Permalänk
Medlem

x850xt agp problem

Hej!

Jag har problem med mitt grafikkort. Radeon x850xt som jag har vill inte funka när jag sätter AGP x4. Den funkar perfekt i BIOS och under Windows installationen men i själva Windows så får jag massa artefakter (grafikfel) även i BootScreen... Om jag sätter AGP x1 då funkar den perfekt överallt men som alla vet så funkar den med sämre prestanda. Jag har provat annat nätaggregat men det blir inget skillnad...

Mitt moderkort: DFI WB72-SC

BTW. Grafikkort kommer från Sapphire.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen som kan hjälpa mig?

Kankske finns det någon som har socket 423 moderkort och kan skänka det? Då skulle jag kunna testa mitt moderkort.

Permalänk
Medlem

Ok. Jag ser att ingen kan hjälpa...

Kanske finns det nån som skulle kunna skänka någon moderkort med CPU som har stöd för SDRAM och AGP?

Permalänk
Medlem

Sänk AGP Apertue Size och testa stäng av AGP fast write i BIOS.
Det är vad jag brukade göra på den tiden, (om jag minns rätt!?)

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

jag har ochså fått ett liknade fel på min "ska bli LANdator". lekte lite i bios och ställde agpporten på 8x och sen dess krashar datorn när den laddar i grafikdrivrutinen vid start. liknande grafikkort ochså x800xt PE...
a-xp 2200+
asrock k7 upgrade 600
512 mb ddr1 266mhz
xp preformance edition

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Det hjälper inte.. Fast write är OFF och AGP Aparature Size ligger på 4MB (alltså minsta som man kan välja). BTW i BIOS finns inte AGP Fast Write men jag stängde den genom RivaTuner En sak till, jag försökte flasha BIOS på grafikkort men det gick inte...

Finns det nån som har nån idee?

Permalänk
Medlem

flasha moderkortets bios!

installerat alla chipset drivrutiner och sånt innan du installerar graffet?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Visst. Men det går inte å flasha detta moderkort genom Windows och Pendrive kan man inte boota... BTW. Jag hittar inget bra bios...