Permalänk
Medlem

Sätt dit orginal kylaren igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filuren-75
Gött. Då vet jag. Tackar för hjälpen. Som sagt, novis.

En till fråga.. kan du kanske.. ha tappat kylaren? I toaletten? Och spolat några gånger?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
En till fråga.. kan du kanske.. ha tappat kylaren? I toaletten? Och spolat några gånger?

lolirl

+1

Korrosion på en kylare fastsatt med stripes och en metal(?)pinne?

Permalänk
Inaktiv

Du har satt fast din kylare med en klubbpinne och buntband?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj christian
Du måste skoja herregud!

Kör med en monteringsanordning som följde med kylaren!!!

Nä, jag gillar buntband bättre. Buntband is the shit!! Det och el-tejp. Men jag hade ingen eltejp hemma så de fick bli buntband. Hade jag haft eltejp så kan du räkna ut resultatet.

Permalänk

DO NOT FEED THE TROLL!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
En till fråga.. kan du kanske.. ha tappat kylaren? I toaletten? Och spolat några gånger?

Max en gång.

Permalänk
Medlem

galet felaktig montering gör om gör rätt!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ett skämt? ifall inte , nej du kommer inte kunna montera den på ett bra sätt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av propan
Ett skämt? ifall inte , nej du kommer inte kunna montera den på ett bra sätt.

Inte? Hmm...?

Permalänk

Nja, alltså.. limma dit den borde kunna fungera.. släng en skvätt gräddfil mitt på CPUn, lite lim mot kanterna och trycka dit kylarn. Kommer fungera prima. Sedan ettpar buntband i diagonal över kylaren (ett kross altså).

Eller, köp dig en ny kylare med fäste..

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Nja, alltså.. limma dit den borde kunna fungera.. släng en skvätt gräddfil mitt på CPUn, lite lim mot kanterna och trycka dit kylarn. Kommer fungera prima. Sedan ettpar buntband i diagonal över kylaren (ett kross altså).

ASG HAHAHAHA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Nja, alltså.. limma dit den borde kunna fungera.. släng en skvätt gräddfil mitt på CPUn, lite lim mot kanterna och trycka dit kylarn. Kommer fungera prima. Sedan ettpar buntband i diagonal över kylaren (ett kross altså).

Eller, köp dig en ny kylare med fäste..

Ja, tycker de borde gå. Alla andra verkar inte ha nån koll alls. Man tager det man haver.

Permalänk

Spelar det nån roll om buntbanden är transparenta eller svarta?
Jag menar svart drar ju till sig mer värme.

Permalänk
Slipsmannen

Så jävla underbar läsning såhär när man kommer hem ifrån jobbet
+10 för det här

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk
Medlem

Jag finner bara ett ord och det är "ghettolösning"

Skönt att snubben fick med Made in korea på bilden också

Permalänk
Medlem

haha, :D!!! klockrent!

Känns inte helt rätt att låna en så underhållande tråd men eftersom jag bara har en liten fråga så passar jag på och klämmer in den!
Jag sitter med en helt oklockad e8400 och har ungefär 34-36 grader på mina kärnor i idle! är det mycket? monterade iof om cpufläkten för 2 dagar sen så det kanske tar några dagar innan pastan börjar verka.
Sitter med ett antec 1200. samt Noctua NH-U12P som processor kylare.
4870x2 ligger mellan 40-45c i idle.

har letat runt, Men resultaten verkar variera ganska mycket, så ifall någon med ungefär dylikt system vill dela med sig så skulle det uppskattas något otroligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SydpoleN
haha, :D!!! klockrent!

Känns inte helt rätt att låna en så underhållande tråd men eftersom jag bara har en liten fråga så passar jag på och klämmer in den!
Jag sitter med en helt oklockad e8400 och har ungefär 34-36 grader på mina kärnor i idle! är det mycket? monterade iof om cpufläkten för 2 dagar sen så det kanske tar några dagar innan pastan börjar verka.
Sitter med ett antec 1200. samt Noctua NH-U12P som processor kylare.
4870x2 ligger mellan 40-45c i idle.

har letat runt, Men resultaten verkar variera ganska mycket, så ifall någon med ungefär dylikt system vill dela med sig så skulle det uppskattas något otroligt!

Cpu idle i mitt system ökade på sommaren från 28 - 36 grader pga värmen Det är load du ska bry dig om.

Permalänk
Medlem

hahaha ghettomod ownz =D

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kittarn
Så jävla underbar läsning såhär när man kommer hem ifrån jobbet
+10 för det här

Underbart. Jag e här för att roa er.

Permalänk
Medlem

Båda kärnorna i full-load (iof endast i 10 min) resultera i 45c.
sen är ju som sagt kylpastan helt ny så jag kanske oroade mig i onödan
tack tack! och ledsen att jag låna tråden lite:)

Permalänk
Medlem

Nätagget ColorsIT är nog inte tillräckligt kraftfullt för att driva ditt system under load.
Vilket kan rellatera i avstängning etc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Jepp, det där är garanterat problemet.
Skaffa dig en monterings anordning.

De va garanterat inte det problemet. Köpte en ny kylare idag, Freezer 7 Pro. Ligger fortfarande runt 50 c idle med öppen låda.
Kan de trots allt va chassit? Eller e de nätagget för fläkten från den blåser ju rätt ner mot processorn?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredix
Nätagget ColorsIT är nog inte tillräckligt kraftfullt för att driva ditt system under load.
Vilket kan rellatera i avstängning etc.

Kan de kanske va. Är ju billig skit. Har ett Antec 430w liggande men har bara 3st strömkontakter på det. Tänkte köpa några förgreningar till det...om de nu räcker med det nätagget? Enligt en vän som hade kollat upp hur mycket jag behövde för mitt system sa han att de skulle räcka med runt 350-400w. Tycker han borde veta som sysslar med överklockning och vatten-kylning m.m. Men proffs har ju haft fel förr.

Permalänk
Sötast

Filmjölken tog priset haha 10p lätt!

Permalänk

Kanske ansågs som lite oseriös med fotot på gräddfil, superlim och el-tejp men var bara tvungen att spä på lite när man blev idiotförklarad.

Självklart så e de inget jag använt. Är seriös och har ett problem jag vill ha löst.

Så här ser det ut nu med några nya inköp.
http://www.sweclockers.com/upload/gallery/29692-full.jpg

Och detta e vad de står i idle.
http://www.sweclockers.com/upload/gallery/29693-full.jpg

Någon annan som haft liknande problem? Kan de va att processorn vart klockad innan?

Är tacksam för all hjälp trots att vissa dumförklarar mig, och det kan jag ta.

Permalänk

Nånting hände...

Ladda ner programet CoreTemp. Helt plötsligt står det att jag har ca 36 c på båda kärnorna. Känns betydligt bättre.
Kan Asus egna medföljande program verkligen visa fel på så mycket som 20 c??

Har fortfarande problem med att datorn krachar vid spel. E de uppdateringar som jag måste ladda ner eller e de bara nätagget som e för klent? Finns de nån sida jag kan kolla upp hur kraftigt nätaggregat jag behöver för mitt system vid idle och load?

Vad det gäller chassit så blir det ett Antec threehundred i slutet av månaden.

Permalänk
Medlem

Hahaha, ghettomod FTW!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Re: Varm Intel E8500 processor. Hjälp!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filuren-75
[B]Nåt verkar inte stå rätt till i min dator. Är väldigt novis så jag har ingen aning om vad som är fel?

Tempen ligger på runt 55 grader utan att jag kör några program. Tempen sticker iväg upp mot 75-80 grader när jag drar igång ett spel. ]

De mjukvaror som finns (t ex coretemp, hwmonitor, realtemp osv) som "mäter" dina temperaturer räknar bara ut dina kärntemperaturer baserat på en formel där de bara kan gissa den maximala t-junction'en för ditt chip (dvs den maximala temperaturen kretsen tål innan den throttlar). Det är ett välkänt problem eftersom Intel inte avslöjat T-Junction max för många av sina processorer. Vet man inte T-junction max, vet man heller inte vad ens temperaturer ligger på. Man kan t om ändra t-junction max i programmen om man ogillar temperaturerna. ^^

Det man ofta stöter på när folk skriver att de har väldigt låga idle/load temps eller väldigt höga dito, kan man alltså ta med en nypa salt.

När jag mätte mina kärntemperaturer med flera olika program, så fick jag olika resultat beroende på vilket T-junction max som var inställt som standard i programmet. Det kunde skilja 10-15 grader mellan programmen.

Har du en bra kylning, applicerat kylpastan rätt och fäst kylanordningen korrekt och inte överklockar, så har du med största sannolikhet bättre temperaturer än de 55 C idle som du får.