Köpa xb360 i slutet av sommaren?

Permalänk

Köpa xb360 i slutet av sommaren?

Komer det löna sig att köpa ett xbox360 i slutet av sommaren, att det inte är typ föråldrat då? Och att det inte kommer nån ny bättre konsol efter ett halvår?

Permalänk
Medlem

Nästa Xbox ryktas komma 2012 och Xbox 360 har fortfarande mycket att ge.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nope det kommer inte en ny konsol inom 9 månader.

Permalänk
Medlem

Ne de är väldigt lungt, de dröjer nog ett tag då inte någon ny är här i en nära framtid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Nästa Xbox ryktas komma 2012 och Xbox 360 har fortfarande mycket att ge.

Va skönt då!
Tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
Nope det kommer inte en ny konsol inom 9 månader.

Tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Ne de är väldigt lungt, de dröjer nog ett tag då inte någon ny är här i en nära framtid.

Bra, då har jag något att de fram emot!

Permalänk

Får jag fråga är det sommarjobbs pengar som skall slösas funderar lite i samma banor nämligen

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Du kan lugnt köpa ett 360, nästa generation är en bra bit bort. Dock så kommer det komma en slim version av PS3 senare i år / börja nästa år. Fast om du ska ha 360 så kvittar det iofs, bara handla på

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traktor_APA
Får jag fråga är det sommarjobbs pengar som skall slösas funderar lite i samma banor nämligen

Hehe ja Ska också flytta till en egen lägenhet pga av skola (15 år ) så vill ha något att göra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Du kan lugnt köpa ett 360, nästa generation är en bra bit bort. Dock så kommer det komma en slim version av PS3 senare i år / börja nästa år. Fast om du ska ha 360 så kvittar det iofs, bara handla på

Xbox skall jag nog skaffa eftersom alla mina kompisar har det så kan man spela med dem

Permalänk

Själv funderar jag på att köpa en arcad eller premium 6gb. Men är det några kända prissänkningar inom den närmsta tiden som gör de värt att vänta ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

kommer nog en uppdatering på xbox 360 vid jul, men det är ju inte direkt någon revolution. I "värsta" fall är det en xbox 360 slim. Du har inget att oroa dig över således.

Permalänk
Medlem

Ryktas även om att "Wave3" (nya tekniker, programmering jadajadajada) med spel är på väg till XBOX360... så det lär nog stanna ett tag.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
Ryktas även om att "Wave3" (nya tekniker, programmering jadajadajada) med spel är på väg till XBOX360... så det lär nog stanna ett tag.

Wave3 spel har funnits ett bra tag, det första som kom var Tom Clancy's HAWX.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mormor
Wave3 spel har funnits ett bra tag, det första som kom var Tom Clancy's HAWX.

Hehe, okej. Bara jag som ligger lite efter i tiden då.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Går det att använda xboxet som media center? dvs slänga in .avi .mp3 .img osv om det är chippat?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Går det att använda xboxet som media center? dvs slänga in .avi .mp3 .img osv om det är chippat?

Nej.
Bara PS3 du kan spela upp filmer direkt (dock endast i vissa format)
Du kan streama ifrån din dator dock via nätverk.

Tyvär finns det ingen chip till 360 så den blir som Xbox1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Nej.
Bara PS3 du kan spela upp filmer direkt (dock endast i vissa format)
Du kan streama ifrån din dator dock via nätverk.

Tyvär finns det ingen chip till 360 så den blir som Xbox1

Fan behåller mitt gamla xbox då

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Är i helt samma banor. Kommer nog att köpa ett 360 så fort sommarjobbslönen rullar in. Förhoppningsvis blir man inte helt köptokig och handlar för mycket elektronik bara, eller vad säger jag. Det finns inget som heter för mycket elektronik!

Blir nog en premium, mediamarkt har nyligen slagit upp portarna här i staden så det blir nog att inhandlas där.

Längtar som fan, senaste konsolen man hade var nintendo 64

Visa signatur

Dell Studio - Intel® Core™ 2 Duo-processor T9300 (2,5 GHz) - 17,0-tums WUXGA+ (1 920 x 1 200) - 4 096 MB 667 MHz DDR2 - 500GB (5.400rpm) - 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650 - 3DMark06 = 3050 pts

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Nej.
Bara PS3 du kan spela upp filmer direkt (dock endast i vissa format)
Du kan streama ifrån din dator dock via nätverk.

Tyvär finns det ingen chip till 360 så den blir som Xbox1

Eh, jo. 360 klarar väl ungefär samma format som PS3 + WMV, och det går att spela från externa diskar, usb-minnen och dvd-skivor.

Permalänk
Medlem

Funderar också på att köpa en xbox 360 efter sommaren. Det jag undrar är vilken version på xbox är det som gäller nu (Jasper, Valhalla m.m)?

Vilken version som sagt och hur man kan se till att man köper den senaste.

/Tomas

Permalänk

Köp från ställen som säljer mycket så att de behöver köpa in nya lager oftare.
Då bör du få den nyare

Och är inte JAsper och valhalla samma fast olika namn?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahnfeldt
Funderar också på att köpa en xbox 360 efter sommaren. Det jag undrar är vilken version på xbox är det som gäller nu (Jasper, Valhalla m.m)?

Vilken version som sagt och hur man kan se till att man köper den senaste.

/Tomas

Det är Jasper som gäller.

http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3472&p=2

Där kan du se hur man ser att man har en Jasper.

Permalänk

Själv köpte man sin andra Xbox 360 förra veckan, sålde min första för lite över ett år sedan då jag skaffade PS3 istället.

Tittade nu och jag fick en Jasper verkar det som, kul med det senaste, men min första var en Zephyr och jag kan säga att den fungerade lika bra

Mitt råd till trådskaparen: Det är helt klart värt att skaffa en 360 nu, kommer många bra och exklusiva spel till den fortfarande (som många redan konstaterat i tråden).