Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Har fått inspiration och ska göra samma sak som dig (fast utan spray).

Använde du möjligen detta kit när du sågade? http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=55663303

Är det sån man ska ha när man fixxar till kanterna? har inte det kittet men men sån maskin med olika "sågar"

Föresten, Vilken spray använde du?=) och du spraya hela va? även uppe och på dörrarna?

Permalänk
Medlem

Fint gjort sitter själv på ett gammalt Asus vento 3600. som jag fick gratis av min kompis. man kanske ska ta och cutta upp lådan för att göra sånna hål sjlv för kablarna haha

8/10

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

@ Smartidiot89 nä, jag fick ett annat kitt med dremeln och de verktygen och tillbehören med en verktygslåda. Men ja, något liknande iaf.

@mjkn2 A, jag sprejade om även utanpå då det blivit lite repor och andra otrevligheter. Men våtlipade först lite lätt för att få bort ojämnheter. Jag använde matt svart färg och sedan en grundfärg som är roströd, dock kommer jag inte ihåg märkena. Men har för mig att jag fick med lite bilder på sprayburkarna så kolla dem. Endast dem jag använde.

@ Fabola Tackar!
Ja, kabeldragningshålen är jävligt underlättande. Helt klart värt att göra.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt jobbat, avundsjuk...;)

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Du kan väl ta ett kort på kapbladen du använde?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av völund
Riktigt snyggt jobbat, avundsjuk...;)

Tackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Du kan väl ta ett kort på kapbladen du använde?

Om du kikar på bild 4 så ser du dem uppe till höger.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga om det här verktyget funkar bra:
Har en sån här maskin: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=69702056

Och blandannat sånna här slipar (liknande): http://www.boobooinc.com/sq/album/dremel05.jpg

Det borde gå bra att slipa bort plåten bakom fläktarna med va?=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mkjn2
Tänkte fråga om det här verktyget funkar bra:
Har en sån här maskin: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=69702056

Och blandannat sånna här slipar (liknande): http://www.boobooinc.com/sq/album/dremel05.jpg

Det borde gå bra att slipa bort plåten bakom fläktarna med va?=)

Vet inte vad det är för kvalité på de billigare dremel-kopiorna men rent teoretiskt borde det gå.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mkjn2
Tänkte fråga om det här verktyget funkar bra:
Har en sån här maskin: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=69702056

Och blandannat sånna här slipar (liknande): http://www.boobooinc.com/sq/album/dremel05.jpg

Det borde gå bra att slipa bort plåten bakom fläktarna med va?=)

Går utmärkt, har själv använt den till mitt chassi. Däremot tycker jag du ska köpa bättre kapskivor då de vanliga är skitdåliga. Gick åt drygt 1 glasfiberskiva då jag gjorde 3 hål, skar bort hårddiskburen och alla fläktgaller. Diamantskivor är antagligen ännu bättre.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Okej får köpa diamant slipar på clas nån dag då!

Är dock osäker på hur jag ska göra med färgen. Jag vill att det ska vara jämn färg och att inte färgen ska åka av om jag skulle repa insidan med en skruvmejsel

Har en sån här om det hjälper: http://i.ehow.com/images/GlobalPhoto/Articles/2187688/airbrus... (liknande)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mkjn2
Okej får köpa diamant slipar på clas nån dag då!

Är dock osäker på hur jag ska göra med färgen. Jag vill att det ska vara jämn färg och att inte färgen ska åka av om jag skulle repa insidan med en skruvmejsel

Har en sån här om det hjälper: http://i.ehow.com/images/GlobalPhoto/Articles/2187688/airbrus... (liknande)

Först och främst bör du slipa ytorna ordentligt sedan tvätta av dem och blås bort allt spån. Sedan grundfärg 3 tunna lager(vänta minst 15min mellan varje) och kör efter det på med "huvudfärgen" 3-5 tunna lager och låt det torka ordentligt. Vad man också bör tänka på är att man bör vara i en omgivning där det är runt 20-21c när man färgar.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Först och främst bör du slipa ytorna ordentligt sedan tvätta av dem och blås bort allt spån. Sedan grundfärg 3 tunna lager(vänta minst 15min mellan varje) och kör efter det på med "huvudfärgen" 3-5 tunna lager och låt det torka ordentligt. Vad man också bör tänka på är att man bör vara i en omgivning där det är runt 20-21c när man färgar.

Ojdå, Det var mycket som skulle göras! Så ska allt på insidan slipas? Får bli att jag köper och håller på i garaget nån vecka, Trodde det skulle gå på en kväll jag. Men när jag köpt chassit så kan jag kanske skicka pm till dig? Vilken färg jag ska ha osv? Jag har köpt slip och diamant "sågar" iallafall=)
Men somsagt, ska köpa chassit vilken dag som hällst.

Föresten, är tricool fläktarna tysta? Jag kör med noctua nu och dom är tysta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mkjn2
Ojdå, Det var mycket som skulle göras! Så ska allt på insidan slipas? Får bli att jag köper och håller på i garaget nån vecka, Trodde det skulle gå på en kväll jag. Men när jag köpt chassit så kan jag kanske skicka pm till dig? Vilken färg jag ska ha osv? Jag har köpt slip och diamant "sågar" iallafall=)
Men somsagt, ska köpa chassit vilken dag som hällst.

Föresten, är tricool fläktarna tysta? Jag kör med noctua nu och dom är tysta

Alla ytor som ska färgas bör ruggas upp med slippapper innan de färgas. Som grundfärg kan du köra på med valfri färg som är lite stryktålig. Färgen jag valde(woody tipsade om) är en slags rostskyddsfärg för järnbalkar. Funkar iaf.

Nja, tricoolfläktarna är inte så tysta men de har väldigt högt lufttryck/luftflöde. Så beror väl på lite hur känslig man är men Noctua, Nexus, Fractal, Schyte är tystare.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Ett tips till nästa gång, lägg jämna lager när du lackar. Syns att det blivit ojämnt med lack vid resultatet och första lackningen med svart färg. Jag lackade mitt 300 igår med ett enda lager som var jämt och fint blev hur bra som hellst ska lägga upp en logg så du kan få se mitt resultat. Annars tycker jag du gjort ett mycker bra val att välja 300 som chassi ! hade!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdFr
Ett tips till nästa gång, lägg jämna lager när du lackar. Syns att det blivit ojämnt med lack vid resultatet och första lackningen med svart färg. Jag lackade mitt 300 igår med ett enda lager som var jämt och fint blev hur bra som hellst ska lägga upp en logg så du kan få se mitt resultat. Annars tycker jag du gjort ett mycker bra val att välja 300 som chassi ! hade!

ETT!? Blir säkert snyggt men inte styrktåligt... räcker att du kommer åt med en mejsel för att färgen ska nötas bort:( Jag lackade en moderkortsplåt igår med 5-6 lager... Lite överdrivet men förra gångan körde jag två lager och det tålde inte spec mycket:(

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdFr
Ett tips till nästa gång, lägg jämna lager när du lackar. Syns att det blivit ojämnt med lack vid resultatet och första lackningen med svart färg. Jag lackade mitt 300 igår med ett enda lager som var jämt och fint blev hur bra som hellst ska lägga upp en logg så du kan få se mitt resultat. Annars tycker jag du gjort ett mycker bra val att välja 300 som chassi ! hade!

Nja, man bör ha fler lager än ett. Lätt att man råkar skrapa bort färg när man stöter i med något. Har dock lärt mig en hel del i efterhand så nästa gång jag lackar ett chassi så kommer det bli mer ordentligt gjort.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
ETT!? Blir säkert snyggt men inte styrktåligt... räcker att du kommer åt med en mejsel för att färgen ska nötas bort:( Jag lackade en moderkortsplåt igår med 5-6 lager... Lite överdrivet men förra gångan körde jag två lager och det tålde inte spec mycket:(

Har jag inte tänkt på. Men tack för tipset!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdFr
Har jag inte tänkt på. Men tack för tipset!!

Inga problem:)

Skruvade fast min plåt idag och på sista skruven slant mejseln!:( Vart en repa men inte så aluminiumet kom fram Alltså vart de bra, men la på två lager till över baksidan där repan vart. Men nu vart det fult tror jag, ska torka lite till innan jag skruvar dit den igen. Men spelar roll baksidan ska ändå stå mot väggen

EDIT: Vart jävligt blankt och revan försvann Långt över förväntan! Synd att en fluga skulle fastna men det syns inte efter att jag pillat lite och gått över det med målartvätt

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt! gav mig inspiration:D