ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Snittåldern skulle jag tro vara vid 23-25, alltså inte några barnrumpor.

23-25 du får mig att känna mig gamal

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Vi (Anrop) kör även halvseriösa coop games som typ domination. Servern har lösen men hoppa in på TS eller chatten så får ni det. Ser väldigt gärna att ni är med på TS om ni ska spela då kommunikation är viktigt.
För nybörjare så rekommenderar jag att snoka runt på anrops forum. Pushar min miniguide till domination:
http://anrop.se/forum/viewthread.php?thread_id=312

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
23-25 du får mig att känna mig gamal

Skulle nästan vilja säga att snittåldern är högre en så men runt 25 är väl inte helt fel

men det märks också eftersom arma kräver en del disciplin.
Märks ganska fort när det kommer in nån cs fjortis och ställer sig och skjuter i tomma intet som får seriösa spelare att kolla åt alla håll och kanter efter fiender.

Man följer order, inte pratar strunt på Com och håller alltid eld om man inte har "fire at will" från squadleader

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Har tänkt att spela med Anrop på söndag. De bästa omgångar på spel jag någonsin spelat tidigare har varit när det var mycket taktik! Så detta tror jag verkligen kommer passa mig. Hoppas inte spelet blir mer än 4-5h för jag ska upp och jobba på måndag

Permalänk

Nån som vet hur man kan ändra sitt namn i multiplayer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_

Du skapar en ny profil under "player profile" i huvudmenyn.

Permalänk
Citat:

Är väl bara att skapa en ny profil, eller ändra namnet på den du använder?

Edit: Tusan, Pelle hann före

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Okej..
Men då förlorar man väl alla campaign framsteg, aja det spelar ingen roll ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Är väl bara att skapa en ny profil, eller ändra namnet på den du använder?

Edit: Tusan, Pelle hann före

Citat:

Okej..
Men då förlorar man väl alla campaign framsteg, aja det spelar ingen roll ^^

Det är bara att kopiera över de filerna från den andra profilen. Du hittar profilerna i samma dokumentmapp som de flesta andra spel sparar sitt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oradd
TrackIR 5 finns hos flightsim.se

http://www.flightsimshop.se/product_info.php?&products_id=336

Det blev ett köp från rc-simulations.co.uk till slut. Paketet med TrackIR 5 och TrackClip Pro gick på 180,20€ inklusive frakt. Kan klart rekommenderas, snabb och vänlig betjäning via email före jag köpte och även en snabb frakt.

Kom hem idag, jäkligt underligt till en början men det verkar ta sig rätt snabbt. Har nån TrackIR-användare några tips & tricks som kan vara bra att ha i rockärmen?

anrop-liren verkar vara jäkligt härliga. Men förrän jag mer i kast med nåt sånt måste jag införskaffa ett vettigt headset. Har nån nåt förslag? Får rekommendationer om Sennheiser PC-350 hela tiden men jag vet inte riktigt hur jag skall lösa det med högtalarpaketet (Logitech Z-5500, som inte har mic-in på "dosan"). Skall jag köpa nåt 5.1-headset med inbyggt ljudkort eller hur skall jag fixa det? Skulle mycket gärna slippa koppla om mellan högtalarna och headsetet hela tiden nämligen. Förslag mottages!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Jag använder en desktop mikrofon av logitech som har usb-anslutning, så den står alltid i ett hörn på skrivbordet, inkopplad och redo att användas. Då kan jag istället använda ett par ordentliga AKG-lurar som jag kopplar in i dosan till mina Logitech Z2300 vid behov

Men det beror väl lite på hur kräsen man är på ljudet. Det finns ju smidiga headsets som bara har en usb-anslutning också. Köpte ett par sådana av märket steelseries till brorsan i julas. Jag har inte provat dom själv men han tyckte dom var helt ok. Har även volymkontroll och smidigt infällbar mikrofon.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=137176

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

måste erkänna att jag blir jävligt sugen att köra med er på anrop.se.
men eftersom att jag är nog lite för ung för allas smak så är bara 16
men jag kör hälldre (ledsen förmodlingen felstavat) simulations spel än arcade spel. men jag måste nog slippa upp mig på det ena och det andra

EDIT: länken till det svenska addonsen verkar vara nere så någon kanske skulle kunna ge mig länken. vill hellre spela med svensk utrustning eller det som finns.

Permalänk
Medlem

Kom in och spela Domination eller något, där är det relativt frisläppt, relativt till de organiserade spelen. Mest spelande för skojs skull, även om grupper och sådant ju försöker hållas... Men kom in och prova, skyltar du inte med din ålder så kommer ingen anmärka på det så länge du sköter dig och gör vad man ska! Läs igenom trådarna under Squad som tar upp kommunikation och liknande och lyssna på vad folk säger till dig så ska du se att det går prima!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

jag får göra det, men måste köpa spelet först. jag har bara lirat på polarens ex. under sommarn. även fast jag har kört spelserien sen ofp.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag blir knäpp! Mitt moderkort har pajat och jag måste vänta på återbäringen den 15:e (hoppas jag innerligt) innan jag kan köpa ett I7-system (mobo, minne cpu bara) Gaaahhh vill spela med er på anrop, jag är ju fan stört sugen på att få lira med lite seriöst folk på anrop!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

ArmA2 expansion: ARMA II Operation Arrowhead

http://ve3d.ign.com/articles/news/49566/ArmA-II-Expansion-Pac...

Några citat från ohara:

Citat:

Yes that is, how it is, it help us to polish engine and add things that was wip due arma2 development, but there was not time to finish them.
.....................

All fixes made for expansion will be also aviable as free patch for original ARMA2. In arow head will be new expansion exe that will also include some new things&technology that will be for expansion only (will also need some support and aditional data in expansion PBOs).
.....................

Wait for german press release next week, we have some other surprises for that week
.....................

Works on expansion CG started at january this year at Brno (ALTAR team) and after A2 release, rest of art people in Mnisek connected to that work. Programmers and designers now fixing A2 and branched project, when fixes are released as patches. As expect that design bugs in A2 are near to be solved (most of bugs is now in engine not in design), designers moved/will move to Arowhead. Programers as they work on expansion automaticaly fixing A2 engine, so dont worry.

Permalänk
Medlem

fyfan va nice AH64-D och öken landskap!
Helt galet najs bara på första glimten

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Wohoo fyfan vad glad jag blir Tänkte väl att vi skulle få lite mer varierande landskap att lira i! Blir till att förboka så fort som möjligt.

Visa signatur

Permalänk

Vafan sitter lirarna och snickrar på en expansion för innan de har patchat till spelet så det fungerar tillfredställande?! Fan vad less man blir.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SubMarine
Vafan sitter lirarna och snickrar på en expansion för innan de har patchat till spelet så det fungerar tillfredställande?! Fan vad less man blir.

Nej, de började med expansionen för 6 månader sedan. Det är inte samma personer som sitter och gör modeller osv och de som programmerar. Läs vad ohara har skrev i min förra post.

Permalänk
Medlem

vilken av alla 3 anrop servrar ska man köra på då

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du vill lira, coop, pvp, eller något scenario/dylikt.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wato
vilken av alla 3 anrop servrar ska man köra på då

Den som lirar Domination är den mest populära under vardagar för allmänt slapp-lir. Men nu har det börjats med infanteri-övningar och dylikt också under vardagskvällarna, så vi snabbare lär oss att arbeta bra tillsammans i grupperna och med sambandet inför helgernas stormatcher. Du får vara med där också om du vill, men använd då TS och se till att läsa igenom guiderna i "Squad"-sektionen på forumet först, så du hänger med i vad som händer Är det lösenord och dylikt så hittar du det på forumet eller om du frågar någon på TS.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men jag har hört rykten om att det ska släppas som standalone. vilket jag tycker är sämre, dom gör det säkert för att krämma ut pengar från köparna.

Permalänk
Medlem

@edgren. Vill först säga att jag ser fram emot OFP2: DR väldigt mycket men:
Om du tittat på den video som släpptes på fz för ett tag sedan med gameplay från spelet så ser du en bit in när hans karaktär blir träffad i huvudet och säger: Oh! Just took a hit in the head but its nothing serious.
Det uttrycket utmynnade i en ganska rolig video med Arma 2 där en kille blir skjuten i huvudet och dör samtidigt som den repliken spelas.

Jag tror att OFP2 kommer blir lite mer fps än simulator, dock till sin fördel, det kommer locka fler spelare och jag tror att det fortfarande kan bli hur kul som hellst!

Edit: blev hans inlägg borttaget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Om du tittat på den video som släpptes på fz för ett tag sedan med gameplay från spelet så ser du en bit in när hans karaktär blir träffad i huvudet och säger: Oh! Just took a hit in the head but its nothing serious.
Det uttrycket utmynnade i en ganska rolig video med Arma 2 där en kille blir skjuten i huvudet och dör samtidigt som den repliken spelas.

Jag tror att OFP2 kommer blir lite mer fps än simulator, dock till sin fördel, det kommer locka fler spelare och jag tror att det fortfarande kan bli hur kul som hellst!

Jag tog bort det, då jag skrev i fel tråd. Mitt inlägg finns i OpF: DR-tråden.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity

Ja det försvann. Håller med om det du säger!

Permalänk

Har fått nog av AI som har röntgensyn och ser igenom gräs.
Vet nån var jag kan ladda ner moddet som reducerar gräs?
Jag är säker på att jag har sett en sån mod men jag hittar inte den igen =(

Permalänk
Medlem
Citat:

ähhh ta en bil o kör över dem istället

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Citat:

SAP Clutter 1.0

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=75873

Visa signatur