Permalänk
Robot

Lian Li PC-A71B - Crashfund

En filserver som med tiden ska uppgraderas och även köra en virtuell webbserver. Nedan följer nuvarande system.

Moderkort: HP Compaq dc5100
CPU: P4 630, 3.0 Ghz
Minne: Nanya 512Mb DDR
Grafikkort: Radeon 7000 VE

Lagring:
Seagate Barracuda - 320Gb
Seagate Barracuda - 320Gb
Samsung SpinPoint F1 - 1Tb
Samsung SpinPoint F1 - 1Tb
WD (okänd modell) - 80Gb

Temperaturerna på Samsung-diskarna ligger på ~30C och de är placerade i mitten av av fläktarna. Sedan sitter Seagate-diskarna i en Raid-enhet (då dessa är IDE) precis under moderkortet. Dessa ligger på närmare ~35C.

Besök albumet: Lian Li PC-A71B - Crashfund av Poison

Permalänk
Medlem

Bilder tack

Permalänk
Medlem

H.Bengtsson tålamod är fint

OnT vackert chassie

Permalänk
Avstängd

är det 2 st t220 skärmar du har ?

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Skapliga bilder...
Chassiet är riktigt fint
5p

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
är det 2 st t220 skärmar du har ?

Det stämmer. Hade även turen att få A-panelen på båda.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

A-panel ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alelale
A-panel ?

Samsung har varit lite i blåsväder med att de köpt panelerna från andra företag och paneler som B, C och D har klassats som mindre bra. A-panelen kommer direkt från Samsung själva.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Men asså _panel_ ?
Vad menas med panel?
Bildskärm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alelale
Men asså _panel_ ?
Vad menas med panel?
Bildskärm?

Du kan läsa mycket mer om det här, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7749...

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Oj......Oj.......Vad bortkastat att slänga in sån skit i ett riktigt drömchassi gjort för att fyllas med högpresterande highend komponenter.....JAG VILL GRÅTA ......:-(
Och panel.... vad ska en människa som använder det ordet om en skärm med en dator alls... han specifiserar gamla diskars prestanda.....fattar ni ? Han har två *paneler* desutom...skulle vilja veta hur han använder dom ! och två *datorer* En är frugans möjligen ? ........Alzheimer.....Ålderdomshem ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Oj......Oj.......Vad bortkastat att slänga in sån skit i ett riktigt drömchassi gjort för att fyllas med högpresterande highend komponenter.....JAG VILL GRÅTA ......:-(
Och panel.... vad ska en människa som använder det ordet om en skärm med en dator alls... han specifiserar gamla diskars prestanda.....fattar ni ? Han har två *paneler* desutom...skulle vilja veta hur han använder dom ! och två *datorer* En är frugans möjligen ? ........Alzheimer.....Ålderdomshem ?

Någon som kan översätta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anilusion
Någon som kan översätta?

Jag kan ! Men inte til skånska, så du får gå SFI och lära dig svenska utan dansk gröt i halsen.

Permalänk
Medlem

det han menar med panel är själva bildpanelen i skärmen, som man kan ha otur att få en sämre modell av, eller tur att få den bättre modellen. så det är du som är ute å cyklar som gnäller på att folk använder den rätta benämningen. panel är alltså delen som visar bild. tillsammans med all elektronik å plast å grejer blir det en bildskärm.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Oj......Oj.......Vad bortkastat att slänga in sån skit i ett riktigt drömchassi gjort för att fyllas med högpresterande highend komponenter.....JAG VILL GRÅTA ......:-(
Och panel.... vad ska en människa som använder det ordet om en skärm med en dator alls... han specifiserar gamla diskars prestanda.....fattar ni ? Han har två *paneler* desutom...skulle vilja veta hur han använder dom ! och två *datorer* En är frugans möjligen ? ........Alzheimer.....Ålderdomshem ?

Jag kan inte tyda detta retarder språk, hjälp mig!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nån vänlig själ som kan översätta det "shagy" skrev ?

Ont:
Jadu, lite för klena komponenter i detta fina chassi men annars är det jäkla fint:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Nån vänlig själ som kan översätta det "shagy" skrev ?

Ont:
Jadu, lite för klena komponenter i detta fina chassi men annars är det jäkla fint:)

ok....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shagy
Oj......Oj.......Vad bortkastat att slänga in sån skit i ett riktigt drömchassi gjort för att fyllas med högpresterande highend komponenter.....JAG VILL GRÅTA ......:-(
Och panel.... vad ska en människa som använder det ordet om en skärm med en dator alls... han specificerar gamla diskars prestanda.....fattar ni ? Han har två *paneler* dessutom...skulle vilja veta hur han använder dom ! och två *datorer* En är frugans möjligen ? ........Alzheimer.....Ålderdomshem ?

Vaf*n va onödigt att installera dåliga komponenter i ett sånt underbart chassi som har gjorts för att installeras med highend komponenter.
f*n va synd.... :'(
Panel?... Varför behöver en person som använder ordet panel till med en dator...
och dessutom säger han spec's på gamla lowend hårddiskar.... vaf*n!
Och han har 2 av sina "paneler" (monitorer). Dessutom skulle jag vilja veta varför han har två monitorer (skärmar) om hans dator är så dålig att den knappt kan använda dem!
Och han har ju 2 st "datorer" (m a o försöker han säga att de inte klassar som datorer), vadå är en hans frus! Vadå har han alzheimers och bor på ett ålderdoms hem.

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyxx
ok....

Oj......Oj.......Vad bortkastat att slänga in sån skit i ett riktigt drömchassi gjort för att fyllas med högpresterande highend komponenter.....JAG VILL GRÅTA ......:-(
Och panel.... vad ska en människa som använder det ordet om en skärm med en dator alls... han specificerar gamla diskars prestanda.....fattar ni ? Han har två *paneler* dessutom...skulle vilja veta hur han använder dom ! och två *datorer* En är frugans möjligen ? ........Alzheimer.....Ålderdomshem ?

Vaf*n va onödigt att installera dåliga komponenter i ett sånt underbart chassi som har gjorts för att installeras med highend komponenter.
f*n va synd.... :'(
Panel?... Varför behöver en person som använder ordet panel till med en dator...
och dessutom säger han spec's på gamla lowend hårddiskar.... vaf*n!
Och han har 2 av sina "paneler" (monitorer). Dessutom skulle jag vilja veta varför han har två monitorer (skärmar) om hans dator är så dålig att den knappt kan använda dem!
Och han har ju 2 st "datorer" (m a o försöker han säga att de inte klassar som datorer), vadå är en hans frus! Vadå har han alzheimers och bor på ett ålderdoms hem.

Jag vet inte vart denna stockholmsdialekt kommer ifrån men jag antar att du menar att det är ett schyst chassi men för jävlig hårdvara?

Well som sagt är detta vad min budget har givit mig än sålänge. Detta chassi inköptes i samband med uppgradering av min andra dator, och i nuläget har jag inga planer på att uppgradera föränn webbservern är ett aktivt ämne. Därav hårdvaran...

Vad du menar med lowend-diskar hänger jag inte heller med på. Det är två Spinpoint-diskar med 1TB som snurrar 7200rpm med Serial ATA-300-gränssnittet. Eftersom jag kände att 10000rpm Raptor-doskar på 250Gb inte var tillräckligt med utrymme och lite overkill för en filserver så prioriterar jag istället utrymme. Övriga lite "äldre" diskar som Seagate-diskarna (som kör IDE) körs idag Raid 0+1 och 80Gb används just nu som backup från min ordinare dator.

Mina "paneler" är kopplade som så att båda datorerna har en varsin skärm och mellan sitter i KVM-switch som gör att jag på min ordinare dator kan köra dubbla skärmar vid behov. Och för den som undrar vad jag menar med panel borde kika på vad pritect skrivit i tråden.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Najs, själv sitter jag med A71A (silver) chassiet så jhag vet hur underbart det är :). Det spelar ingen roll vad man fyller dem med imo, en budgetdator måste väl endå inte se ut som en budgetdator? Det enda jag skulle bli lite arg på var om du byggde om det till en kaffebryggare eller ngt

Se till att rensa dammfiltrena någon gång i månaden! Dem samlar mycket damm har jag märkt.

Permalänk
Medlem

Älskar det chassit!

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk

Varför ska man ha snabbare grejor än man behöver i en SERVER?
Den fungerar ju inte bättra bara för att man har en ny Xeon processor än en P4 som e ett par 3 år gammal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Varför ska man ha snabbare grejor än man behöver i en SERVER?
Den fungerar ju inte bättra bara för att man har en ny Xeon processor än en P4 som e ett par 3 år gammal.

Har inte heller funnit meningen med det. Mitt nuvarande system underpresterar inte. När jag tankar mellan filservern och min dator (som är dess huvudsyfte) så maxar jag 9Mb från serverns 100Mbit-nätverkskort. Så denna lilla burk underpresterar inte direkt.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Mycket fint chassi har ett sånt med och kan inte säga annat än att det är underbart. Håller även med dig gällande hårdvaru delen man behöver inte värre hårdvara i en filserver om du inte ska ha den till normalt privatbruk som du verkar ha den till.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk

Det är ju först när man har tunga applikationer eller värd för tunnaklienter som man behöver "hästkrafter"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Oj......Oj.......Vad bortkastat att slänga in sån skit i ett riktigt drömchassi gjort för att fyllas med högpresterande highend komponenter.....JAG VILL GRÅTA ......:-(
Och panel.... vad ska en människa som använder det ordet om en skärm med en dator alls... han specifiserar gamla diskars prestanda.....fattar ni ? Han har två *paneler* desutom...skulle vilja veta hur han använder dom ! och två *datorer* En är frugans möjligen ? ........Alzheimer.....Ålderdomshem ?

Väldigt sjukt onödigt skrivet, ingen fattar det ju heller.

Permalänk
Medlem

"virtuell webserver"? :$

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
Jag vet inte vart denna stockholmsdialekt kommer ifrån men jag antar att du menar att det är ett schyst chassi men för jävlig hårdvara?

Well som sagt är detta vad min budget har givit mig än sålänge. Detta chassi inköptes i samband med uppgradering av min andra dator, och i nuläget har jag inga planer på att uppgradera föränn webbservern är ett aktivt ämne. Därav hårdvaran...

Vad du menar med lowend-diskar hänger jag inte heller med på. Det är två Spinpoint-diskar med 1TB som snurrar 7200rpm med Serial ATA-300-gränssnittet. Eftersom jag kände att 10000rpm Raptor-doskar på 250Gb inte var tillräckligt med utrymme och lite overkill för en filserver så prioriterar jag istället utrymme. Övriga lite "äldre" diskar som Seagate-diskarna (som kör IDE) körs idag Raid 0+1 och 80Gb används just nu som backup från min ordinare dator.

Mina "paneler" är kopplade som så att båda datorerna har en varsin skärm och mellan sitter i KVM-switch som gör att jag på min ordinare dator kan köra dubbla skärmar vid behov. Och för den som undrar vad jag menar med panel borde kika på vad pritect skrivit i tråden.

asså jag översatte bara vad han sade så.....

Don't kill the messenger!!!

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk

Snyggt chassi !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dracc
"virtuell webserver"? :$

Ja, jag hade tänkt köra en webbserver på ett UNIX-system. Det man gör då är att sätta upp en till maskin med exempelvis programvaran WMWare.

Detta gör att man har två datorer på en så att säga, bara det att man kör en virtuellt - den finns inte fysiskt. Detta underlättar om jag då ska köra två operativsystem på två datorer fast ändå på en dator.

Tyxx: My bad

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"