och i så fall i vilka spel/applikationer?"

Skillanden mellan GDDR2 och GDDR3 är främst att GDDR3 körs i mycket högre hastigheter...precis som med DDR2 kontra DDR3 ram-minnen.
Ett exempel: 8600M GT, GDDR2 = 400mhz, GDDR3 = 700Mhz.
Så, ja...alla spel påverkas.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waconda

i vilka spel drar man som mest nytta av DDR3?? Många påstår att skillnaden är "som natt och dag".. på vilket sätt och i så fall i vilka spel/applikationer?

den hade säkerligen haft lite bättre resultat i 3mark med ddr3 och då även i spel. Men i applikationer tror jag man inte märker av någon skillnad

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem

Oj..såg inte att tråden återuppstått. Tack mel0dy för infon om ddr3 kontra ddr2.

Jag har nu rensat mera (vad mycket skit dom skickar med) och installerat senaste ATI-drivisarna. Min nya score är 5677. Fast visst hade det blivit snabbare med ddr3 men jag är som sagt helnöjd med datorn ändå. Till det jag kör på den räcker den väldigt långt

Permalänk

Någon som testat Call of Duty 4 Modern Warfare på en 6930G?