Gf 9400GT eller HD 4650 `?

Permalänk
Medlem

Gf 9400GT eller HD 4650 `?

Hej!
Ska köpa nytt grafikkort. Jag är ingen storspelare, men jag känner att mitt kort (6600GT) är en rejäl flaskhals i förhållande till resten av datorn just nu. Jag vill ha ett fläktlöst och billigt kort. Jag har kommit fram till att det just nu står mellan Gf 9400GT och HD 4650 som jag har hittat i fläktlösa varianter för ca 700 kr (jag bor på gotland, så priserna är ca 100 kr dyrare än resten av sverige ), vilken bör jag helst välja?

Tacksam för svar
/Airfixer

Permalänk

AMD HD 4650, alla dagar i veckan. I den lägre prisklassen kan inte nVidia kort jämföra sig mot AMD-korten.

https://www.inet.se/artikel/5408283

EDIT: Eller så väntar du ett par veckor, tror att AMD ska komma ut med den 5xxx-serien av grafikkort, då kommer det garanterat en ersättare till 4650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorkelfarsan
AMD HD 4650, alla dagar i veckan. I den lägre prisklassen kan inte nVidia kort jämföra sig mot AMD-korten.

https://www.inet.se/artikel/5408283

EDIT: Eller så väntar du ett par veckor, tror att AMD ska komma ut med den 5xxx-serien av grafikkort, då kommer det garanterat en ersättare till 4650

Nja, de brukar släppa toppmodeller/mainstream först sedan några månader senare så släpper de budget. Baserat på tidigare releaser iaf.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har för mig att dom har fläktfritt 4650 på Inet.se för runt 550kr inkl. gratis frakt?

Edit: Haha, såg att det redan var ngn som postat det.

Edit: Faktiskt funderat på ett sånt till fruns dator.

Permalänk
Medlem

Då blir det HD 4650

Anledningen till att jag väljer att köpa det i lokal butik, även fast det är 100kr dyrare, är att jag av erfarenhet vet att jag har otur med datorkomponenters hållbarhet (de senaste fem åren har jag haft 3 trasiga moderkort, ett trasigt grafikkort, två par trasiga minnen, tre trasiga hårddiskar, två trasiga nätaggregat, en trasig dvd-läsare m.m.) och jag har nästan uteslutande köpt allt via internet, och eftersom jag bor på gotland så tar det då väldigt lång tid att skicka upp sakerna till affärerna, få dem testade och tillbakaskickade, senast mitt moderkort krashade blev jag utan klok dator i tre veckor, har man affären lokalt så går det mycket snabbare om något händer

Tack för svaren
/Airfixer