Permalänk
Medlem

Hur mountar man?

Säkert en otroligt korkd fråg och jag har hittar beskrivningar i en massa trådar men fattar ändå inte.

Jag har ett program jag ska installera (ISO) och enda sättet är tydligen att mounta.

Jag tänkte göra det via ett usbminne...om jag lyckas

Permalänk

Det finns en mängd sätt, dock är väl dessa enklast:
Det ena är att använda ex. imgburn (gratis, enkelt) eller nero (dyrt) och bränna iso-filen till en CD-skiva. Du kan annars använda ett program som heter DaemonTools eller Alcohol 120% för att lura din dator att du har en CD-/DVD-läsare extra som ISO-filen sitter i.

Visa signatur

Workstation: Dell Latitude E5400, WinXP/Ubuntu 9.10. 4 GB RAM, 250GB, P8700 @ 2.53GHz
HTPC: MythBuntu, 2GB RAM, 1TB, Atom dual core @ 1.6 GHz, Sanyo PLV-Z700
Server #1: Ubuntu, 2 GB RAM, 4*143 GB 10K RAID0 +2*73GB 15K RAID1. Intel Xeon dual core @3.2 GHz

Permalänk
Medlem

Du använder ett ballt program, förslagsvis http://www.daemon-tools.cc/eng/home

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Ladda ner UltraISO Trial-version och installera det. En virtuell CD-spelare skapas.
Kör igång programmet och acceptera att "Continue to try" eller "Fortsätt att utvärdera" programmet.
Välj Options - Language - Svenska.
I menyvalet Verktyg väljer du att "Montera till virtuell enhet..." och bläddra fram ISO-filen på USB-minnet.
Nu monteras programmet på din låtsas-CD/DVD och du kan välja att installera det.
http://www.ezbsystems.com/ultraiso/download.htm

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Tackar

Jag ska sätta mig och prova ikväll

Permalänk
Medlem

Kör Virtual CloneDrive från slysoft istället, gratis och flertalet gånger snabbare och ingen restart behövs vid installation. Fattar inte att folk fortfarande kör daemon tools och allt annat tjafs.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Kör Virtual CloneDrive från slysoft istället, gratis och flertalet gånger snabbare och ingen restart behövs vid installation. Fattar inte att folk fortfarande kör daemon tools och allt annat tjafs.

De rekommenderar en omstart på hemsidan och krävdes för mig flera gånger tidigare. Minns inte hur det var senast. I övrigt håller jag med om att det är ett bra program.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q