Permalänk
Medlem

haha ni är roliga som beställer flera.. tror ni på det själva eller?

Permalänk
Medlem

Beställde en jag med, betalade direkt med internetbanken.
Så om de vill ha mer betalt så måste de ju säga till eller häva köpet.
Tänker inte köpa den om det priset inte gäller, blev 42kr med frakt.

Permalänk
Medlem

Någon som fått svar av megastore æn?

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
Någon som fått svar av megastore æn?

Enda svar är att min orderbekräftelse, dröjer väl förhoppningsvis bara 5-8 dagar

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk

Nu fick jag ett så kallat avbokningsmeddelande i min mail, inte så oväntat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Enda svar är att min orderbekräftelse, dröjer väl förhoppningsvis bara 5-8 dagar

Är inte orderbekräftelser, beroende på hur de är formulerade. Mer eller mindre bindande från butikens sida?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Är inte orderbekräftelser, beroende på hur de är formulerade. Mer eller mindre bindande från butikens sida?

Nix.

Permalänk
Medlem

Jag har fått mejl nu, och en avbokning automatiskt, quote: " Hej,

du får detta mail på grund av att du beställt en Canon Ixus 100 is för 9 kr.
Tyvärr hade vi en felaktig priskod på denna kamera och produktern kostar
2669 kr. Vi har därför avbokat din order då kameran inte går att leverera
för detta pris. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta och eventuellt
merarbete detta har skapat.
Priset på hemsidan kommer att uppdateras under dagen men på grund av
tekniska begränsningar sker inte detta på en gång.
Än en gång beklagar vi detta och hoppas du har överseende med det
inträffade. Vänligen återkom om du har några frågor.

MVH/Best regards
Sofia
Kundtjänst
www.megastore.se"

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Alltid lika roligt med sådana här trådar, fullt med losers som försöker sko sig.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredix
Nix.

Källa tack, senast jag tittade var det Praxis att orderbekräftelse med kundinformation, pris och ordernummer var bindande.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Min blev avbokad oxå.
Får se om man får tillbaka pengarna, det nämner de inget om.

Permalänk
Medlem

om du inte får, stäm dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Källa tack, senast jag tittade var det Praxis att orderbekräftelse med kundinformation, pris och ordernummer var bindande.

Citat:

Megastore.se reserverar sig för prisförändringar, slutförsäljning eller eventuella faktafel som kan finnas på www.megastore.se eller våra annonser, samt eventuella tekniska fel som kan förorsaka felaktigheter i pris eller produktinformation.

Många gånger genereras en orderbekräftelse automatiskt och skickas till kund. Sedan står det klart och tydligt i deras vilkor man godkänner vid köp att det kan finna felaktigheter med priset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Källa tack, senast jag tittade var det Praxis att orderbekräftelse med kundinformation, pris och ordernummer var bindande.

Klicka på "kundservice" så hittar du

Citat:

Megastore.se reserverar sig för slutförsäljning samt lagerhållning hos våra leverantörer. Alla priser inkluderar moms. Megastore.se reserverar sig för prisförändringar, slutförsäljning eller eventuella faktafel som kan finnas på www.megastore.se eller våra annonser, samt eventuella tekniska fel som kan förorsaka felaktigheter i pris eller produktinformation.

Ganska normalt att online-affärerna gör såhär nuförtiden.

edit: Någon hann visst före

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totten
Klicka på "kundservice" så hittar du

Ganska normalt att online-affärerna gör såhär nuförtiden.

edit: Någon hann visst före

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredix
Många gånger genereras en orderbekräftelse automatiskt och skickas till kund. Sedan står det klart och tydligt i deras vilkor man godkänner vid köp att det kan finna felaktigheter med priset.

De kan inte förhandla bort konsumentköplagen genom att skriva 'bestämmelser' eller 'villkor' på sidan hur eller mycket de än försöker med sina 'godkännelser'. Konsumentköplagen står över sådant oavsett vad de skriver, tusan, 90% av alla nätföretagen ljuger kallingarna av sig under sina villkor vad som gäller inom lagen.

Hänvisar till ARN 2007-8330.

Nu är ju 9kr en såpass löjligt summa att kund lär fatta, men när det gäller mer skäliga summor kan det vara värt att ha i åtanke om butik vägrar leverera.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Jag köpte en digitalkamera för 10kr från Japan Photo igår. Fanns även för 1kr. Så det har redan sålts kameror för under det priset.

Kan du länka till den? Billigaste jag hittar ligger på 888kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tsukuyomi
Kan du länka till den? Billigaste jag hittar ligger på 888kr

de hade öppningserbjudande el. liknande och sålde ut gamla lager av 1-3år gamla kameror/videokameror för 1kr,10kr,100kr,1000kr etc. Gissar på att det endast gällde den fysiska butiken.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
de hade öppningserbjudande el. liknande och sålde ut gamla lager av 1-3år gamla kameror/videokameror för 1kr,10kr,100kr,1000kr etc. Gissar på att det endast gällde den fysiska butiken.

Stämmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
om du inte får, stäm dom

Tingsrätten kommer skratta åt den som stämmer.

Visa signatur