ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk

@I Kill

Lösen brukar vara hejsna men kan vara annat beroende på vem som hostar. Om du inte kommer in med det så är det bara att fråga i chatten på #anrop.net eller i klotterplanket på anrop.se

Välkommen!

Permalänk

@Umarrion

Jag är inte så hemma på AMD:s processorer, men motsvarar den en Intel Core 2 duo på 3 GHz eller bättre?

Grafikkortet borde räcka till, jag kör själv med ett HD 4800.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steel rat
@Umarrion

Jag är inte så hemma på AMD:s processorer, men motsvarar den en Intel Core 2 duo på 3 GHz eller bättre?

Grafikkortet borde räcka till, jag kör själv med ett HD 4800.

Det är väl en rimlig jämförelse. Det är ju trots allt en Phenom, inte Phenom II.

Själv är jag jääävligt sugen på ett/två 5870 och tre nya skärmar. Äntligen kan man gå i formation utan att göra bort sig. Äntligen behöver man inte vrida gubben panikartat för att hinna se sig omkring. Kan tänka mig att detta (tre eller fem skärmar) och TrackIR skulle vara sjuuukt grymt.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steel rat
@I Kill

Lösen brukar vara hejsna men kan vara annat beroende på vem som hostar. Om du inte kommer in med det så är det bara att fråga i chatten på #anrop.net eller i klotterplanket på anrop.se

Välkommen!

Okej, tackar så väldans.

Steelrat, du vet säkerligen vem jag är vid det här laget, dock inte vid "I Kill". _anders_ brukar jag heta på IRC.

Gjorde ljuden till SFP på gamla goda OFP tiden.

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om det finns några som spelar online och på vilken server ?

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk

@I Kill

Aha! Ok, då förstår jag

@Gurreeb

www.anrop.se är det nästan jämt några inne och spelar.

Där finns anrops TS och en lista på de servrar som är igång. Lösen brukar vara hejsna.

Välkommen!

Permalänk

Hur går det med patch 1.04 egentligen? har kollat lite på BI-forum o ser inget, har gått rätt lång tid nu sen senaste versionen.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk

Det kommer ju betaversioner av 1.03xxx allt som oftast nu så 1.04 borde inte var alltför avlägset får man hoppas.

Permalänk

Stödjer ArmA2 fortfarande inte SLI/crossfire?

Hm jag får ingen FPS ökning alls när jag överklockar min processor från 3.4 GHz till 3.6 GHz =/
Sen så får jag typ fryslagg alltid när hårddisken låter..

Permalänk
Medlem

3,4-3,6 ghz e inte en tillräckligt stor ökning för att märka skillnad i spel speciellt när du har dualcore och spelet stödjer quad fullt. Grafikkortet gör ju det mesta i spel.

Sen vad jag vet kan man få igång SLI/CF i Arma2 sen längesen, men man skulle skriv -winxp eller nåt i spelgenvägen? (rätta mig om jag har fel)

Permalänk
Medlem

Få igång går ja men det ger ingen skillnad i prestanda än, hoppas de implementerar det i framtida patchar.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
3,4-3,6 ghz e inte en tillräckligt stor ökning för att märka skillnad i spel speciellt när du har dualcore och spelet stödjer quad fullt. Grafikkortet gör ju det mesta i spel.

Sen vad jag vet kan man få igång SLI/CF i Arma2 sen längesen, men man skulle skriv -winxp eller nåt i spelgenvägen? (rätta mig om jag har fel)

Grafikkortet gör inte det mesta i ArmA. Det är Cpun som är den största flaskhalsen. När du slänger ut en massa AI snubbar så spelar det ingen roll om du har ett 4870 eller det allra senaste.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Stödjer ArmA2 fortfarande inte SLI/crossfire?

Hm jag får ingen FPS ökning alls när jag överklockar min processor från 3.4 GHz till 3.6 GHz =/
Sen så får jag typ fryslagg alltid när hårddisken låter..

Ganska liten ökning men lite prestanda borde du få i stressade situationer.
Många jag känner har fått 20fps + ökning om dom överklockat ett par hundra mhz.
Själv fick jag över 30 fps ökning med en överklockning från 2,4 till 3,4 ghz

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Okej hehe.
Mja det är ju lite svårt att jämföra FPS:en i "stressade situationer"..
Vad jag gjorde för att jämföra FPS:en mellan 3.4 och 3.6 ghz var att ladda ett mission och sen inte röra sig alls i början, så att man alltid kollar på exakt samma ställe när man jämför FPS vid olika tillfällen.

Och som sagt, det hjälper inte ett skit att tok-överklocka grafikkortet

Permalänk
Medlem

Mer krascher om man har korten klockade i arma2 faktiskt så ställ ner klocken när ni ska lira det.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

har faktiskt aldrig kraschat och kör med ett klockad kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Grafikkortet gör inte det mesta i ArmA. Det är Cpun som är den största flaskhalsen. När du slänger ut en massa AI snubbar så spelar det ingen roll om du har ett 4870 eller det allra senaste.

Okej det är möjligt. Själv "slänger" jag dock inte ut AI gubbar eftersom jag kör online och inte SP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
Okej det är möjligt. Själv "slänger" jag dock inte ut AI gubbar eftersom jag kör online och inte SP.

Jag brukar köra SP men på senaste tid har det varit rätt bra med MP. Men jag har ett 8800GTS 512 och jag får 60fps när jag själv står i editorn men när jag kör online så ligger jag på 45 så det är rätt bra med tanke på grafikkortet

Du ser min dator i min sign.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
Okej det är möjligt. Själv "slänger" jag dock inte ut AI gubbar eftersom jag kör online och inte SP.

Det vanligaste spelsättet i ArmA2 är ju ändå någon form av "Coop" då man samarbetar med mänskliga spelare mot AI. All form av AI, varesig det handlar om kossor eller någon högre militär-makt alá Skynet, drar snuskigt med CPU-kraft. Så även om man bara planerar att lira online så är det helt klart processorn som ska prioriteras för att få bästa möjliga prestanda i spelet. Rent grafiskt så krävs det knappast något värsting-kort för att få snygg grafik i ArmA2.

PvP är så klart kul att lira det också, men själv föredrar jag hellre att köra med en seriös och väl utfylld kompani-struktur med 40-50 pers mot AI-styrda fienden. Är det skickliga kodare som mekar ihop uppdragen så blir AI'n lätt ganska utmanande och oförutsägbar, särskillt när man snålar på eller utesluter respawn och revive. Ibland låter vi några mänskliga spelare blanda sig in med AI'n också för att få lite extra motstånd. Känslan i att vara en del av något sådant stort och organiserat i ett sånt här spel är helt enkelt oslagbart.

Något jag hoppas på i framtiden är ju dock att få lira en riktigt match med Anrop vs någon annan lika stor community. Då kan man skita i allt som har med AI att göra och bara fylla spelvärlden med mänskliga spelare Det lär flyta på hyfsat fint och inte orsaka särskillt många krasher heller för den delen (Ironiskt nog), så länge servern är kraftfull nog och har en jävla bred lina

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Okej, spelar mest på bzerk alltså pvp, inga AI. Brukar vara 120 pers inne på den servern, riktigt jäkla skoj med andra ord. men om man kör mot AI online är det väl bara hosten som beräknar AI eller? I vilket fall som helst så tvekar jag inte på att arma kräver snuskigt med CPU kraft, men generellt sett brukar det ju gälla att grafikkortet är det som spelar störst roll i spel. Arma2 verkar ju skala sjukt bra med quadcores också, får se hur det lirar på min i5 sen när resten av mina prylar kommer.

Permalänk
Medlem

Patch 1.04 ute!

Version 1.04 Highlights

* Mouse controls: Improved mouse handling and responsivness
* Stability: Fixed CTD caused by Voice Over Net when many players were speaking simultaneously and other stability problems
* Sound: Fixed speed of sound simulation and other improvements
* Multiplayer: fixed scoring, multiple mission parameters added and various other MP-related improvements

http://community.bistudio.com/wiki/Arma_2:_Patch_v1.04#ARMA_2...

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Kanske därför mitt steam inte funkar, någon annan som har arma 2 på steam ?

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk
Medlem

Funkar det bra/går det att lana med ArmA2 ?

Permalänk
Medlem

Ja funkar bra som fan.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk

Organiserat lir på Anrop på söndag den 20:e sep.

Läs mer i forumtråden:

http://anrop.se/forum/viewthread.php?thread_id=411&pid=5582#p...

Alla är välkomna!

Permalänk
Medlem

tråkigt att dem inte fixade något som ger mer prestanda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umarrion
tråkigt att dem inte fixade något som ger mer prestanda

Äsch, dom fick ju fräs på mus-känsligheten iaf! Ordentliga rökgranater är också guld värt. Många andra smågrejer som man har irriterat sig på också för den delen. Bra patch i min värld.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det roliga med ANROP, är att jag fortfarande är administratör där, sedan ArmA 1-tiden xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ordentliga rökgranater är också guld värt.

De sa inte på changeloggen att de hade förbättrat rökgranaterna :S
Men det stämmer, rökgranaterna är mycket bättre nu.

Permalänk

Absolut. Jag fick en småskön bild på det idag faktiskt. Vi slängde ut två rök för att kunna springa ut och dra tillbaka våra skadade. Såg dock bättre ut i spelet!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro