Permalänk
Medlem

Konstigt ljudproblem!

Hejsan, nu är det så att mitt ljud helt plötsligt har slutat fungera som det ska.

Problemet: Ljudet fungerar i Realteks HD Audio Manager. "ni som har det vet att man kan testa alla högtalare med det, låter typ DRRRRRIIING i varje bara för att testa ifall dem funkar. Men ljudet fungerar ingen annanstans som tex, spel, eller hemsidor osv.

det fungerar allså bara när man ska testa om ljudet fungerar.

Har testat med både högtalare och headset, testat olika drivrutiner och nej jag har inte mutat!

Någon som har någon aning? tack på förhand

Mvh Sydpolen.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur ser det ut i ljudinställningarna i kontrollpanelen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

jadu tog en bild hur det ser ut medans jag spelar upp en låt från youtube.
http://img231.imageshack.us/img231/2874/ljud.jpg
Enligt alla ljuduppspelare så spelas det upp ljud. Men ja hör det inte. >.<

Programmet i mitten är då realteks hd audio manager, trycker jag på play-knappen så funkar ljudet :S då hör jag drrriing i alla högtalare.

Permalänk
Medlem

Prova att sätta "högtalare" som standard,

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem

Inte råkat ställa in endast digital output?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Vart ser man om man gjort det? och jag har redan testat sätta högtalare som standard! får psykbryt på detta fel :). några andra förslag?

Permalänk
Medlem

Okej, helst plötsligt så började ljudet fungera >.< råka komma åt avstängnings knappen sen funka det igen :S. har startat om datorn 15-20 ggr efter jag har ändrat en massa men efter denna gång så ville det visst funka aja, tack för alla som har tagit er tid och försökt hjälpa mig!

:*