Permalänk

Intressant med det där gummit, inte sett tidigare.

Tänkte bara tillägga att det inte är några problem att skicka kort på rma som varit isolerade med vaselin. Har skickat kort som varit bra mycket värre isolerade än gigabyte kortet på bilden. Det är ju bara att spola kortet under varmvatten så rinner vaselinet av lätt som en plätt. Brukar göra så med mina kort emellanåt när jag vill ha dom helt rena. Bara att baka dom i ugnen några timmar så är det bara pang på det igen sen

Men det verkar ju smidigt det där så man kanske får pova nästa gång man får för sig att ta sig tid att bencha.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk

För mig funkade det inte bra, kanske var för att jag hade nagellack också. Mitt kort kördes i ugnen, under rinnande vatten, diskmaskin och med massor med aceton utan att få bort allt. Det blev en vit beläggning som inte gick att få bort.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
För mig funkade det inte bra, kanske var för att jag hade nagellack också. Mitt kort kördes i ugnen, under rinnande vatten, diskmaskin och med massor med aceton utan att få bort allt. Det blev en vit beläggning som inte gick att få bort.

Ok, aldrig varit med om Måste ha varit pga nagellacket isf. Har aldrig använt det själv.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Bra tråd! Ska köra igång om några veckor.

Dock så måste jag fixa pot först, och är inte sugen på att lägga ut för mycket på den. Järn leder ju ungefär häften så bra som aluminium, och eftersom jag kan få en järnpot gratis blir det nog det. Eller nån här inne som har något tips på var man kan skaffa billiga pottar?

Mvh

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-8B CPU: i7-3930K @ 4.55 + Corsair H80 Mobo: Asus P9X79 PRO Minne: 32gb G.Skill Ripjaws 1600 GPU: Gigabyte Radeon 6970 OC HDD: Intel X25-M G2 80GB PSU: Corsair AX 850W + 2x G2420HDBE 24".

Permalänk
Medlem

hur isolerar du på baksidan av moderkortet ?
yta blir ju kall även där efter en tid

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av izarul
Bra tråd! Ska köra igång om några veckor.

Dock så måste jag fixa pot först, och är inte sugen på att lägga ut för mycket på den. Järn leder ju ungefär häften så bra som aluminium, och eftersom jag kan få en järnpot gratis blir det nog det. Eller nån här inne som har något tips på var man kan skaffa billiga pottar?

Mvh

Den potten som jag länkade tidigare för 1000kr är billig. Annars kan du kanske skaffa en begagnad från www.techsweden.org

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
hur isolerar du på baksidan av moderkortet ?
yta blir ju kall även där efter en tid

På baksidan kör jag bara med ett lager armaflex, eftersom du spänner åt allt hårt som fan så kommer den biten skapa en lufttät isolering.

Klocka på! Nu ska jag iväg till min studentfest!

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)

Permalänk
Medlem

Humm, avdunstar LN2 eller hur byter du? iochmed att du lär väl fylla på/byta efter ca 20min?

Kan man ha LN2 i en vanlig termos bara? utan handskar?

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Avstängd

Vad kostar LN2 igentligen samt var köper man det??
Hur förvaras LN2 samt hur länge räcker det?
Vad är bäst ur tidssynpunkt mellan torr-is och ln2 ??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

LN2 kostar mycket mer än torr is eftersom du måste ha kärl (kan lånas) samt en bra termometer som går ner till -200C. Runt 50kr litern har jag hittat det för, har dock inte använt mina sista nödlösningar för att fixa det billigt, ska göra det när det är vinter (skriver här om det går att få tag på billigt).

Ur tidsynpunkt är nog torr is bäst, det är också väldigt smidigt att hantera (med lite sunt förnuft dvs).

Ska du börja från grunden kan du nog fixa allt som krävs för torr is inkl isen för under 1000kr. För ln2 skulle jag säga runt 2500kr inkl LN2.

Förövrigt kan du räkna med att du behöver runt 20 liter eller mer för att bencha med ln2.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Okej, har du ett "kit" jag kan köpa av dig för att komma igång med torr-is ? Ser att du bor i mölnlycke så är ju nära mig

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

Nja, jag har inget extra men jag skulle säkert kunna hjälpa dig att ordna fram grejer.

Mitt tips är att du börjar med att lägga in en köpes annons på www.techsweden.org och kollar om någon har någon tub att sälja till dig. Se till att det ingår isolering i form av armaflex samt fästen för den socket du tänkt köpa. Funkar inte det kan du köpa nya grejer från någon av de som tillverkar, kolla på http://www.xtremesystems.org/forums/forumdisplay.php?f=156 för att hitta någon som känns bra.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Okej! Ska in där och kolla! Har du någon bra kontakt som säljer torr-isen? Tänkte om man köper vardera 10kg så kanske priset blir lite bättre.

Visa signatur

Permalänk

Jag köpte av en firma som sysslade med torr is blästring, ska se om jag kan hitta numret på någon lapp. Annars så löser jag och google nog det i natt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Monster bump !

Flytta till Extreme och klistra ?