Permalänk

Lika kul att läsa varje gång, detta blir nog nutidens bibel så småningom

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk

Dina block är så klockrena *Old school cooled* Nästan så att man inte vill att du ska byta ut dom, hehe.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Helt klart intressantaste byggloggen @ sweclockers.

Permalänk
Inaktiv

Skulle ju inte skada o ha den Budgeten du har?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wirf
Skulle ju inte skada o ha den Budgeten du har?

Fattig student menar du Eller före detta, har börjat jobba för två veckor sedan Inte så mycket till budget då

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Har 4GB men windows XP 32-bit kan bara adressera 3GB. Måste köra 64-bitars om man ska kunna använda mer än 3GB.

okej, men det var inte svar på min fråga

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
okej, men det var inte svar på min fråga

Aha, missade det. Jo då, i Vista är det lite för klent med 2Gb minne, där går minnesanvändningen upp över 2Gb ibland. Det verkar som att Vista slukar så mycket minne som det får

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv

Japp, Vista använder väl minnet iallafall, till skillnad mot XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Japp, Vista använder väl minnet iallafall, till skillnad mot XP

Nä tyvärr gör det inte det, bara om man har 64-bitars, lika som med XP. Man måste köra med 64-bitars om man ska ha över 3Gb minne.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

shit vad jobbigt.!

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Haha, kul å se att HX08:an lever!
Jag tror jag satt 3,5 år på mitt, men orkade aldrig med vattenkylning, däremot blev det lite omflyttade/utökade fläkthål mm. Idag sitter det nästan inget i den, byggde in en gammal P200:a för att kunna köra lite retro-spel då och då, men det blev för skrymmande, nu bor den i klädkammaren.

Intressant att du har behållet den så länge, med alla moddningar är den som ett Frankensteins monster.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Jag blir lika glad varje gång jag kikar igenom detta galleriet. Klockrent.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Jättekul att få följa bytena såhär. Jag önskar jag hade tagit kort varje gång jag bytt grejer. Jag har själv haft min HX08 i 7 år nu, men vi får se om den överlever nästa flytt eller ej.

Visa signatur

g++

Permalänk
Medlem

Alltid kul o kika in här och se att det har hänt ngt:)!

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Medlem

Tack ska ni ha för kommentarerna!
Alltid kul när folk uppskattar ett sånt här historiegalleri.

Blir det något byte så blir det ett 4870X2/4890 eller vad detta värstingkort kommer heta. Eventuellt kommer jag uppdatera med ombyggnad av min server då det skall in en sata-kontroller och två st TB-diskar. Sitter på BBB 24/1-lina nu men har snart en 100/100, skulle gå igång till hösten så då behövs det lite ombyggnation som jag också kommer att fota. Skall då sätta upp en egen router med smoothwall så det blir kul att dokumentera också. Ja många projekt blir det men vi får se när de kommer upp.

Ha de gött så hörs vi!

Visa signatur

Permalänk

Gillar detta galleri starkt, men undrar varför du inte kör med ...kompressor? kylningen. Blir inte sakerna kallare med det? Eller kunde du inte köra det?

Annars jättebra! Du får inte döda denna tråden.. xD

Permalänk
Medlem

Jag har skippat kompressorn och kör endast vattenkylt idag då riggen körs 24/7. Jag vågar helt enkelt inte köra den 24/7 med kompressor. Samtidigt blir det rejält dyrt

Tack för all uppskattning!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trevligt med en uppdatering!

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk

säger som kiruna, kollade på den här byggloggen för vad som känns som en evighet sedan sist

Permalänk
Medlem

Riktigt kul bygglogg att bläddra igenom.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Kan det vara en pci-täckplåt som du fäst fläkten till radiatorn med?

Riktigt fin bygglogg!

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

Skoj med en logg där det visar lite vad som har hänt under ett par år!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skoj med en logg där det visar lite vad som har hänt under ett par år!

Ja visst är det

Jag har fått andra prioriteringar för tillfället men kommer att uppdatera när det kommer något nytt. Det som står på tur känns som grafikkort men jag ska vänta på några spel som är värt att byta kort för först.

Tack för uppskattningen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jösses vad du har hållt på å bökat å skruvat pojk, riktigt intressesant och roligt

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk

Kung av ghetto. Du har min respekt

Permalänk
Medlem

Frän burk. Ger mig grymma flashbacks då det begav sig att man började använda vattenkylning

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem

Hehe... Vad är det här för något? Ser ju ut som någon maskin från tillbaka i framtiden filmerna. Men de måste jag säga ide rikedom värkar ju inte vara någon bristvara, men det kanske är dags att släppa fram dagens chassi så att de blir lite ordning och ser seriöst ut, den där burken må vara dig varmt om hjärtat, eller så är det snålheten som bedrar visheten.
M.V.H Freddy

Permalänk
Skrivet av blade80:

Ja visst är det

Jag har fått andra prioriteringar för tillfället men kommer att uppdatera när det kommer något nytt. Det som står på tur känns som grafikkort men jag ska vänta på några spel som är värt att byta kort för först.

Tack för uppskattningen!

Få ta och hålla med dig där
Sitter själv och väntar på D3 även om jag tror jag vuxit ifrån spel när det väl kommer så sitter bara på inbyggda grafikkortet för stunden

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ios113:

Hehe... Vad är det här för något? Ser ju ut som någon maskin från tillbaka i framtiden filmerna. Men de måste jag säga ide rikedom värkar ju inte vara någon bristvara, men det kanske är dags att släppa fram dagens chassi så att de blir lite ordning och ser seriöst ut, den där burken må vara dig varmt om hjärtat, eller så är det snålheten som bedrar visheten.
M.V.H Freddy

Det är definitivt snålheten som gör att jag inte byter chassi. Om jag byter chassi så ska det vara ett riktigt riktigt bra och stort ett och då kommer jag även vilja byta vattenkylnignen, jag sätter ju inte i gamla grejer i ett nytt chassi. Så ett nytt chassi med bra vattenkylning går säkert på lika mycket som en rejäl uppgradering av grafikkort, moderkort, cpu och minne gör.

Då blir det hela mycket enkelt Jag är för snål för att lägga pengar på något som inte ger spelprestanda. När jag har vunnit en massa pengar så kanske jag bygger helt nytt

Familjefar som man är gör att man inte får så mycket pengar över till hobby längre.

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Få ta och hålla med dig där
Sitter själv och väntar på D3 även om jag tror jag vuxit ifrån spel när det väl kommer så sitter bara på inbyggda grafikkortet för stunden

Jo ett inbyggt kort skulle räcka för mig också nu, bortsett för BF2 då. Annars är det den bärbara i soffan som gäller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

några av de bästa gallerierna! Önskar att jag också hade tagit kort varje gång man bytte nått, kul att se efter några år!