Permalänk
Medlem

Telia är sämst

Vill bara säga att telia är värdelöst. Försöker spela warcraft 3 men att bli disconnected hela tiden håller ju inte. Jävla skitleverantör som inte kan ge mig en stabil lina. Någon annan som har detta problemet?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

vette fan om de kan hjälpa men kan vara värt o glo igenom lite http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7433...

Permalänk

Hur kan du vara säker på att det är deras fel? Det kan lika gärna vara att din router inte är speciellt bra. Vad som helst i ditt nätverk kan orsaka det här. Är det samma sak på flera datorer i nätverket? Testa på så många olika komponenter som möjligt.

Driftstörningar händer alla, även Telia.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Som sagt, kollat brandvägg så att porten till WC3 är öppen, kollat routern och datorn i allmänhet?
Sen blir det ju inte så väldigt mycket bättre av att du sitter och gråter över att det inte funkar.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Vill bara säga att telia är värdelöst. Försöker spela warcraft 3 men att bli disconnected hela tiden håller ju inte. Jävla skitleverantör som inte kan ge mig en stabil lina. Någon annan som har detta problemet?

är det samma sak på andra online spel?

Permalänk
Medlem

eller att någon annan i tankar eller streamar???
Jag tycker också telia kan strula lite ibland, men oftast är det då fel i huset, snarare mitt nätverkskort som jävlas. Telia är det bland de stabilare internetleverantörer, visst de är lite dyrare, men de levererar!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Som sagt, kollat brandvägg så att porten till WC3 är öppen, kollat routern och datorn i allmänhet?
Sen blir det ju inte så väldigt mycket bättre av att du sitter och gråter över att det inte funkar.

Det blir samma på alla datorer i nätverket (4st) och routern är inte alls gammal och var likadant med den förra routern och det förra modemet (bytte för ett par månader sedan). Rätt portar är öppna. Drar därför slutsatsen att det inte ligger i mitt nätverk.

Det är inte bara från spel man tappar kontakten utan det är alltså hela internet som dör i någon minut max och sen får man kontakt igen. En minut kan tänkas vara lite klent att gnälla över men det sabbar ju alla möjligheter till spel online.

Jo jag gråter ju verkligen, ursäkta mig om jag ville klaga lite herr besserwisser.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Hejdu.

Detta ser inte så bra ut.
Skicka dina uppgifter till mig via detta formulär så ska jag kika på om felet ligger i nätet: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vet tt det inte hjälper dig framåt men jag hade exakt samma problem (också telia). Har kört exakt samma utrustning både innan och efter flytten till "Telia-adressen", inga problem. Uppkopplingen dumpar helt enkelt någon gång i timmen och repareras efter ca 2 minuter.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeliaKundservice
Hejdu.

Detta ser inte så bra ut.
Skicka dina uppgifter till mig via detta formulär så ska jag kika på om felet ligger i nätet: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Har skickat ett sådant nu. Haha hade ingen aning om att telia fanns på forumet. Det var en positiv överraskning:)

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Har skickat ett sådant nu. Haha hade ingen aning om att telia fanns på forumet. Det var en positiv överraskning:)

Oj oj vilken humörsvängning det blev här då

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Oj oj vilken humörsvängning det blev här då

Jo det är klart när man blir väl bemött även fast man är gnällig så kan man ju inte annat än att bli lite gladare i.a.f.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Jo det är klart när man blir väl bemött även fast man är gnällig så kan man ju inte annat än att bli lite gladare i.a.f.

Kanonbra
Vi finns här på forumet för att kunna hjälpa till i sådana fall som ditt.
Du har fö. fått ett mail av mig.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Har skickat ett sådant nu. Haha hade ingen aning om att telia fanns på forumet. Det var en positiv överraskning:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Oj oj vilken humörsvängning det blev här då

hehe, lingonvecka ?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Hmm, jag har oxå Telia dock så kopplas det inte ner ofta(kanske 2 ggr/år) därimot så laggar/hackar min digitaltv allt för mycket+ att jag som max fått ut 11Mbit från min 24 lina

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freneticz
Hmm, jag har oxå Telia dock så kopplas det inte ner ofta(kanske 2 ggr/år) därimot så laggar/hackar min digitaltv allt för mycket+ att jag som max fått ut 11Mbit från min 24 lina

Att du får ut lite har jag läst beror på att telia stryper linan för att reservera bandbredd åt digitaltvn, visst stämmer det teliakundtjänst?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

kan säga att ja har haft samma problem. Men mitt problem låg i att routern rebootade varje gång ja skulle spela warcraft online, så efter ett byte till en bättre router så funkar de felfritt

(bytte från en netgear wgr614-v5 till en d-link DIR-615 B2)
så telia var inte boven i nätet i mitt problem.

Värt att nämna är att alla portar var korrekt forwardade och hade mig själv som en DMZ för säkerhetsskull, brandvägg var oxå korrekt inställd.

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

telia kundtjänst

ja har också en 24 mbit lina men får ut max 11 - 12 mbit vad beror detta på?

Det är som att gå till affären och köpa en liter mjölk och komma hem med en halv liter istället.

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Att du får ut lite har jag läst beror på att telia stryper linan för att reservera bandbredd åt digitaltvn, visst stämmer det teliakundtjänst?

Det stämmer med viss modifikation.
Profilen som används när man har digitaltv ger en maxhastighet på 14/1.
Det är mycket riktigt för att reservera plats åt digitaltv.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dapink
telia kundtjänst

ja har också en 24 mbit lina men får ut max 11 - 12 mbit vad beror detta på?

Det är som att gå till affären och köpa en liter mjölk och komma hem med en halv liter istället.

Allt sånt beror väl alltid på hur långt från närmaste station du bor? Hastigheten sjunker ju med avståndet.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dapink
telia kundtjänst

ja har också en 24 mbit lina men får ut max 11 - 12 mbit vad beror detta på?

Det är som att gå till affären och köpa en liter mjölk och komma hem med en halv liter istället.

Om du får ut så lågt pga avståndet till telestationen så kanske du borde överväga att nedgradera till 8mbit så blir det dessutom billigare.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dapink
telia kundtjänst

ja har också en 24 mbit lina men får ut max 11 - 12 mbit vad beror detta på?

Det är som att gå till affären och köpa en liter mjölk och komma hem med en halv liter istället.

Kontakta mig med formuläret jag skrivit ovan så ska jag kika hur det ser ut på din uppkoppling.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Påtal om telia digitaltv, så var det någon knasboll från telia som ringde för några veckor sedan och erbjöd oss digitaltv via bredbandet (igen!) då vi redan sagt upp det en gång. Vi sa upp det för att det tog för mkt bandbred för oss, vi har telia 8mbit, vi får 7 och digitaltv drog 3, när vi berättade detta hävdade han som ringde från telia att deras digitaltv inte tog någon bandbredd! kul kille, hur fan kan man anställa en sådan?

till TeliaKundservice:
Kan jag använda länken så du kan kolla varför det på eran hemsidan anger att jag kan ha 12-24 men när vi ska beställa finns det bara 8 att välja på.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qhrizz
Påtal om telia digitaltv, så var det någon knasboll från telia som ringde för några veckor sedan och erbjöd oss digitaltv via bredbandet (igen!) då vi redan sagt upp det en gång. Vi sa upp det för att det tog för mkt bandbred för oss, vi har telia 8mbit, vi får 7 och digitaltv drog 3, när vi berättade detta hävdade han som ringde från telia att deras digitaltv inte tog någon bandbredd! kul kille, hur fan kan man anställa en sådan?

till TeliaKundservice:
Kan jag använda länken så du kan kolla varför det på eran hemsidan anger att jag kan ha 12-24 men när vi ska beställa finns det bara 8 att välja på.

Självklart går det bra att använda länken till detta.

Det är oftast inte några tekniskt kunniga personer som ringer upp kunder och försöker sälja tjänster.
Glappet mellan kundtjänst och support är något som vi jobbar på att överbrygga.
Klassiskt är att kundtjänst personal oftast inte har någon aning om tekniken bakom det dom säljer och supporten har ingen aning om vilka abonnemang det finns.
Det beror säkerligen på att man inte intresserar sig för annat än det som ingår i ens arbetsuppgift.
Självklart är det inte OK att säljare säger att digitaltv inte använder bandbredd då det är en ren, om än ofrivillig, lögn.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.