koppla in trådlös router i telias gateway?

Permalänk
Medlem

koppla in trådlös router i telias gateway?

tjena, nån som vet om man kan koppla in en trådlös router i telias gateway dom skickar med i sitt 3play paket? jag har fått hem alla saker men stör mig på att det bara är 54mbit på det trådlösa. jag har en N-router liggandes och får jag in den på telias ethernet port med 100mbit så blir det lite bättre iaf!

DSL sladd och tv sladden måste sitta i telias dosa men det borde ju gå att stänga av det trådlösa i gatewayn å köra över min egna router ist....

Permalänk

Är det Telia smart du har?I såfall kan du stänga av det i webui. Annars kan du alltid plocka bort antennen.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

yes det är telia smart, då skall jag testa webui!

Permalänk

Du kan även trycka in knappen på framsidan av gatewayen i drygt 30 sekunder så stängs wlanet av.
Det du bör tänka på är att stänga av ip tilldelningen och brandväggen i din router.
Lycka till!

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeliaKundservice
Du kan även trycka in knappen på framsidan av gatewayen i drygt 30 sekunder så stängs wlanet av.
Det du bör tänka på är att stänga av ip tilldelningen och brandväggen i din router.
Lycka till!

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

tackar var det så enkelt, måste man göra om detta om man stänger av routern nångång?

mvh Johan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johankp
tackar var det så enkelt, måste man göra om detta om man stänger av routern nångång?

mvh Johan

Troligtvis inte.
Om du gör en factory reset eller uppgraderar mjukvaran i routern (vilket oftast innebär att du gör en factory reset oxå) måste du göra om allt igen.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag hållt knappen intryckt i minst 1minut flera ggr nu men Wlanet funkar ändå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johankp
Kan meddela att jag hållt knappen intryckt i minst 1minut flera ggr nu men Wlanet funkar ändå

http://192.168.1.254/

Wireless -> Konfigurera -> Kryssa ur "Gränssnitt aktiverat" och tryck "Använd"

Så slår du av trådlösa funktionen. Detta ser du också genom att wirelesslampan på gatewayen slockar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johankp
Kan meddela att jag hållt knappen intryckt i minst 1minut flera ggr nu men Wlanet funkar ändå

Du får ursäkta mig, jag gav dig felaktig info.
Knappen på framsidan fungerar på Tomson 780, inte på 787.
Manuellt fel av gammal supportarbetare...
Det RocketZ skrev är korrekta sättet att stänga av wlan på Thomson 787. Tack så mkt för hjälpen RocketZ.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.