Permalänk
Medlem

Fråga till alla game freaks :)

Jag är ute efter en advance gameboard som de heter och har hittat denna

Gameboard

Är de några själar här inne som har något liknande elelr som har synpunkter på liknande saker som kan va bättre ?

Alla förslag välkomnas

Permalänk
Medlem

jag vet att razer har gjort någon liknande grejj tillsammans med någon annan tillverkare mer än så vet jag inte och själv kör jag med vanligt tangentbord.

Permalänk

Jag har aldrig testat en dylik produkt.

Emellertid är jag av uppfattningen att ett tangentbord är bäst.

Jag tror att ett "gameboard" skulle ha en ganska brant inlärningskurva.

Vidare har jag ALDRIG sett någon använda en sådan. Hade det varit superduper så kan man tycka att något proffs nånstans skulle använda det.

Men om du är sugen så, vafan! Bara testa, berätta gärna hur det blir!

Permalänk
Medlem

Tack för kommentarerna killar funderar på att satsa på en G15 tangent bord till att börja me och sen gå över vill först se hur de känns med en bättre tangentbord en de standar skit ja har nu G5 musen är guld värt ialafall

Permalänk
Medlem

Köp ett G19

Permalänk
Avstängd

Slänga pengar i sjön är nice.
Så jädra onödiga saker så de finns inte, varken skönare att spela med och du kommer till 99.999% inte bli något bättre i något spel med dessa lolsakerna.

Och nej INGA progamers använder sådant mög, och dom använder oftast inte shit som G15,G19 heller. För mycket onödigt shit som ökar storlek på tangentborden. Display är också totalt värdelöst i spel, vem fan tittar på en liten miniskärm där nere istället för på skärmen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Slänga pengar i sjön är nice.
Så jädra onödiga saker så de finns inte, varken skönare att spela med och du kommer till 99.999% inte bli något bättre i något spel med dessa lolsakerna.

Och nej INGA progamers använder sådant mög, och dom använder oftast inte shit som G15,G19 heller. För mycket onödigt shit som ökar storlek på tangentborden. Display är också totalt värdelöst i spel, vem fan tittar på en liten miniskärm där nere istället för på skärmen.

haha, helt jävla sant..

btw pro gamers kör med Ibm model M eller keytronic.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
haha, helt jävla sant..

btw pro gamers kör med Ibm model M eller keytronic.

Det gör de inte heller, de kör på vad de blir sponsrade med.
Så länge knapparna sitter där de ska spelar det ingen roll.

Däremot kan en G15 vara trevlig i andra sammanhang än FPSer, strategispelare kan absolut ha nytta av både skärm och macroknappar.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Jag har ett Steelseries TGB 6G versionen dock som inte tillverkas längre och den nya versionen 7G är ju så sjukt dyr annars skulle jag rekommendera nån av dessa, om du annars ska han en sån där kontroll du länkade så har jag bara testat Belkins G51 eller nått sånt myska den va najs i handen men vet inte hur den är att få tag i då jag testade den förra sommaren

Visa signatur

Gaming-riggen: AMD Phenom II x4 940 @ 3.7ghz | M4A78-E | XFX Ati Radeon HD 4890 | 4 Gig Corsair | Corsair HX750W
Reserv-riggen: P4 @ 3gHz | 2Gig ram | 8600gt 512mb | 350 watts No-name agg
We are the Knights who say: Ekki Ekki Ekki Ptang Zurooboin!

Permalänk
Medlem

Känns som ett vanligt tangentbord skulle vara bättre möjligtvis ett med macros knappar även om jag själv inte använder mina till annat än att ha snabb länkar till min mail och lösenordet på battlefield heroes.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.