Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Ser läckert ut! Synd bara att det inte finns någon vettig ratt till krysslådan..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=292371

Den här sägs vara bra! Kostar ju dock mer än själva Xboxet

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ottenbaum
Jag hoppas att man inte blir lika överöst med "vinnar-bilar" som i tvåan. Tycker det tar bort lite av känslan då man får bilar som man vinner career med ganska enkelt. Jag vill att man ska vara tvungen att köpa sina egna bilar och trimma för att komma vidare.

Håller med och inte nog med att alla bilar man vinner är värda ynka 100. Hoppas även att dom behåller bilarna från 2an, nämligen rätt irriterat att dom plockade bort några av mina favoritbilar från 1an när 2an kom. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=292371

Den här sägs vara bra! Kostar ju dock mer än själva Xboxet

Ska villigt erkänna att jag inte har testat den, lite dyr dock

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
sökte på Forza 3 @ Gåågle, fann detta:

Gamespot har fått nyheterna att Forza 3 har varit under utveckling i ett par månader nu.
Det kommer vara klart någon gång under 2009.
Enligt några rykten kommer det att finnas mer än 100 banor och över 400 bilar, och att det kommer att finnas några nya "modes" som t.ex drag, drift och point-to-point och spelet kommer också att ha några nya online finesser.

[/i]

Point-to-point fanns i Forza Motorsport 1 också, det första racet man körde för att vara mer exakt

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Blir nice med "touge" races som tydligen ska finnas, typ bergspass, timeattacks

Angående porsche ratten är det lätt den jag köper iaf om Forza har samma körkänsla och bilfysik som 2an
Det va ju den stora nackdelen till 2an, fanns ingen vettig ratt och spelet hade inget stöd för koppling.

Har stora förväntningar av Porsche ratten

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

En bild jag hittade på ett annat forum

Helt sinnessjukt snyggt säger jag bara

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att den andra bilden (BMWn?) ser snyggare ut i spelet än i verkligheten

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

tycker de måste jobba lite på reflektionerna dock , något med ljuset får det att se leksaks-aktigt ut.

mest på den svarta bmw'n och r8's bakdel

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Som Devildoll säger så måste de jobba på reflektionerna lite mer. Dem har fortfarande lite för mycket av den där "plastiga" looken som definierar spel från verkligheten så tydligt. Det är just på den punkten som Polyphony lyckats så bra med GT5 och får det att stå ut mot konkurrenterna.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Ja detta ser man fram emot, synd bara att G25 inte funkar till boxen

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
En bild jag hittade på ett annat forum

Helt sinnessjukt snyggt säger jag bara
http://img189.imageshack.us/img189/9720/fm3vsreallife.jpg

Vissa av bilderna där på vänstersidan är väl inga ÄKTA verklighetsbilder utan skapade virtuellt de också.

Permalänk
Medlem

verkar bli världens hittills bästa bilspel om jag får säga dee
@Sjögren_85 givetvis är vissa av de riktiga bilderna renderade i dator.
Dem ser ju ungefär ut som galleri bilderna på respektive bil's hemsida.

Permalänk
Medlem

Snyggt hoppas bara körkänslan är bättre än i Forza 2.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
Snyggt hoppas bara körkänslan är bättre än i Forza 2.

Har första forza till gamla xbox. Helt klart grym körkänsla. Menar du att det är sämre i 2:an?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Har första forza till gamla xbox. Helt klart grym körkänsla. Menar du att det är sämre i 2:an?

Nej det är det inte Forza 2 är enligt meg endast ett uppsving från föregångaren.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Ser själv fram emot detta, sugen på en 360 för detta. Hade ju forza 2..

men de jag tänker, Forza 2 = xbox 360 dödare..Vad blir inte detta då?

Sjuktsnyggt är de, no doubt!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej det är det inte Forza 2 är enligt meg endast ett uppsving från föregångaren.

haha ok. Då kan jag inte fatta att förgående talare säger att det är dålig körkänsla. Men så kanske han gillar arkad känsla aka. NFS pro street

Permalänk
Medlem
Citat:

Jämför bara med Gran Turismo 5 Prolouge eller Simbins GTR. Forza 2 var för mycket Arkad, inte lika mycket som NFS spelen men för att vara ett racing spel så var det inte mycket att hurra för.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

Permalänk
Medlem

Enligt min uppfattning är Forza 2 bättre än ettan på alla sätt och vis. Har spelat forza 2 i över två år nu. Köra online och lacka/tuna bilar är helt klart den största behållningen.

Jag fastnade aldrig för GT5 P. Tycker att det är för stelt och det saknar det där lilla extra som gör att jag vill spela vidare.

Det finns lite förväntningar på FM3 om man säger så

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Jämför bara med Gran Turismo 5 Prolouge eller Simbins GTR. Forza 2 var för mycket Arkad, inte lika mycket som NFS spelen men för att vara ett racing spel så var det inte mycket att hurra för.

Å andra sidan har Forza 1 & 2 fått mycket bättre kritik än de senare GT-spelen, så något gör dom uppenbarligen rätt

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Å andra sidan har Forza 1 & 2 fått mycket bättre kritik än de senare GT-spelen, så något gör dom uppenbarligen rätt

Jaha enligt vilka källor då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Känns ju dock fel att jämföra med Prologue fast nu har jag dock inte kört GT sedan typ 2an. (: Aja kommer köpa båda när dom väl släpps, ska bli nice. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

olika speltidningar osv.

Permalänk
Medlem

ge ma gt5

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

olika speltidningar osv.

Ok nämn en då? Jag tror Forza 3 blir mycket bättre än sin föregångare men de kommer få kraftig konkurrens från GT5, sen de artiklar jag läst (IGN, Gamespot osv) så har Forza och GT spelen fått rätt så lika kritik så att påstå att Forza är ett mycket bättre spel än GT är lite att ta i.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Metacritic.com

GT.

Playstation 3: Gran Turismo 5 Prologue (2008) 80
Playstation 3: Gran Turismo HD Concept (2006) 82
Playstation 2: Gran Turismo 4 (2005) 89
Playstation 2: Gran Turismo 4: Prologue (2004) 70

FM.

Xbox 360: Forza Motorsport 2 (2007) 90
Xbox: Forza Motorsport (2005) 92

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

tänkte bara kolla ifall någon har hört/sett att Chevrolet El Camino ska vara med, eller om det var bara löst prat från någon?

ser verkligen fram emot detta.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Metacritic.com

GT.

Playstation 3: Gran Turismo 5 Prologue (2008) 80
Playstation 3: Gran Turismo HD Concept (2006) 82
Playstation 2: Gran Turismo 4: Prologue (2004) 70

FM.

Xbox: Forza Motorsport (2005) 92 [/B]

Playstation 2: Gran Turismo 3 A-Spec (2001) 95

Det är dom som ska jämföras, inte HD concept och prologue. Och då vinner ju GT. Tycker dock att dom håller samma klass, inget att böla om.

Jag e mest spänd på att se vilket som kommer först, GT5 eller Forza5

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Blir så trött på folk som jämför GT5 Prologue mot Forza 2. Det är ju för fasiken ett demo. Eller rättare sagt en "försmak". Att sedan recenscenter sitter och betygsätter spelet och ger grafiken en 98/99 poäng, och sedan drar ner helhetsbetygen med typ 64 poäng för att spelet saknar innehåll är väl fullt normalt? Hur kan man vara så korkad och oproffisionell att tro eller ens förvänta sig något annat?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune

Playstation 2: Gran Turismo 3 A-Spec (2001) 95

Det är dom som ska jämföras, inte HD concept och prologue. Och då vinner ju GT. Tycker dock att dom håller samma klass, inget att böla om.

Jag e mest spänd på att se vilket som kommer först, GT5 eller Forza5

Nja, jämför Forza 1 med GT 4 isådana fall, dom är ju släppta ungefär samtidigt iallfall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Blir så trött på folk som jämför GT5 Prologue mot Forza 2. Det är ju för fasiken ett demo. Eller rättare sagt en "försmak". Att sedan recenscenter sitter och betygsätter spelet och ger grafiken en 98/99 poäng, och sedan drar ner helhetsbetygen med typ 64 poäng för att spelet saknar innehåll är väl fullt normalt? Hur kan man vara så korkad och oproffisionell att tro eller ens förvänta sig något annat?

Jag håller delvis med. Det är vanskligt att jämföra prologue med Forza 2, men å andra sidan så är det ju det senaste spelet och det enda GT till PS3 än så länge.

Personligen kommer jag antagligen skaffa både Forza 3 och GT5.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W